• fruelli

viktminskning med cambridge

Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
    Själv börjar jag idag...

• Svar på tråden viktminskning med cambridge
  • MimmiMus

FRU Elli

Under ren kur är det endast vatten, vatten, vatten som gäller. Jag vet att det finns en och annan som har druckit light läsk, funlight och Jada-dryckerna, men man ska inte göra detta på ren kur enligt de rekomendationer som finns för ck-användare under ren kur.

På kombinerad kur är det ok.

• TärnanMalin

Vill du inte svara på mina frågor :( ?

• SB_Helena

Hon glömde nog bara svara =)

• FRU Elli

nu är jag inne på dag tre, känns jättebra hittills, ska snart gå på promenad på djurgårn.
    En fråga till er erfarna: Hur mkt tränade ni ungefär, och hur mkt gick ni ner (ungefär) på en vecka?

ha det bra!

• Gloriousgirl

Jag har inte tränat nånting alls... går ändå ner 2kg i veckan.

• SB_Helena

FRU Elli

Jag är inne på dag 7 och jag har tränat 5 dagar den här veckan så imorgon tänkte jag väga mig för att se om det blivit något reslutat, återkommer då=)

• Ann-ie

Åh, vad glad jag blir av att höra MimmiMus historia! Det inspirerar så! Själv går min 5:e dag av ren kur mot sitt slut och än så länge går det bra. Visst är jag hungrig emellanåt! men denna gång (jag är lite av en veteran med Cambridgekuren) har jag stampat foten och mer motiverad än någonsin sagt att jag SKA fixa detta. Jag ska, jag ska, jag ska!

Till Tärnan Malin:
    1. När du körde ren kur, åt du absolut INGET annat än cambridgepulvret?
    Tidigare och nu dricker jag funlight till mitt vatten (klarar inte av enbart vatten). Så om det påverkat resultatet vet jag inte.

Hade du några fuskdagar - små eller stora?
    Inte fuskdagar sådär, men någon gång har en frukt slunkigt ner.. Men inte mer än så.

2. Tränade du? Var du aktiv eller oaktiv?
    Vissa gånger (nu låter det som om jag kört ren kur hundra gånger.. Men så är det inte. Kanske 6 ggr) har jag tränat och andra inte. Kan inte påstå att det påverkat min våg märkvärt.. Men tanken är nog att man ska (börja) träna lite, så att man lägger en god grund för den nya "livsstilen". Denna gång promenerar jag varje kväll i ca 30 min. Det är lagom för mig så här i ren kur och som otränad.

Under ren kur är rekommderationerna att man inte bör träna hårt då kaloriintaget är lågt. Förra kuromgången gick jag t.ex. på aerobics en gång och körde totalt slut på krafterna (orkade INGET efter halva passet).

3. Gick du ner lika många kilo varje vecka? Hur många hg/kilo skiljde det sig från v. 1 och v. 6/7?
    Jag har aldrig gått på ren kur längre än 3 veckor, så jag vet inte om jag har svar på denna fråga.. Men första veckan brukar man generellt gå ner mycket mer än veckorna som följer. Det beror på att man förlorar en del vatten, som ofta kommer tillbaks när man slutar kuren. Men därefter går man i genomsnitt ner ca 1,5-2 kg i veckan. Men det där är mycket individuellt! (hänger på hur mycket man väger m.m.).
    Jag har en gång gått ner 8 kg på tre veckor, med fördelningen: 3,5 kg vecka 1, 2,5 kg vecka 2 och 2 kg vecka 3.

Hoppas det gav lite svar på dina frågor.
    Annars kan du kika in på www.cambridgekuren.se

Varma hälsningar/
    Ann-ie

• FRU Elli

DAG 4
    idag är jag inne på dag fyra. har inte vägt mig ännu (ska göra det varje onsdag hos konsulenten).
    Jag går på kuren tillsammans med min bästa kompis, så det är jätteskönt att vi stödjer varann. vi går till konsulenten tillsammans och om någon av oss byter kuren får vi böta 800 kr till den andra. så det vill man ju inte:)

• SB_Helena

FRU Elli
    Det är ju strålande. Jag går tillsammans med två kompisar och vi försöker komma på en belöning om vi klarar det, men ett straff är också bra.

• SB_Helena

Efter 1 vecka på ren kur så har jag gått ner 2.5 kilo, inte så jätte mycket kanske men nu ligger jag på BMI 23.2 och det känns bra. Som sagt det blir bara lättare och lättare. Vet inte om min träning har inverkat på resultatet eller ej, men jag kommer fortsätta träna minst 5 pass i veckan. Lycka till ni andra, nu är det helg och då är frestelserna som mest. Men ni klarar det!

Svar på tråden viktminskning med cambridge