• fruelli

viktminskning med cambridge

Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
    Själv börjar jag idag...

• Svar på tråden viktminskning med cambridge
  • Eliisa

Sådär, nu har jag varit och köpt lite pulver. Jag fick till och med blanda olika smaker så att jag inte ska tröttna på en enda smak.

Men eftersom jag är lite laktoskänslig kommer jag inte börja med ren kur nu, utan bara byta ut ett mål, för att sedan öka och se hur mycket jag tål.

En fråga till er som gått ner ganska mycket, finns det inte en risk att huden blir slapp när man minskar i vikt så snabbt?

• Eminea

Efter hur lång tid går man in i Ketos fasen igen?? Jag fuskade nämligen igår med en apelsin (den luktade såååå underbart så jag kunde inte låta bli)
    Men kör på som vanligt idag iaf... Ett milt fusk får jag väl tycka, men ville
    ju inte förstöra min ketos...

• FRU Elli

Eminea:
    du kanske lyckats stanna i ketosen även fast du åt en apelsin. vissa går ur ketosen bara av att dricka mineralvatten, medan andra kan äta en lätt middag. så fortsätt bara kämpa!! bra att du tog en apelsin och inte en chokladkaka!

• Sharleen

vad kul att höra så många som lyckas med cambridge. Själv har jag lyckas gå ner 28kg förra året, men jag har jättesvårt att hålla vikten och hitta en normal kost igen. Hur mycket har ni gått upp efter ni slutat? Är det nån som har lite tips. Skulle gärna vilja slippa pendla så mycket upp och ner utan hitta en normal nivå.FÅr panik när jag går upp och äter Cambridge och sern när jag slutar går jag upp igen. Pendlar mellan5-7kilo fram och tillbaka

• Gloriousgirl

Sharleen: Har du fått broschyren Hålla vikten av din konsulent? I den finns en upptrappningsfas/period på 10 veckor som gör att kroppen kommer i bra fas igen och man hittar sin medelvikt. Sen är det ju även så att du av normala skäl går upp 2-3kg i rent vatten när du börjar äta, så jag tycker ändå du är duktig.

Men troligtvis äter du för stora portioner och motionerar för lite.... jag ska inget säga om det för jag är inget bättre själv, men jag märker att ögat vill ha mer mat än jag verkligen behöver.

Annars kan du ju byta ut några mål mat per vecka till cambridge ändå, fast du äter.

• FRU Elli

idag vägde jag mig, -1,5 kg.
    kännes helt ok, men jag är inte jättenöjd. hade gärna velat gå ner 2 kg i alla fall. Men jag måste ha tålamod och förstå att det går långsammare när man börjar nå sin målvikt (58 kg). Så nu har 9 kg kvar tills jag nått min målvikt.
    Jag ska nog börja träna mer så det går lite fortare.

• Sharleen

jag motionerar mycket men problemet är att jag har så himla lätt går upp i vikt. Så fort jag har en slarv helg med mycket kolhydrater så går jag upp 2-3 kg direkt. Enda gångernaa jag håller vikten är när jag äter mat utan kolhydrater. Men den där långa upptrappningen har funkat bra för er? jag har bara kört den snabba.

• Gloriousgirl

vänta bara ut kroppen, det släpper. Vissa veckor går det trögare än andra. Men 1½ kg på en vecka är jättebra ska du veta, så överansträng dig inte!

• Gloriousgirl

Sharleen: Vad menar du med den snabba upptrappningen? Den visste jag inget om nämligen...

• FRU Elli

Gloriousgirl
    det känns bra att höra, nää, jag ska absolut inte ge upp, då komemr jag bli ännu mer arg eftersom jag går upp allt då.

Hur har det gått för dig och din upptrappning?

Svar på tråden viktminskning med cambridge