• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Min-Ah

Paulinas!

Det här med servetterna... Lite svårt kanske att förklara hur jag menar men jag gör ett försök.

Jag fick ju klippa till banden själv ur en tygbal. Ca 3 cm breda och 30 cm långa.

Linneservetterna (kvadratiska 50 X 50 cm) rullade vi på diagonalet (runt en smal stång). Sedan vek vi dem på mitten.

Runt nedre delen av "strutarna" lade jag tygbanden. Klippte till ändarna lite snyggt. Sedan höll jag om ändarna, fäste dem med en knappnål och knöt en sytråd om bandet. När man sedan drar åt sytråden och vecklar ut ändarna blir det som en liten "rosett".

Vet inte om du förstår hur jag menar...

Skall fixa bild på dem!

• Min-Ah

Knappnålen tas ju naturligtvis bort efteråt! Använde den bara för att fästa bandändarna så det skulle vara lättare att knyta sytråden runt...

• Gumsigos

Min-Ah det lät fint med servetterna, enkelt o snyggt :)

Det jag menade med ringarna och hjärteboken va, vilket av dem jag skulle göra, alltså antingen eller. Båda tycker jag också känns som för mycket.

Jag håller tummarna att korvarna kommer i tid.

• Min-Ah

Gumsigos!
    Ringarna/hjärteboken; Gör vad som känns bäst i ditt hjärta!
    Kommer att bli kanon vilket du än väljer!

Ja, det blir fint med servetterna! Stilrent och enkelt!

Skall sy mig min lilla väska/påse (så jag kan ha mina halstabletter och näsduk etc i).
    Har en liten "psykisk grej" med att alltid ha halstabletter med mig. - Man vet ju aldrig om det börjar klia i halsen och man börjar hosta mitt under vigseln!

Har svårt att komma den 29:e.
    Vi åker på spelmansfestival helgen efter bröllopet och vet inte riktigt när vi kommer hem...
    Man är nog ganska "slut" efter bröllopshelgen (när det hela är "över" och all spänning har släppt!)

• Gumsigos

Det kan jag tänka mig, att man är slut, alltså.

Nu har jag betalt näbbtiaran och mina handskar. 127,04 resp 115,09SEK. Om man jämför vad jag skulle betalt, ca 250-300kr resp 200kr. Så man kan väl säga att jag sparat några slantar, även om jag fick betala frakten (är med i priset ovan)

Betalde i dag så vi får väl se när jag får grejorna. Hoppas det blir innan vi träffas nästa gång :)

• Gumsigos

När man talar om trollen så mailar dem!!

Säljaren mailade precis och skickar tiaran idag!! :D:D:D

• Min-Ah

Gumsigos!
    Vad kul att tiaran är skickad nu!

Nu är festprogrammen/sånghäftena klara!
    Skall snart försöka sy mig en brudväska/påse!
    Får väl se om jag "får till den"

• Gumsigos

aaja med dem flinka fingrarna du har ska du väl få till en liten väska. :) Tiaran blev ju jättefin!!

Kollar just nu runt på klänningar, ska se om jag hittar en bra säljare som kan sy upp den. Tänkte kolla pris och kanske beställa senare i höst. Äsch varför har man så brått??!! men man kan ju inte låta bli :D:D

• Gumsigos

nu har jag varit på en intervju till. Får reda på svaret i morron eller på månda. Blir det ja så börjar jag dagen efter, dvs månda eller tisda. Här e det snabba ryck!! :D Fick ju veta kl 11 att ja skulle på intervju kl 15!

Håll tummarna! Känns som om det närmar sig :)

• Sanna0806

Fick en saftig elräkning på 14.000 igår. Det var inte precis vad vi behövde nu...

Gör sista dagen på jobbet innan semestern, sedan blir det bröllopspanering på heltid!

Min-ah,
    Lycka till på lördag. Det kommer att gå kanon!

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!