• anna_80

rembosekten

Hej på er, Buffy, ISLA, Sandra_77 och alla andra Rembotjejer! Startar den nya tråden nu, eftersom den gamla stängt för inlägg. Här kan vi fortsätta att diskutera våra rembopräglade bröllop!

Hoppas ni hittar hit...

• Svar på tråden rembosekten
  • rtw

åååhh jag har oxå köpt Rembo, va kul! Vilken klänning har ni köpt och var? (man kan säkert läsa om det någonstans här på BT, men det går ju inte att söka...!)
    Kram

• anna_80

Hej rtv! Kul med en rembo till! Vi har haft Lååånga diskussioner om våra bröllop, du orkar nog inte ens läsa hälften , i denna tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-8/m942741.html
    Du är dock hjärtligt välkommen att fortsätta diskussionerna här!
    Vi har liksom fått för oss att vi rembobrudar har lite samma smak! Jag har en nefer du kan se den och mer saker till vårt bröllop här.
    groups.msn.com/annaomagnus/shoebox.msnw
    Vilken har du? Jag köpte min i Danmark. Var köpte du? Berätta gärna lite mer om ert bröllop! Var, när, hur?

• anna_80

Buffy: Nu har tråden stängt, som vi misstänkte... Svarar alltså i denna tråd. Den känns så ny och ovan! Man måste ju zappa mellan att skriva och läsa i ett annat fönster. Komplicerat värre!

Känns helt underbart med sommarlov, eller nästan... Satt hela förmiddagen och uppdaterade hemsidan med möhippebider och berättelse. Utan att ha dåligt samvete för fem öre! Just nu håller vi på att storstäda lägenheten, golven håller på att torka, så då fick vi båda ta en liten datapaus! Här är jätteskumt väder. Sommar fram till kl tre sen blir det höst och regn och rusk.

Hihi, ja om man tänker på det får man lite lady och lufsen känsla med dedär mjuka vågorna! Jag tycker båda varianterna var fina, men du har kanske rätt i att det raka är lite coolare. Det blir ju mer kontrast mot vågorna i luggen. Tycker du ska försöka få det riktigt spikrakt, så det verkligen syns! Vore ju tufft om man kunde få fram vågorna ännu lite mer. Kommer det krävas att det sitter hårnålar i hela tiden? Ditt hår ser så tjockt och härligt ut! Jag har äntligen fått jobbschema för sommaren, så nu är det fritt fram att boka in tid för afrofrisering!

Frågade mamma om hon kände igen vem T´s mamma skulle kunna vara, men hon fick ingen snilleblixt sådär direkt...

Härligt att konserten var bra! Det är alltid kul att gå och lyssna, men särskillt om det är en favorit. Kanske nåt jag måste testlyssna...

Du är så klok, självklart ska inget eller ingen stå ivägen för vår lycka den 23/7 2005!!!!

Vi har snart fått in alla osa. Sista svar är på onsdag. Sen blir det till att grubbla på placering. Det är så grymt mycket att ta hänsyn till! Vissa måste sitta tillsammans, andra kan absolut inte göra det. Sen ska det mixas och blandas lagom och bra. Man blir helt snurrig! Några fler har tackat nej, men vi är väldigt nöjda med uppslutningen. Ska bli spännande att se slutsiffran!

Fick just en strålande idé! Vi överraskar killarna med en helt egen tråd! Vi ger dem nick´s och startar en tråd där de kan beklaga sig över sina blivande fruar och kanske utbyta lite manliga brlöllopstips! Hahaha, jag ska allt fråga Magnus vad han säger om det!

Gjorde ett smart dans-drag idag... Jag frågade om vi fick låna en sal på iksu, vårt träningsställe, att öva bröllopsdans i! Så nu får vi vara där och dansa framför spegelvägg! Det är ju perfekt. T o m Magnus gillar idén litegrann... Får kanske bli när vi kommer tillbaka efter vårt besök i sydsverige dock. Åker ner nästa fredag och jag stannar nog drygt en vecka. Tyvärr har vi bara modem, där ute på landsbygden, men jag ska göra mitt bästa för att få in lite inlägg. Annars får vi massor att ta igen sen!

Å, jag rullar hela tiden upp för jag tror att jag ska kunna läsa ditt inlägg, men det finns inte där!!

Om folk bråkar på din hippa är de himla taskiga, det får de isåfall göra innan så du slipper dras in. Så dumma kan de ju inte vara. Nej, oroa dig inte för det.

images.google.se/images%20car&hl=sv&lr=&sa=N&tab=wi här är lite bilder på bröllopsbilar! Det ska visst vara såna där band framme på motorhuven med!

Vi la ner programmet för att
    1 vi skulle ändå bli tvugna att göra ett separat för vigseln, eftersom det kommer en del andra dit som inte är bjudna på festen.
    2 vi har det mesta av informationen på sidan redan. Tex har vi presenterat gästerna och lagt upp dagens program.
    3 vi skippar sånger.
    4 toastmastrarna får presentera menyn och hålla koll på gästerna och programmet i övrigt!
    Vad ska ni ha i ert program? Är det nåt väldigt viktigt som vi missar?

Coolt med calligrafikurs! Du kommer ju skriva supersnygga placeringskort!

Det är inte frank sinatra låten. Det är en tjej som heter Leyla Yilbar-Norgren som sjunger. Jag är ju partisk dock, som älskar filmen! Såg den i helt rätt sinnesstämning. Kan rekommendera den, men ofta blir det ju lite jobbigt om man har hört mycket om en film och sen ska se den.

Ska fråga om du får komma med till kusin Carl! Vore ju det ultimata, du och jag på samma bröllop! Coolt om vi hittade nån gemensam bekant! Sara var ju fel, tyvärr...

Det finns bilder och berättelse på sidan, men ungefär samma som jag skrivit och visat här.

Haha, känner igen mig, känner mig ofta gammal när jag går ut. Och nästan ännu äldre när jag inser att jag hellre sitter hemma i soffan!

Hoppas du hittat hit! Annars går jag in och puffar lite...

• Buffy79

Anna:
    Åh, vad trög jag är! Har suttit och kollat Pronovias-tråden hela dagen och väntat på ditt svar. Först nu upptäckte jag att den var stängd! :) Klantigt.

Jag svarar imorgon på ditt inlägg. Måste sova nu, har mycket att göra imorgon.

RTV:
    Kul att du har hittat hit!
    Jag har köpt en Ninou. Vilken Rembo har du?
    Berätta om ditt bröllop! När är det?

• anna_80

Buffy: Haha, jag drömde att jag träffade dig inatt. Var på nån slags tillställning och plötsligt insåg jag att du satt två stolar från mig! Du upptäckte det samtidigt samt att du kände min toastmadam som satt mellan oss! Det var trevligt!

• Buffy79

Anna:
    Kul dröm!!! Får se om den slår in... :)
    Jag kommer säkert börja drömma om dig och Magnus snart. Galet att det kan bli så. :)

Jag missade som sagt att den förra tråden stängdes ner, men nu är jag på igen! :) Idag har jag varit ute på två intervjuer, bl a det där jobbet i Malta jag nämde tidigare. Tror att jag ligger bra till för båda jobben, men jag tror att om jag inte får jobbet i Malta så är det p ga jag inte är singel. Men jag lovade dem att diskutera med T om det här jobbet, så att jag vet med säkerhet vid nästa intervju om jag vill kan tänka mig att flytta eller inte. Svårt!!! Flytten skulle ske i början av september i så fall...

Har tittat på er hemsida med alla bilder. Ser så roligt ut!!! Kul också att få en bild av vilka dina vänner är. Ni såg ut att ha otroligt roligt tillsammans, och du såg så lycklig ut på varje bild! Verkligen kul! :D
    Jag är nog inte så orolig för att de ska bråka, men att de kanske börjar ge varandra lite spydiga kommentarer. Men jag tror ändå att mina kompisar kommer satsa allt på att göra mig så glad som möjligt den dagen och undvika schismer i största möjliga mån.

Ja, de är lite cocker spaniel varning på sånt hår. Men det är ju också romantiskt. Den låten kanske man skulle spela på bröllopsfesten? Den där Bella Notte som de spelar efter restaurangscenen i Lady & Lufsen. "ååååh, vilken natt, vilken underbar natt.... Som vi kallar Bella Notte..." Vore klockrent! :)
    Tror också på spikrakt hår. Vill ju att vågorna ska synas så mycket som möjligt. När ska du göra håret?
    Köpte ett snyggt halsband idag. Ska försöka lägga upp det senare. Det är ett ganska enkelt pärlhalsband som man knyter lite hur man vill. Jag får visa vad jag har tänkt senare.

Har glömt att kolla med T's föräldrar, men jag återkommer om det.

Tycker definitivt att du ska lyssna lite på John Legend. Väldigt bra soulig musik. :)

Jag har gjort en grundskiss med dem som jag vet var de ska placeras, som vi, tärna, toastmadame, marskalkar och föräldrarna. Så nu är det bara att fylla på, på något bra sätt. :)
    Hur många tror du att ni kommer att landa på? Det känns verkligen som att man planerar sitt livs fest! :)

Haha... En egen tråd till killarna. Tror aldrig att T skulle vilja ha det. Han är en tråkmåns. :) Får fråga honom när han kommer hem ikväll.

Bra gjort med dans-sal! Då blir ni båda lite piskade till att öva. Och det blir nog mycket roligare när ni kan se er själva också! :)
    Kommer du åka förbi Sthlm när du åker ner? Vi kanske kan ta en snabbfika om du åker förbi här? Annars får jag väl sitta här och sukta efter dina inlägg här på BT. :)

Tack för länken! Ska skicka den till T och förhoppningsvis ge honom lite idéer på hur han kan dekorera bilen. För det lär han få göra. Kul att se hur andra har gjort!

Det enda jag saknar på er lista är bordsplaceringen. Men det kan ni ju göra lätt genom att skriva ut placeringen och sätta upp i ingången till lokalen. Så slipper folk gå runt och kolla på varenda placeringskort för att hitta sin plats. Tror att det kan vara bra med tanke på att ni blir så många.

Ok, jag får ladda hem den och höra. Vilken sinnesstämning ska man ha när man ser filmen? Vill gärna se den någon dag.

Hahha... Kusin Carl blir säkert jätteglad över att ha mig som gäst på sitt bröllop. Vilken sida ska jag sitta på? Vän till bruden eller brudgummen?
    Vi får gå igenom våra bekanta och se om vi kan hitta några gemensamma länkar. Marskalkens flickvän pluggade till socionom för längesen i Umeå, men hon flyttade hit till Sthlm när de blev ihop. Hu, tänk om ni känner varandra?!

Ja, man börjar känna sig som en gammal hemma-toffel som tycker att det är så skönt att stanna hemma. Fast jag försöker att gå ut åtminstone några helger i månaden med tjejerna, för att inte bli totalt borttappad... :)

Nu måste jag vila en stund. Är så otroooligt trött efter alla intervjuer och grejjor. Ska också städa upp i min oreda innan T kommer hem. Han är så pedantisk och jag släpper alla hämningar när han inte är här. ;)

• skogsbrud

Hej!

Här är en till som ska gifta sig i Rembo. En Nidia.

• anna_80

Skogsbrud: Kul med fler rembobrudar! Nidia är ju supersnygg, som alla remboklänningar! När och var gifter du dig?

• anna_80

Buffy: Å, vad spännande att det händer grejer på jobbfronten! Hur länge varar jobbet på Malta, eller är det tillsvidare? Skulle T kunna få jobb där såsmåningom med? Magnus och jag var ju på olika håll 4 månader i höstas. Det var jobbigt, men det känns ändå väldigt bra att kunna ge varandra friheten att göra det man vill. Självklart längtade vi massor, men när man känner sig säker på förhållandet behöver man inte oroa sig och vara svartsjuk, utan kan faktiskt glädja sig för varandras skull. Hur ofta kommer ni kunna träffas om du tar jobbet? Vad var det andra för ett jobb, då? Något du också har god chans att få? Det låter jättespännande!!

Haha, jag var verkligen helt glad och leende hela dagen. Kanske inte de vackraste bilder som tagits, men det var en superdag! Det kommer du med få. Annars kommer jag och gör en ny hippa till dig! Så du kan vara lugn!

Bella notte är en självklar hit på festen! Vi ska nog bränna lite skivor med bara kärlekslåtar som vi gillar, så man får mycket sånt! Vår dj är verkligen jättebra. Så musiken kommer nog bli kanon! Har ni nån tanke bakom vad ni ska välja för musik?

Ska boka hårtid ungefär 1-2 veckor innan bröllopet. Det var vad frissan rekommenderade, så man hinner vänja sig lite men ändå inte alla hinner se det. Får väl gå runt i mössa och gömma håret! Träffade en kompis kompis idag som just hade gjort afro. Det var supercoolt, jag blev jättepeppad! Lite trist bara att man måste klippa av håret helt sen när det växt ut för långt. Fast jag är van vid att trixa...

Visst är det vårt livs fest! Jag tror att vi kommer landa på runt 90 personer. Just nu har drygt 80 tackat ja, 8 tackat nej och 15 inte svarat.

Konstigt nog nappade inte heller Magnus på mitt tråderbjudande!! Fast han går allt in och läser ibland i smyg... Har du kommit på T med nåt liknande? De kanske bara behöver mogna lite för att bli redo att starta sin första tråd.

Jag vet vilken typ av halsband du menar. Det passar nog kanonbra. Lite trendigare än ett vanligt pärlhalsband. Blir kul att se.

Ja, jag är jättenöjd med spegelsalen! Ska bara peppa Magnus med. På nåt sätt...

Tyvärr kommer vi inte förbi stockholm denna gången. Magnus ska till Göteborg på sin systers student och jag åker nattåget ner direkt dit. Vet inte helt hur det blir på upp vägen, men Magnus åker före, så det kanske inte blir att jag stannar till då heller. Kanske måste bli efter bröllopen... Ska se vad jag kan göra.

Ja, jag tänkte sätta ett stort plakat med bordsplaceringen. Tänkte att man kanske ska skriva sist i vigselprogrammet vilken tid alla bör återsamlas för brudskålen, det blir ju en liten paus. Vad tror du om det?

Tycker absolut du ska se filmen! Man ska vara beredd på att det är väldigt mycket överflöd av känslor. Så man ska inte vara på ett kritiskt och "störigt" humör, då finns risken att man stör sig! Men kär, glad och inte med massa bekymmer i huvudet skulle jag rekommendera! Låten heter även "Lenas låt" om den är svår att hitta. Gillar början av låten bäst.

Du får sitta på vän-till-brudgummens-kusin-sidan! Haha! Fast det är ju förresten i en skog, så du kan ju klättra upp i ett träd eller vad som helst! Jag känner personligen inte så många socionomer, men några av mina kompisar har pluggat det förut. Fast det var typ 2001. Du kände inte igen min toastmadam, som du gjorde i drömmen? Hon är ju stockholmsbrud! Eller vi kanske ska söka våra gemensamma bekanta i Vitsjö...

Å, du är ju duktig på partyfronten! Jag har nog varit ute sammanlagt max 5 gånger i år! Fast jag jobbar på det, kom just hem från den årliga brännbollsfesten här i Umeå. Iochförsig är klockan bara 12... Ok, jag är en soffliggare! Men jag trivs med det.

Kommer T äntligen hem ikväll? Härligt! Jag är med helt slut! Ska lägga mig och läsa och invänta anstormningen av Magnus och hans kompisar om några timmar...

• skogsbrud

Vi ska gifta oss 24 september och sen ha bröllopsfest 1 oktober. Håller som bäst på att skriva festinbjudningarna, börjar ångra att jag bestämde mig för att skriva dem för hand. Det är meningen att inbjudningarna ska komma som en överraskning så vi har inte berättat nått för kompisar och släktningar än.

Svar på tråden rembosekten