• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Marie06

Kl är 00.30 nästan och dagen har varit underbar. Idag har jag fått veta att man vill ha 130 dollar för min klänning som jag provat. Ska prata lite med mamma också om detta.

Paulinas var det skönt på stranden?

Min-Ah är det hon vi träffat på Gittes som syr Rogers kläder.

Sanna va tråkigt med bilen hoppas inte det blev allt för stora skador. Har själv blivit påkörd och även backat på en bilen (det blev dock inget på bilen). Men jag chockades rejält när jag blev på körd.

• Marie06

Gumsigos

Konstigt nog tittar jag sällan på tv. Har liksom inte tid. Anntingen är det BT eller Daniel som gäller..

• Paulinas

Hejsan Tjejer!

Någon dag sedan jag var på BT, men nu var jag tvungen att gå in och läsa lite! Härligt att det är fredag så att sambon är ledig och vi kan hitta på lite. Det är härligt med semester, men längtar till när vi är lediga tillsammans... förhoppningsvis nästa år!

Marie, dina dekorationer ser jätte bra. Ska ni ha röda rosor sen också? (har bara fått för mig att ni skulle ha vita, men jag minns kanske fel). Jätte fina pärlor, är det panduro?

Jag instämmer med alla andra, det var kul att träffa dig Sanna! Fina skor och din klänning var helt i min smak! Du kommer att bli jätte fin! Hur går det med askarna? Det verkade vara ett litet projekt :)

Gumsigos och Marie, jag blir också sugen på att beställa klänning utomlands när jag hör er prata. Tur att man har lite tid på sig att bestämma sig... men det är klart, ska man beställa från utlandet får man nog göra det rätt snart så att det inte blir något strul (och så att man har tid kvar att gå och köpa en klänning här om det inte alls blir bra) Spännande!

• Gumsigos

Hej Töser! :)

Här ser ni en blivand YYYYYstadbrud!! Vi va i Ystad i dag och jag längtar ännu mer, hur nu det går!!??

Vi har kollat med frisör, ligger rätt över första hotellet. Där vi sa från början. De ville ha 475.- i timmen o hon sa att det brukar ta 2h, så det kändes rätt rimligt. Enda nackdelen är att de stänger tidigt, 12.30, efter det är timpriset 950.- !:o

Efter det kollade vi lite på den restaurangen vi tänkt men de öppnade ju inte förrän 17.00! Och den andra kändes lite fel, säkert bra mat men trångt, och bara 50 sittande. Kändes inte riktigt bra.

Däremellan hann vi med att gå in o kolla VÅR kyrka en gång till och jag blev bara mer nerkärad i den!:D Den e så vacker, o jag bara älskar den!:D Jag har nog blivit knäpp! :D:D

Vi tog en bit mat sidan om kyrkan, La Cardinal. Super goda pizzor och annan mat, rekommenderas varmt.:)

När vi tagit en runda till på stan, som inte e så stor hittade vi till Ystad Blommor och en rolig tjej som förstod precis vad jag pratade om, hon hängde med på vad jag ville ha, och fick ett ca pris. Jag ska skicka en bild till henne och förklara lite mer detaljerat, så vet hon exakt. Så det känns avklarat.

Efter ett tag blev vi sugna på fika och gick in på ett ställe, och hörde oss för om tårta med, men vi blev inte så nöjda med mottagandet så det blev inte så bra... :(

Rätt va det va kom vi på att bilen gått ut så vi skyndade dit, och körde ut till havet och tog ett kallt, brr, dopp. ;) Skönt, men svalt. :)

På dit vägen hade vi kört förbi ystad Spa o Konf.Hotell, så vi körde inom på vägen tillbaka hem. Förklarade vi va ute efter och det första damen säger är: vi brukar hyra ut sviten till brudpar, den har JACUZZI!!!!

Gissa om jag blev glad!! :D:D Jag tänkte vi tar den!innan jag ens sett den. Sen kom vi o prata om mat o lokal och frågade om hon visste nån. Ja sa hon prata med dem tvärsöver gården. Spat ligger nämligen på det gamla regementet, och restaurangen i en annan byggnad sidan om.

Väl där fick vi ett himla fint bemötande, himla trevlig personal, som visade oss runt och gav lite tips och ideer. Jag berättade så småningom att vi har strandtema o då sa Fredrik på stället, ja ta du in sand o strö på golvet om du vill! Himla go kille. Vi kunde bara säga hur vi ville ha det så fixa dem de :D

Nackdelen är ju priset. Förstås. :( 1000.-/kuvert. men smakar det så kostar det. ;)

Jag har tagit kort på allt och ska försöka mecka in dem på vår sida.

Ha det så bra!

groups.msn.com/KlasoJennyGranberg/shoebox.msnw

• Gumsigos

Marie Jag gissar att vi blir ca 40pers.

Här hemma står tvn på för jämnan, blir bara så. :)

• Marie06

Paulinas vi ska ha Vita rosor med grön sten istället. (Ska provfota sen) Tack

Jättefint alltihopa Gumsigos.
    Ska bli kul att följa din väg till altaret.

Kul att följa er alla....

• Min-Ah

Marie06!

Hur ser hon ut, som hjälpte er hos Gittes?
    Kortklippt, mellanblont hår? Ngt "ärrig" i ansiktet?

• Min-Ah

Gumsigos!
    Kyrkan i Ystad är jättefin!! Kommer att bli sååå fint!
    Vad kul att ni fick sådant bra bemötande av blomsterhandlare, hotell och festlokal!
    Dyrt, men man gifter sig ju bara en gång i livet!

Vi kommer allra troligast att sova hemma på bröllopsnatten...
    Hade ju varit väldans trevligt att få sova på hotell, men min sambo vill inte
    Kanske kan jag övertala honom, ändå!!
    Är väl bara det att det börjar bli lite väl ont om tid att beställa hotellrum såhär sent inpå...
    Suck!

• Marie06

Min-ah
    Jag tror att det stämmer på beskrivningen.

Gumsigos och du kom fram till det sist vi träffades vad hon hete.

• Gumsigos

Hej allihop!

Jag går här hemma o bubblar av glädje, tudilodilo :D

Känns som om vi tagit ett jäääätte stort hopp framåt. Nu kan jag äntligen börja planera lite mer. Floristen o ja kom bra överens och vi förstod varandra bra. Gubben tyckte hon va för framåt o nästan hispig. :) Men hon förstod va ja mena, när jag förklara mina färger på klänningen och vad jag ville ha för nåt i buketten.

Min-Ah det va Marita vi pratade med när vi va på Gittes.

Ska jag va ärlig hade jag kunnat spendera några dagar i ystad efter bröllopet. En liten minisemester. Därifrån kan man ju åka till Polen över dan eller Tyskland om man vill. Gå en runda eller två i stan och mysa, eller bara ligga på playan och sola. :)

Jag sa det till gubben i går att jag älskar den stan så jag hade kunnat flytta ner....:D men han nöjde sig med att ha en stuga där... :D det säger jag inte nej till. :)

Nu ska jag ta tag i de där gardinerna igen, kom aldrig loss i torsdas kväll när han va iväg. Går mig själv på nerverna av oro när han är ute o roar sig. Alltid rädd att nåt ska hända :(

Nån som vill snacka, så finns ja på messen ;)

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!