• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Gumsigos

Hur går det med korven Min-Ah?

Nu har vi bestämt oss för att ta med gamlingarna på festen också. Det blir några lappar dyrare men så får det bli. :) Så blir det väl inga sura miner.

Vi kände att några av dem skulle missa alldeles för mycket fint. Nu blir vi 26 sällskap, och 58 personer inkl oss.

Blir ju genast lättare med inbjudningarna också. Sen får jag väl ta mammas "tyck synd om oss verser", de tråkmånsarna.

Hur går det för er?

Kan man ha både kryss och tips runda eller det blir för mycket? Jag blev sugen på båda.

Ligger alla på stranden idag? :D

• Marie06

Hallå allihopa.

Jag vill bara önska er alla en trevlig vecka, hoppas ni får vackert väder med mycket sol och bad.

Min-ah
    Jag kommer att tänka på dig på Lördag, hoppas verkligen ni får vackert väder.

Till er alla, var rädda om er. Och vi ses när jag kommer tillbaks.

Kram till er alla. / Marie

• Gumsigos

Ha det super bra Marie! Sköt om dig!

/kramisar från Gumsi!

• Min-Ah

Ringde till ICA-butiken igen idag!
    Nu var damen jag pratade med från början åter där, så nu blir det väl (förhoppningsvis) ordning!
    Hon hade pratat med han som beställer hem chark-varor och korvarna skall beställas på onsdag och komma till butiken på torsdag eftermiddag...
    Hoppas nu verkligen att tillverkaren har korv hemma!

Jag påpekade ju att de andra från ICA-butiken inte ringt tillbaka överhuvudtaget och att jag ju var mycket orolig.
    Hon ursäktade dem och tyckte också det var konstigt att de inte ringt mig! (Tyckte jag med!)

DÅLIG STIL, säger jag!!!!

Hoppas nu verkligen det här löser sig!
    Annars lär vi ju få åka runt här i Skåne och köpa upp butikernas alla kycklingkorvar. Den här sorten finns bara i vissa butiker...
    Blir ju lite krångligt då!

• Min-Ah

Har strukit alla 120 linneserveterna... Puh!
    Sedan skall de rullas på diagonalen och vikas på mitten. Runt om skall sedan ett rosa tygband krytas. Tygbanden har jag fått klippa (riva trådrakt) från en tygbal och strukit till med strykjärnet...

Tog ju en hel del tid med strykning och rullning/vikning.
    Har nu tygbanden kvar att knyta runt (med sytråd).

Vi har nu gjort kyrkprogrammet (i datorn) och skall köpa vackert papper idag.

Festprogrammet skall fastställas och skrivas ut...mm, mm!

Gumsi! Ni kan ju ha både tips och kryss!
    Är alltid kul med knep och knåp!

• Min-Ah

Klänningen är (fortfarande) inte klar ännu!
    Hoppas den hinner bli klar till imorgon!

Sömmerskan skall dessutom hinna sy till sin familj med innan bröllopet!
    Och så har hon ju lovat mig en cape med...

Jisses! Mindre än en vecka kvar, nu!!

• Sanna0806

Hej tjejer!
    Har inte hunnit att skriva på ett tag, men jag har smygkikat in på BT så fort jag hunnit

I helgen var jag och provade min klänning, med skorna Det blev riktigt bra tycker jag! Även mamma var nöjd, så då blev det bra. Nu är det bara att sy fållen och brodera pärlorna på livet och sedan är den färdig!!!!!
    Har köpt en skiva med vår vals, "ta mig till havet", passande eller hur?! Så nu ska jag snart hem och öva med blivande maken...
    Festprogrammet är näst intill färdigt och i morgon ska jag börja med vigselprogrammet. Var lite nervös ett tag för min väninna som ska sjunga ringde förra veckan och sa att hon nog inte kunde sjunga, hon tyckte det inte lät tillräckligt bra. men i helgen ringde hon igen och sa att det lät bättre nu, PUH!

Funderar också på om man kan ha "Så skimrande var aldrig havet" eftersom jag så gärna vill ha någon anknytning till min döda pappa, den låten spelades på hans begravning för han tyckte så mycket om den. Vet dock ingen som kan sjunga den, tror ni man kan ha den bara på piano?

Min-ah
    Förstår din oro för korvarna och klänningen. Själv skulle jag nog haft PANIK! Det är ju för sjutton SNART ni gifter er, vad kul! Och spännande!

• Gumsigos

Amen Sanna att jag inte tänkt på den, är den en vals?? Usch kan inte musik så bra, jag bara njuter av den. Den hade ju passat till oss med! ;) Får man knycka idén?!

Min-Ah jag håller alla tentakler på att ni hinner få allt i ordning! Nu blir snart dagar till timmar ;)

Marie o Daniel kan inte den 29 juli som vi hade tänkt. :( Kan ni andra den 1 eller 2 aug istället?

Tänker mest på dig Sanna kan du slita dig från all stress och njuta av lite grillkväll tillsammans med hela Kristianstadsgänget, fast det är så nära inpå?

Annars kan vi ju köra den 29 som vi bestämde, så får vi försöka samlas alla senare i höst istället.

• Min-Ah

Sanna0806!
    Vad skönt att din klänning blev bra! Har du någon bild på den? (Är ju lite nyfiken!).

Ta mig till havet blir fint!

Och - vad vackert med Så skimrande... tillägnad din döde far! Så rörande och fint!! Är det längesedan han gick bort? (Beklagar sorgen såhär i efterhand!!)
    Passar jättefint med bara piano, tycker jag!

Ja, jösses! Det närmar sig verkligen med vårt bröllop! Mindre än en vecka kvar!
    Har nog inte fattat det riktigt ännu! :-
    Hoppas verkligen min klänning blir klar snart!

Min M2B:s kläder blir jättefina! han provade igen idag och nu är det bara fodret och sådant kvar att sy på. Sömmerska är mycket duktig! En kostym är ju inte det lättaste att sy, precis!

• Min-Ah

Hmm...
    Blev nå't konstigt tecken ( :- )efter gubben i mitt inlägg! Skall inte vara med!

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!