Göteborg (med omnejd) 2006
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
Ninni, Trollvinter, Princess, Soon, Yrvädret, Gbg-Majsan, Majbruttan, bride2b... och alla ni andra, nu stängs nog snart alla våra andra trådar så det är väl dax att öppna en ny. :)
vad gäller fika så är det OK med mig nästa vecka utom tisdag för då ska vi på danskurs Veckan därpå drar jag söderöver till Korsika
Tack själv Trollvinter! Tyckte det var riktigt roligt, även om jag helt saknar kordinationsförmåga. :) Hi hi! Har faktiskt inte heller nån träningsvärk än, men den kommer väl.
Vårbrud jasså du är sugen på att flytta till Älvängen? Ja det är riktigt mysigt här.
Lindha
Jag tycker att det är lite för långt bort från stan. Bor nu i Lunden. Fast skall vi få tag i ett litet hus eller radhus är det området väldigt bra. Har en kompis som bor på Runstensvägen och där är det fint. Hon var föresten på gympan med er igår, hehhe jag berättade för henne att det skulle komma två Bt tjejer dit =
Trivs ni i Älvängen?
aha, ursäkta, det var till vårbrud jag skulle svarat Ale inte till yrvädret... lite förvirrad idag tror jag minsanna... Det är i alla fall trevligt i trakterna kring Älvängen, tycker jag med!
Trollvinter
Det låter bra. Det är ju ett mysigt område, med egen liten affär, bank mm.
Perfekt ställe att bo på när man såsmåingom vill vara mammaledig. (det dröjer minst till 2007 ifs)
tjoho, nu är jag helt kräftröd i ansiktet! Har varit ute med mina elever vid Snipen/Spårhaga och haft det gött i solen vid havet! Spårhaga är verkligen ett ställe där jag skulle kunna tänka mig att bo. Vid havet och i fina hus.... mmmm, fast den drömmen är det bara att ge upp. Om jag inte mot förmodan skulle vinna 10 miljoner på lotto :-/
I vilket fall som helst så är det inga med lärarlöner som bor där...
Grattis Vårbrud och Trollvinter!! Så roligt att ni fått tag på kyrkan! Det betyder så himla mycket i ens planering att ha fått tag på vigselplats.
Fika nästa vecka? Vilka kan när, var hur?
Jag är garanterat upptagen på tisdag = föräldramöte, onsdag slutar jag mycket sent = dödstrött. Resten av dagarna kan jag manipulera
jaha.. nu skall jag bli en av de där tjejerna som måste gnälla av mig lite extra..
tänkte skippa att göra en egen tråd.. pratar hellre med er som jag känner och som jag vet är goa å snälla..
alltså.. min bästa vän och tärna är tydligen väldigt upptagen..
jag vet att hon jobbar mkt å så, så det säger jag inget om.. men jag vet också att hon e hemma lite då och då när jag ber hennes sambo säga åt henne att komma ut på msn så vi kan prata..
jodå, visst det skall han göra..
precis som för fem minuter sen.. men då höll hon på med att baka och hade gjort sen tre ungefär.. okej, tyckte ju att hon borde va klar då.. men men
äh, jag e en riktig gnällfis.. men tycker faktiskt att det här e riktigt trist.. vill ju ventilera framgångar och motgångar kring bröllopet med henne.. och även tjöta rent allmänt.. jaja ok.. det blir väldigt mkt bröllop :D kan jag bli så klandrad?? det e ju det största som hänt mig hitills iaf..
jag sa till henne för någon vecka sedan hur jag upplevde det.. så jag har faktiskt försökt göra ngt åt det...
problemet är att jag inte vet om jag eg skall klandra henne.. har en kännsla av att hennes älskling e lite halvdisträ så som en annan själv e ganska ofta..
jag frågar om han kan säga till henne, han säger javisst, tänker att han bara skall spela på datorn lite till, lite till blir ganska mkt och han har helt enkelt glömt..
vet inte om det är så.. men skulle kunna tänka mig det... och som sagt.. e ju likadan själv ibland..
men alltså, jag har bott här sen mitten på juni förra året, och vad jag kan minnas har hon alltså inte ringt en enda gång sedan dess...
jag ringer själv inte dit så ofta, men det händer.. brukar dock som sagt försöka få fem, tio minuter över msn.. men inte ens det får jag..
vi har känt varann sen jag va 13, lite drygt 7 år nu.. det låter kanske inte så jäkla mkt eg, men vi har ju verkligen delat vår uppväxt genom tonåren tillsammans.. en av de tuffare perioderna i de flesta människors liv..
jaja, som sagt.. behövde gnälla lite
Perfekt Vårbrud då kan vi va mammalediga ihop! :) Hi hi!
Ja Älvängen har faktiskt det mesta; post, banker, skoaffär, klädaffärer, flera mataffärer, sportbutik, leksaksaffär, apotek, mm mm. Mysig liten "håla". Det enda negativa är alla jäkla backar överallt! :(
Grattis förresten Vårbrud och Trollvinter till kyrkan. Kul! :)
Tråkigt det där med din kompis Princess. Kanske är det tyvärr så att ni är på väg ifrån varandra. Själv har jag inte en enda kompis kvar från högstadiet. Jo förresten en, men det har varit lite upp och ner genom åren. Oftast blir det väl så att man växer ifrån varandra. Om du verkligen inte vill mista henne så kanske du får ta tag i saken lite mer själv? Ring henne lite oftare istället för Messenger. Ni kanske är i olika stadier i livet? För henne kanske bröllop är väldigt långt borta och då tycker hon kanske inte att det är så intressant att prata om. (Om man nu verkligen kan tycka att bröllopsprat är tråkigt?!??) Hoppas verkligen att det löser dig!
Natti natti tjejer!
bara för att jag skrev som jag skrev så frågade hon naturlitvis efternumret och ringde ;)
asså, hon vet inte att jag skrev här..
äh, ni fattar ;)
jaja.. hoppas också att vi kan bita oss igenom det :)
tack
Lindha
Det hade ju varit roligt faktiskt! Vi kunde dra våra barnvagnar ihop uppför backarna hahhaa
Skall försöka gå på visning vid Madenhusen nästa vecka.