• sommarbrud2006

fler som gifter sommaren 06?

Hur långt har ni kommit?Själv har vi bara en massa ideer men har tyvärr inte hunnit göra så mkt

• Svar på tråden fler som gifter sommaren 06?
  • köj

Hej Alla planerare,

Känner mig lite stressad av att alla är så tidigt ute. Inser att vi måste boka något om vi vill vara med i matchen?! Vi letar eter att ställe där 80 pers kan sitta och äta buffé. Där vi själva får fixa med mat och dryck. Där vi kan viga oss och festa till 03.00 minst. Känner någon till något sånt ställe i Stockholm?

kram

• micropop

köj

Välkommen hit!
    Ta det lungt! Här på BT är alla mer eller mindre bridezillor. ;) Det enda jag har gjort själv är prelbokat en festlokal, allt annat har jag kvar att göra.
    Ang lokal kan jag inte komma på någon på rak arm, men jag lovar att du kommer få en massa tips här. Det är dumt att sökfunktionen inte fungerar, där brukar man hitta en massa.
    Vilket datum gifter ni er?

• micropop

Jo, två lokaler kom jag på nu som kanske passar:

Långholmens folkhögskola. (info från ett gammalt inlägg på BT)
    8500kr.
    Egen mat och dryck.
    Man får ha lokalen i endast 24 timmar.
    Tel 658 16 30.
    man får tillgång till lokalen kl 1200
    Men det kan bero på om nån bokat lokalen dagen innan.
    Själva lokalen kostar 6000.
    Men för 8500 får man tillgång till kök och komplett servis.
    Städning ingår inte.
    Man får spela musik till 0100.
    Extra från fredag 3000.

Blynäsgården
    Kostar 3500, har jag för mig. Kontaktinfo hittar du på www.vaxholm.nu/blynasgarden.htm

Återkommer om jag kommer på fler!

• köj

Hej!

Tack för ett varmt mottagande "micropop" känns genast lite bättre. Vi har tänkt oss i slutet av maj eller tidigt juni...Hade planer på Rastagårds slott men det visar sig resultera i för höga kostnader...tråkigt att långholmen måste sluta så tidigt. Blynäsgården var ju ett jätte fint ställe! Hur känner du till det? var gör man av gästerna efter festen. Vet du om det finns övernattning/komunikationer på natten?

Tack för tips!

kram

• Maya K

vill rätta micropop ;) :
    blynäsgården kostar 3700kr och där ingår inte städningen.. det blir en extra kostnad om man vill ha städning..

• Maya K

köj:
    här har du en expert på blynäsgården ;) Jag har prel bokat lokalen men ska avboka den nu då vi ändrat oss. Båtarna in till stan går på natten och är inga problem. Gästerna kan övernatta i vaxholm om de vill.. titta på www.vaxholm.nu Jag hade ju som idé att åka båt till axholm och till kyrkan.. sen så skulle vi tagit båten till festlokalen där gästerna redan står och väntar. Men eftersom vi inte kommer att vara där så ger jag idén till ngn annnan.

• köj

Hej Maya K

Låter mysigt. Men måste fråga :varför har ni ändrat er? Vad kommer ni att ta istället? Nu till expertfrågorna:Vet du hur jag kommer i kontakt med Blynäsgården för visning och bokning? Vet ni någon bra catering i området, och vad skulle det kosta extra med städning och hur länge får man hålla på i lokalen?

kram

• msbine

Hejsan!
    Nån mer som gifter sig i maj? Gifter mig 06-05-27 ;)

• JimmysVeronica

PANIK!!!

vi har inte bestämmt datum än.... vad tror ni att det är för väder i April? det skulle vara så passande då för oss... men jag vill inte att det ska vara kallt och j-ligt..
    eller ska man ta det i juli? augusti kanske? hmm...

• coolcat

msbine - jag med 27/5 2006!!

Dock kvarstår många detaljer

Var gifter ni er?

• Joppedi

Hej alla!
    En fråga till er alla som har läget under kontroll:
    När min blivande ska hyra frockcoat eller vad det nu blir, betalar vi bestmannen kläder eller brukar de stå för sina egna kläder? Brukar brudgummen och bestmannen alltid ha samma kläder??? Är inte så hemma på sånna detaljer ännu!

Undrande

• msbine

coolcat: Vi gifter oss i Helsingborg i en lite underbar vit vägkyrka ;) Kyrka, präst, festlokal är bokat, och har börjat spåna lite på hur inbjudningar, festprogram, placeringskort och vigselprogram ska se ut. Frisören är åxå bokad, smink ska jag boka i veckan tänkte jag. Klänning tycker jag e lite tidigt att börja titta ut, vill vänta till jan-feb när de nya kollektionerna kommer ut. Hur långt har du kommit då?
    Kramiz!

• Roberta

Vi planerar vår vigsel utomlands under själva bröllopsresan så att säga. Allt kommer att ske i all hemlighet - "vi åker bara på semester" hihi. När vi kommer hem tänkte vi ordna en middag för föräldrar och syskon där vi berättar nyheten. Helgen efter det blir det party med cateringbuffé för vännerna.

Svar på tråden fler som gifter sommaren 06?