• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Marie06

Jag kommer till Darins imorgon. Ska försöka hitta lite olika menyförslag som ni kan få se.

Ser framemot att få träffa dig Sanna. Ska du göra provuppsättning eller?

• Sanna0806

Det blir nog ingen provuppsättning helt och hållet utan mer en konsultation där man kollar lite på mina förslag och testar hur det kan se ut. Men en riktig uppsättning blir det inte. Hoppas verkligen att hon är så bra som jag fått intryck av eftersom jag har svårt att slappna av om jag retar mig på något kring håret eller så. Men än så länge är jag lugn Är det någon som vet något om Cilla på Atelje Håret? Jättetrevlig i alla fall och klipper bra, även om mitt raka halvlånga hår inte är så svårt att klippa Jag har ändå fått tips om henne så hon kan ju inte vara usel...

• Marie06

Jag ska också göra mitt hår där och vad jag hört ska dem vara jättebra. Både med att lyssna på kunden och resultatet.

• Sanna0806

Åh det var skönt att höra! Då kan jag känna mig lugn.

Ringde runt till en massa salonger men blev otrevligt bemött på förvånande många ställen. Atelje Håret gav absolut bäst intryck tyckte jag. Vissa sa att de bara fixade håret på sina kunder, eh, de kunde inte tänka så långt att jag skulle kunna bli kund där? Kanske för att jag inte pratar skånska, men det finns det väl fler som inte gör här?

• Marie06

Alltså det jag har hört mest om var att man tog emot personen i fråga men när väl provningen skulle ske så lyssnade men inte på kunden. Oftast vet man ju själv vad man inte passar i och kan då förmedla detta.

HairLine är absolut bäst tror jag. Själv har jag aldrig varit där alls men jag har hört så mycket gott om dem.

• Sanna0806

Ja precis, man vet ju vad man trivs i själv. En del experimenterande har det ju blivit genom åren, särskilt under 80-talet, fy farao vad man såg ut!

Jag pratade mycket bröllop med Cilla på A.H. när jag var där och klippte mig och hon var väldigt lyhörd och höll med mig när jag sa vad jag trodde skulle funka på mig. Hon tipsade också mycket och sa att om man t ex ville ha pärlband i håret så ingick det i deras pris.
    Har du hört något om deras sminkning?

• Gumsigos

Hej Allihop!

Nu måste ja me skvallra lite :D

Jag kommer jättegärna i morron kl 16, vi kan väl ses utanför som vi gjorde i torsdas? Jag hade min förkylningstopp i går och låg utslagen hela kvällen på soffan, men känner mig mycket bättre idag. Skönt!!

När jag satt/låg där på soffan, o tyckte synd om mig själv :D, kolla jag runt lite på tiaror till tösen, och fann och bjöd och vann!! Pris $6.50! Mindre än 65 spänn, jag räknar med runt hundralappen med frakt. Här hemma skulle jag betala 200 spänn eller mer.

Länk till tiaran images.auctionworks.com/hi/56/56221/2630.jpg

Ska se om jag kan fixa en bild så ni kan se på vår sida. Sen idag kolla jag vidare på handskar, i burgundy. Och jag fann, och ja bjöd, men sen vet jag inte mer :), den e inte avslutad än. Budet ligger på 5.95 just nu.

Länk till handskarna cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll&rd=1&item=5407109470

• Marie06

Hur räknar man ut priset på det du bjuder?

• Gumsigos

Dollarn ligger i ca 8kr sen bjuder man som på en vanlig auktion. Du säger hur mycket du vill betala, och sen har du möjlighet att välja maxbud och då sköter den sig själv i fall någon skulle bjuda över.

• Gumsigos

Vad gilla ni hennes tiara? För mycket för lite eller? Säg :)

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!