viktminskning med cambridge
Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
Själv börjar jag idag...
Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
Själv börjar jag idag...
idag har jag kört på ren kur i 3 veckor. Jag har beslutat mig för att inte väga mig på 3 veckor. För förra gången jag vägde mig ahde jag inte gått ner så mkt, och då blir jag så himla besviken. Så för mig känns det bättra att inte väga mig så ofta så jag inte tappar motivationen. Nu är det ju bara 8 kg kvar!
Hej Allihop!
Har hållit på med cambrige (ren kur)i en vecka och gått net ca 4 kg. Det har inte varit så svårt hittils men idag kändes det nästan omöjligt. Har någon av er känt sig svag och lite snurrig?
Kan man ta en påse extra om det känns lite jobbigt?
Har även märkt att man inte kan riktigt koncentrera sig tex när man ska plugga till en tenta. Det blir liksom lite för mycket.
Annars tycker jag att ni har varit otroligt duktiga! Speciellt de som ska hålla på med ren kur i flera veckor. Jag ska försöka hålla på med den i två, alltså en vecka till.Sen får det bli en kombinerad variant. Lycka till allihop!
Hallå alla!
Midsommarhelgen kom och gick och OJ va gott det var med mat!! Kändes därför inte särskilt motiverat att börja med ren kur idag.. Men jag gjorde det! och ska hålla mig till kuren drygt 3 veckor till.
Jag väger mig på måndagar och senaste veckans resultat är + 0,5 kg, vilket är helt OK med tanke på helgens matintag.
Hade tänkt motionera (ta en promenad) ikväll, men vi fick besök så då gick det bort. : / Nåja, det är ju trevligt med besök. Grejen var bara att jag hade väntat hela dan på det, eftersom vi nu har en 8 veckor gammal valp här hemma (en cocker spaniel) som inte kan ta långa promenader eller vara ensam. Så då hade jag väntat på att sambon ska komma hem från jobbet, där vid 20.30 och sen ta min promenix. Nåväl, jag får ta en tur imorgon istället och testa på dan om det funkar att bära på lilla Doris. Då får jag in lite styrke samtidigt!
Glorious girl, du får inte lämna listan bara för att du kommit i mål! Jag vill veta hur det går med och under upptrappningen och sen med det "vanliga" livet.
Jollan, välkommen hit! Har du fixat första veckan så fixar du resten! Det är alltid första veckan som är jobbigast, tycker jag.
Natti natti!/
Ann-ie: jag är här ;) Läser era bedrifter och gläds med er!
Jag åt igår, första gången riktig mat...idag mår jag skit för första gången på över 5 månader... Känns ovant, jag är så mätt för min magsäck är pytteliten så den pallade inte trycket så att säga. Så jag har inte fått i mig frukosten idag (1påse CK), och ja, vi får väl se helt enkelt.... men det känns riktigt illa att äta igen. inte för att det inte var gott, men för själva känslan efteråt... jag bara kände hur jag växte liksom. Är superrädd att jag ska gå upp allt igen. Inte för att jag tänker tillåta mig själv att göra det...
Gloriousgirl:
Jag kan verkligen förstå att du känenr dig rädd att gå upp i vikt igen. det kommer jag också göra när ajg har nått min målvikt.
Men jag vet att det kommer gå bra för dig. Gå promenader, ät lite och ofta, massa grönsaker och räkna kalorierna.
Om du har lyckats att gå på ren kur så länge kommer du lyckas att hålla vikten, Garanterat!
jollan´:
Jag har cokså haft jobbiga dagar, då man bara vill ge upp, känner sig hungrig osv. Men det är bara att strunta i det och fortsätta, för nästa dag blir alltid bättre. Tänk att du bara har 1 vecka kvar! det är ju ingenting!
vad har du för mål med cambridge? hur mkt vill du gå ner?
Ann-ie:
+0,5 kg är ju ingenting! det är ju bara vätska endå!
Har nu kört 2 veckor ren kur förutom midsommar. Var och vägde mig idag och har sammanlagt gått ner 5,3 kg, så jag är riktigt nöjd.
köpte för en vecka till. Tar en vecka i taget även om jag inte tycker det är svårt. Men min fettprocent hade gått upp 1%, konsulenten sa att det kan vara att jag inte tränat denna vecka som vart.
Ja ja... nu är det bara 13 kg kvar iaf och det är mycket skönare, dessutom börjar folk i min omgivning se det
Har även gått ner 23 cm i omkrets. Fick ett par byxor förra lördagen som jag inte kunde ha då, men som jag nu haft hela dagen *överlycklig*
Jag hoppas på att ha gått ner 2,5 kg till nästa måndag.
Hoppas det går bra för er tjejer.
Eminea:
5,3 kg är ju jättebra! visst är det kul när folk i ens omgivning börjar se, och när man kan komma i byxor som var för trånga innan!
jag ska väga mig på fredag! hoppas jag gått ner lite, typ 1.5 kg till 2, så är jag nöjd.
Ann-ie -
Tack för uppmuntran och du har nog inte gått upp alls utan det är ju lite vatten som fylls på när man äter vanlig mat.
FRU Elli -
Jag har 10 kg kvar till målvikten. Men jag ska åka på semester om druyga tre veckor.Jag får väl se hur mycket jag kan gå ner tills dess. Planen är ca 5-6 kg till, innan jag åker, sen får jag fortsätta med resten när jag kommer tillbaka.
Eminea -
Du fixar säkert 2,5 tills på måndag. Det ska ju gå undan när man väl har kommit i keton fasen. Kul med byxorna, det är då man känner att man kan fortsätta.
Lycka till allihop !
Jollan
Hej
Har nu klarat av första dagen på kuren och är inne på andra. Håller på med ren kur men jag känner mig hungrig fast jag dricker en massa vatten.
Visst får man dricka kaffe?
Vi får se hur det går vill gå ner ca 6 kilo så jag kommer i mina byxer som jag hade förra sommaren.
Tufflan:
dom första dagarna är alltid värst eftersom du inte kommit in i ketosen än. Sen blir du inte alls hungrig. 6 kg komemr du klara snabbt så håll ut. fyll magen med vatten!