• fruelli

viktminskning med cambridge

Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
    Själv börjar jag idag...

• Svar på tråden viktminskning med cambridge
  • FRU Elli

Gloriousgirl:
    Jag behöver lite råd från dig som är erfaren på cambridge.
    Första veckan gick jag ner 5 kg, nästa vecka typ 2- 2.5 kg, och nu verkar det som om jag ligger kvar, runt 69-70 alltså.

Hur var det för dig när du gick ner i vitk? gick du ner jämt varje vecka, eller hade du veckor då du gick ner mindre?
    Kan det vara så att min kropp inte vill gå ner mer?

• FRU Elli

Hur går det för alla andra??

• Gloriousgirl

FRU Elli: Oroa dig inte, kroppen går ner mer då och då och ibland står det helt stilla. Jag kan stå helt stilla i 1 vecka för att veckan efter gå ner flera kilo på några få dagar. Det jämnar ut sig!

I snitt har jag gått ner 2-2½kg per vecka och jag har alltid tappat något varje vecka..om det sen är 1 hekto eller 2 kg varierar.

Nu har jag dock övergett min rena kur *snyft* och äter frukt, för att imorgon börja äta mat så smått.

• Eliisa

Hej alla Cambridgare!

Jag funderar på att börja med Cambridge, och blir bara mer inspirerad då jag läser det ni skriver.

Är det möjligtvis någon som kan tipsa om en bra konsult i Stockholmsområdet?

• FRU Elli

Gloriousgirl:
    va skönt att höra att vissa veckor är segare än andra. Nu ska jag fortsätta kämpa. Nu har jag bara 8 kg kvar, så jag ska inte ge upp. Ren kur i 4 veckor till ungefär.
    Va kul att du har börjat äta vanlig mat igen. jag är övertygad om att du kommer hålla vikten!

Eliisa:
    jag kan verkligen rekommendera cambridge. Hunger försvinner, du går ner fort i vikt. det är jättebra! Vad har du för mål?

• Eliisa

Mitt mål är ca 10-15 kg. Jag vet inte riktigt, för tidigare tränade jag väldigt mycket och hade mycket muskler(som väger mer än fett). En miniskelskada satte stopp för träningen, och istället för att göra det jag kunde göra lade jag av helt - väldigt dumt!

Men 10 kg till att börja med, och sen kanske 5 till beroende på hur jag ser ut och känner mig.

• Gloriousgirl

Ja, jag var orolig att jag skulle ha gått upp i vikt efter att ha ätit massa frukt... fick för mig det bara, för det kändes så ovant med "mat"..men jag hade gått ner...;)

Eliisa: Jag kan rekommendera Anna Insulander som finns på www.kostradgivning.nu, hon är vid odenplan och hon är en bra konsulent så lyssnar och ger bra råd. Mycket mentala råd om hur man bör tänka osv. Hon är dock på semester tills den 11 juli nu.....

• FRU Elli

Eliisa:
    ok, men då har inte så mkt att gå ner, det klarar du galant!
    Jag har 8 kg kvar. Har redan gått ner ungefär 15 kg. Det går fort med cambridge, det är den absolut snabbaste vägen, så du var valt rätt!

• Eliisa

Glorious girl, tack för tipset. Hon verkar ju vara väldigt duktig. Förstod jag det rätt med att man inte behöver anmäla sig till henne först, utan bara gå dit på en drop-in tid?

Fru Elli, tack, det här kommer att gå finfint! ;)

Vad kostar förresten CK? Kostar själva konsulten någonting också? Och kan man blanda smaker och soppor och mjölkdrinkar hej vilt, eller måste man köpa en hel förpackning av en viss smak och sen upptäcka att den är äcklig?

• Gloriousgirl

Eliisa: Nja, drop-in tiderna är för befintliga kunder, du bör boka en tid med henne för en genomgång av vad kuren innebär, och allt annat. Varje besök kostar, hos Anna Insulander betalar jag 600kr i förskott för 5 st besök. Sen kostar varje förpackning 440kr, 21 måltider är det i en sådan. Du måste dock köpa hela förpackningar...men varierar dem gärna och ta en vecka då du testar på alla smaker och sedan väljer ut de som du verkligen gillade!

Kan säga att de flesta smaker är helt okej, vissa är mindre goda, men vissa är å andra sidan supergoda!

Svar på tråden viktminskning med cambridge