viktminskning med cambridge
Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
Själv börjar jag idag...
Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
Själv börjar jag idag...
Idag har varti den jobbigaste dagen på ren kur hittills, jag är inne på dag 11.
har varit så nära att bryta kuren och bara börja käka mackor och annat gott. Men jag klarde mig!! tog en extra påse cambridge och drack lite cola light.
hoppas det blir lättare imorgon!!!
Igår var som sagt en riktigt jobbig dag. Men nu känns det sååå mkt bättre!
Jag är så glad att jag inte föll för frestelserna och började äta igen. I morse ställde jag mig på vågen och vägde 69 kg! så nu har jag bara 9 kg kvar! det känns heeelt underbart! jag har alltså gått ner typ 14 kg.
Så alla där ute som går på cambridge. Om ni har en jobbig dag och är nära på att bryta kuren. Håll ut!!!!
Gud va kul Fru Elli!!! -14 kilo! Grattis!
Jag drömmer mig till den vikten!
Hur länge har du hållt på??
Hälsningar/ann-ie
Ann-ie:
Jag har gått på ren kur i 3 veckor. Det har gått jättebra! Jag har tränat en ehl del, så viktminkningen har gått fort.
Så nu har jag bara 9 kg kvar.
Hur går det själv??
Tja, det går.. Men senaste veckan har jag bara gått ner ett kilo.. Klart besviken, då jag tycker att jag har så mkt att gå ner + att jag börjat promenera varje dag (sen dag 1).
Men om jag ser på det totala, att jag på 2 veckor gått ner 6 kilo, så kan jag inte annat än vara nöjd. Jag började på 87 kg, ligger nu på 81 och mitt mål är 60 kg. (Är 167 cm lång, eller kort!) Så jag har en bit kvar.. Hela 21 kilo. Pust! Men jag tar det pö om pö.
Hur mkt tränar du, Fru Elli?? Hur mkt tränar ni andra???
Jag promenerar varje dag i ca 30 min. Det kanske måste ökas, eller vad tror ni??
MVH/ann-ie
En fundering bara Fru Elli, du skriver 19/6 att du är på dag 11 och 21/6 att du har hållt på i 21 dar. Har du haft ett break under tiden eller? Hur har det påverkat din viktminskning?
& i en annan tråd skriver du att du gått ner 11 kilo och här 14..
Bara konfunderad... /ann-ie
Ann-ie:
Nu ger jag snart upp!!!
2 HELA veckor med styrketräing osv så har jag gått ner 6 kilo!!!!!
Det är ju inget kul längre.. alltså nu sista veckan har jag gått ner 1 kilo eller nått... bläää!!!!!!!
usch... på midsommar ska jag minsann äta... när det inget märks ändå!!!
Deppig.. jajamen!
Mno:
Månne om jag känner igen den där känslan av uppgivenhet??...
Min sambo försöker trösta mig med att jag kanske bygger upp muskler nu när jag börjat promenera. (Kanske så för dig som styrketränar??) Och det är mkt möjligt, men inte känns det kul när man har så mkt att gå ner och så går det så trögt.. Så jag förstår dig fullständigt Mno! Men "hang in there!!" vi kanske får bättre resultat nästa vecka!! (Eller jag hoppas väl bara att jag inte går UPP ngt efter helgen..).
Mno, hur lång är du? Vi hade väl ungefär samma vikt och målvikt (81 och 60)??
Ann-ie:
förstår att det kan vara lite förvirrande när kag skriver olika tider och vikter. Men så här ligger det till:
Jag började på ungefär 84 kg, gick på ren kur och sen la jag av och gick upp en del.
Sen tog jag tag i det igen, och då var min startvikt 80 kg.
Så sammanlagt har jag gått ner 14 kg. Men om jag bara räknar med den sista gången (startvikt 80 kg) så har jag gått ner 11 kg.
Hoppas det inte blir för förvirrande:)
joo, du sa en annan sak att du var ledsen att du bara gått ner 1 kg denna vecka. Men det ska du absolut inte vara! eftersom du gick ner så mkt förra veckan så säger kroppen ifrån att det går för fort. Samma sak hände med mig förra veckan, du har kommit på en sk. platå. det är bara att fortsätta med camrbidge som vanligt, så kommer det att rasa igen!!