fler som gifter sommaren 06?
Hur långt har ni kommit?Själv har vi bara en massa ideer men har tyvärr inte hunnit göra så mkt
Hur långt har ni kommit?Själv har vi bara en massa ideer men har tyvärr inte hunnit göra så mkt
sommarbrud2006: åh, så skulle ja oxå vilja ha vårt bröllop nästa sommar! Vore så underbart att vara ute och utnyttja sommarens (förhoppningsvis) varma och soliga väder. Men men, inte är det lätt, för vädret är ju så osäkert och dessutom blir det riktigt dyrt med ett sådant stort partytält (vi blir oxå cirka 120 st). Åsså är det ju det där med platsen... drömmen är en stor äng bredvid vatten men ändå med tillgång till schysst kök där maten kan lagas m.m. Så många krav, så många krav... *suck* Fast det förstås, det blir såklart den lyckligaste dagen i hela mitt liv, även om det inte blir någon äng eller något hav eller någon sol...
vi har kollat hasselbacken,ska försöka ta oss förbi djursholm nästa vecka där jag vet att om man bara anlitar någon av de 3 cateringfirmorna som ligger där så ställer de upp med det mesta.
Angående tältpriserna så tror jag inte att det blir så mkt dyrare då man kan ta in sin egna sprit o slipper lokalhyrorna.Åhhhh vill bara hitta ett bra ställe
sommarbrud2006 - vi har bokat Hasselbacken och Hazelius salen..
Vi kommer också att bli mellan 100-120 stycken. Det känns helt perfekt med den de "gamla" målningarna i taket, den stora terassen med utsikten. Sen scenen som finns blir pricken över i:et.
Vad tyckte ni om Hasselbacken?
Med tanke på att de gärna dukar upp med runda bord så kan det nog vara något för er. Vi valde att ha det klassiska E:bordet pga att jag vill att alla ska kunna se oss och att ingen ska behöva vända sig om vid tal osv :)
Hmm, nu börjar det bli många sommar -06-trådar att hålla reda på...
Corn
Vi har samma datum som ni! Kul, du är nog den första jag stöter på. Var gifter ni er?
Hejsan!
Oj, detta känns lite nervöst, att ge sig till känna på en tråd så här....är nämligen helt ny på BT. Men när jag såg rubriken kunde jag helt enkelt inte låta bli! Jag och min fästman siktar på att gifta oss den 5 augusti 2006 och har precis påbörjat arbetet med all planering (ska kolla in kyrkor & lokaler denna vecka!)Och BT verkar ju onekligen vara det rätta stället att hämta inspiration och byta idéer med andra brudpar. Spännande! Ser framemot att få följa med i diskussionen ett tag innan jag drar utomlands och jobbar hela sommaren. Sen garanterar jag att återkomma i augusti.
Sarita 2006
Välkommen! Jag är också rätt ny, det är verkligen rätt ställe! Man har tillåtelse att babbla så mycket man vill om bröllopet, när alla man känner tycker att det är JÄTTELÅNG tid kvar...
till sunshine girl!
Det man kan göra är att ha ett långbord till honörsbordet och resterande bord kan vara runda på så sätt borde alla se
29 juli för mig!
Har bokat kyrka, festlokal, inhandlat brudklänning och tärnklännningar!
Färgtemat är bestämt och vi knåpar på hur inbjudningar och placeringskorten ska se ut...
sommarbrud2006, det var en bra idé, har jag inte tänkt på :D
Vad tyckte du om Hasselbacken annars?
Sarita 2006 - välkommen :D
micropop! Vi kommer att gifta oss i en liten by som heter Bredsjö somm ligger utanför det samhälle vi bor i. Vi har bokat en herrgård och de verkar ha koll på det här med bröllop. De kunde ordna allt från mat och bordsdekorationer till brudklädsel. Men jag kommer nog att skaffa klänning på annat håll. Tänkte titta och prova lite nu i sommar. Var kommer ni att gifta er?