• fruelli

viktminskning med cambridge

Detta är en tråd för alla som har gått ner med cambridge, eller håller på med kuren. Här kan man ge tips, stötta varann osv.
    Själv börjar jag idag...

• Svar på tråden viktminskning med cambridge
  • SB_Helena

Kanske om jag lyckas så kan jag få min mamma att börja med det här. Hon gick ner med Herbalife en gång men klarade inte hela vägen. Så om jag visar att jag kan, kanske hon får motivation. För hon behöver verkligen gå ner, min pappa också.

• FRU Elli

SB_Helena:
    eftersom din familj inte stödjer dig kommer det ju bli ännu roligare att visa dom att du lyckades gå ner i vikt! så på det viset är det ju positivt! det gör ju också att du blir motiverad att inte misslyckas med cambrige, för då kommer din mamma säkert säga "vad var det ja sa". så det är bara att fortsätta kämpa!

• FRU Elli

Gloriousgirl:
    ok, då måste det ha varit nån annan på bröllopstorget. Men du kanske blir dt nästa år:)

• SB_Helena

Precis, vill visa att kan jag så kan ni. Men de är emot det här med pulver.

• MimmiMus

Hallo, girl´s!

Det var någon vecka sedan sist!

Jag vill börja med att berömma er alla! Jag har läst tråden och tycker ni är fantastiska.

Jag har sedan någon vecka gått över till kombinerad kur men den är mycket stram fortfarande. Jag käkar nästan obefintigt med kolhydrater (är livrädd för kolhydrater men längtar efter färskpotatis!!!!!). Det blir ck till frukost och lunch samt magert vitt kött eller fisk med gigantisk sallad till middag. Ingen olja bara vinäger. Cola light! Toppen!!!!! Frukt på kvällen. En del frukt som jag äter innehåller visserligen kolhydrater men inte i den mängd att det skapar ett ökat sockerbehov vilket är bra. Har unnat mig lite extra på helgerna men det är inte så mycket. Sushi och popcorn.

Jag går fortfarande ner i vikt och jag tränar 3-4 dagar i vecka på gym, både styrka och kondition.

Känns bra att ha avlagt en rapport till er för det är inte så många som fattar!

Kämpa på!

Obs: Alias, här på BT, på tjejen som är en av året ck-kunder är "Tesan". Hon har varit fantastiskt duktig!

• FRU Elli

MimmiMus:
    Guu, va duktigt du har varit! känner min inspirerad att fortsätta nu.
    hur länge har du hållit på och hur mkt har du gått ner (om man får fråga :)

• MimmiMus

Hej, FRU Elli!

För lite mer än ett år sedan vägde jag 81 kg. Lyckades gå ner till 78. Sen körde jag ren kur i 6-7 veckor och tappade 13 kg och hamnade på 65 kg. Sedan slutade jag röka i höstas och lade på mig 5 kg. Vägde då 70 kg. Dessa kilon är jag övertygad om att jag inte hade lagt på mig om jag inte hade slutat röka. Höll mig på 65 kg i 3 mån efter att jag sluta med ck fram till att jag slutade röka. Den 18 april i år körde jag igång på ren kur för att ta de där 5 kg som kag lade på mig och ville även gå ner ytterliggare 7-8 kg. Den 23 maj gick jag upp på kombinerad kur och nu går jag ner ca 0,5-1 kg i veckan.

Just nu väger jag 59,3 kg och är 165 cm lång. Mår hur bra som helst.

Jag kommer aldrig bli tjockis igen!

• FRU Elli

MimmiMus:
    va kul att gå ner från 81 kg till under 60. det måste göra en stor skillnad.
    Jag tänkte också gå på ren kur i ungefär 7 veckor. Vill gå ner 15 kg (från 75 til 60). Känns bra att veta att det går att gå på ren kur så längre!

• FRU Elli

Hur ofta dricker ni Cola light och andra light drycker? går det t ex bra med FUN light?

• TärnanMalin

MimmiMus:

Har några frågor som du gärna får besvara :)

1. När du körde ren kur, åt du absolut INGET annat än cambridgepulvret? Hade du några fuskdagar - små eller stora?

2. Tränade du? Var du aktiv eller oaktiv?

3. Gick du ner lika många kilo varje vecka? Hur många hg/kilo skiljde det sig från v. 1 och v. 6/7?

Väldigt glad om du vill svara! Hade tänkt och köra några veckor ren kur, därav nyfikenheten. Vill bli lite motiverad :)

Svar på tråden viktminskning med cambridge