viktminskning med cambridge
Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
Själv börjar jag idag...
Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
Själv börjar jag idag...
HippieJo
det finns massa återförsäljare. Kolla in cambridgekuren.se.
Om du bor i sthlm rekommenderar jag Anna insulander, eller en som heter Lena på södermalm
Kan man inte bara beställa från hemsidan, utan att ha nån speciell återförsäljare? Jag bor i Malmö så Sthlm är lite väl långt...
Här går det framåt... *tack o lov*
Har gått ner 7 cm till sen jag mätte mig i måndags eller tisdags.
men min midja är den som försvinner fortast, och jag är så smal om den nu att jag ser ut som en flaska Bailey´s. Är 70 cm runt midjan men resten av kroppen är kvar
Nu är det iaf bara 11 kg kvar. Ska ta 2 veckor till efter det här sen blir det nog kombinerad.
HippieJo:
hos vissa konsulenter kan du få det hemskickat. Men kolla på hemsidan, cambridge.se, där har du alla återförsäljare i ditt område. och eftersom du bor i Malmö har du nog en del att välja mellan.
hej! är det någon som vet vad som händer om man "råkar" ta 4 påsar istället för 3 påsar en dag? går man ur ketosen, går man upp i vikt eller fortsätter man att gå ner?
Fuskade igår och tycker inte det är så kul idag alls... åt lite för att jag skulle ut och ta några öl, men det var inte de 2 ölen värda... Så nu är det bara att börja om på ny kula i jakten på ketos fasen igen... idag har det ju gått bra, men jag ångrar mig och har bestämt att detta var första och sista gången under ren kur (som nu inte längre är ren kur)
Usch för mig....
fuskade precis, har avslutat ren kur, men tar upp den imorgon eller på måndag igen. Så nu blir det lite längre tid på ren kur än beräknat, ungefär 6 veckor får jag nog gå. Räknar med att jag komemr gå upp typ 2-3 kg.
Hej alla nya och "gamla"!
Läget tjejer?? Själv har jag haft en jobbig vecka efter min paus förra helgen.. Har inte haft någon motivation till kuren eller till att promenera.. Men jag har hållt mig till kuren, men inte rört på mig alls. Hm.. Imorgon är det även vägdag och det känns inte som om jag gått ner NÅT! Hm.. (Är sen med mensen oxå, vilket förmodligen påverkat och påverkar min motivation). Pga min lilla svacka här så ska jag unna mig nektariner ikväll istället för soppan. Men jag undrar.. var gick kalori-gränsen för att ha maximal förbränning? Ska jag äta tre soppor och nektarinerna eller två och dem??
Nåjaja.. Jag hoppas på att jag får nya krafter imorgon för då är det bara 5 dagar kvar till min "ren kur-ledighet".
Hippie Jo:
Jag beställer och har alltid beställt mina soppor via nätet av en konsulent/återförsäljare. Har ingen kontakt med henne via telefon eller så, utan brukar bara skriva några rader ibland om hur det går vid beställning. Och det har funkat jättebra mellan oss. Men då bor jag ca 20 mil ifrån närmsta konsulent.
*Pepp*-kramar/
ann-ie
Hej alla kämpare!!
Efter en veckas ren kur (efter pausen under midsommarhelgen) så visar vågen idag -2,5 kg. Är nöjd, med tanke på att jag åt nektariner igår kväll istället för soppan och inte har motionerat NÅGOT denna vecka. (Promenerade varje dag före paus). Så sammanlagt har jag nu gått ner 8 kg efter 3,5 veckor ren kur.
*Glad*
Så här ser det ut:
Vecka 1: -5 kg
Vecka 2: -1 kg
Vecka 3: +0,5 kg (midsommarhelgen)
Vecka 4: -2,5 kg
Vägde vid start 87 kg, idag 79, och kan bara säga: ÄNTLIGEN är jag i 70-kilosklassen!!!!!! Nu har jag "bara" 19 kilo kvar att gå ner!! (Låter lite i jämförelse med 27!) Hurra!
Jag ska köra rk t.o.m. torsdag denna vecka, sen tar jag (enligt min plan) en paus/"semester" på 2-3 veckor och försöker under denna tid att motionera varje dag och äta förnuftigt. Sen i augusti är jag åter tillbaks mot Sherwoodskogen!/målet (på 60 kg) igen!
Hur går det för er andra??
Soliga hälsningar/ann-ie
Ann-ie :
vi har samma målvikt du och jag, 60 kg.
jag har haft ett uppehåll, men är idag igång på ren kur igen. Nu väger jag 71 kg. så jag har 11 kg att gå ner. jag planerar att gå på ren kur i 6 veckor unegfär.