• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Marie06

Min-Ah
    Vad för frågor till tipsrundan har ni?
    Är det om er då eller?

Jätteroligt att se bilderna.

• Min-Ah

Marie06!
    frågorna till tipsrundan är inte gjorda ännu... Men de kommer (förmodligen) att handla om oss på nå't sätt...
    Vi får väl se vad det blir.

Sambon håller på att göra kyrkprogrammet nu och jag håller på med servetterna - alla 118 st! Skall vara tygremsor (av ett rosa tyg som passar till blomfärgen) runt alla. tygremsorna får jag klippa till för hand (riva trådrakt, egentligen) och sedan knyta runt servetterna med hjälp av sytråd. Puh!!

När reser ni förresten?
    Hinner jag beställa från Oriflame innan?
    har hittat några intressanta saker i katalogen!

• Gumsigos

Har inte hunnit lägga upp de andra bilderna än men det kommer.

Nu när vi vet var vi ska va (tror jag ;)) så blir jag också sugen på att ha tipsrunda. Festlokalen/restaurangen ligger på gamla regementet i Ystad och ligger liksom lite avstängt, så där går liksom inte vem som helst o rycker ner lapparna tänkte jag. Ungefär som på högskolan här i stan.

• Gumsigos

Kan ju vara skönt för gästerna att få sträcka på benen.

Min-Ah har ni buffé eller vad?

Vi pratade lite om att ha både och. Först sittande förrätt och sen buffé för varmrätt. Men det känns ju lyxigt med sittande servering...:)

• Min-Ah

Tipsrundan är bra medan gästerna väntar på oss innan festen, så har det något att göra. Vi skall fotograferas efter kyrkan.

Låter bra med Ystad regemente!

Ser fram emot fler bilder på er hemsida, gumsigos!

Får väl gå och fixa med servetterna igen (Har "BT-paus" nu, he, he!! ). Tar ju lite tid med 118 st!

• Min-Ah

Honnörsbordet (12 pers) kommer att bli serverade under hela kvällen. De övriga 108 gästerna får ta sin mat (alla äter ju samma) vid ett buffébord.

Vid varje bord kommer vi att utse en bordsvärd (de får instruktioner av serveringspersonalen), som kommer att se till att dricka och sådant alltid finns.

Tårtan kommer sedan att ställas mitt i lokalen där maten stod innan.

• Min-Ah

Hoppas det ordnar sig med kycklingkorven till "nattamaten"!

Är ett något stressande moment att vi inte fått svar från ICA ännu!
    Får ringa och "elda på dem" igen! Grrr!
    Jobbigt i semestertider.
    Kommer nog ändå att ringa till leverantören direkt på måndag och kolla!
    Vill inte leva i denna ovisshet!

• Marie06

Min-Ah

Jag reser på Måndag så imorgon senast måste jag ha beställningen skicka den till min email. Beställer varorna imorgon också. Är inte hemma förrän den 25 men jag kan lämna det då till dig med en bröllopspresent. Något ni önskar er?

Marie_olofsson@hotmail.com

Jag håller mina tummar för dig om korvarna.

• Gumsigos

Nä det måste va kämpigt, att inte veta, så kort in på.

De kommer att fixa all dukning, och även servetter, vitt linne. Resten kan vi ta hand om. Men frågan är var vi ska va, om vi ska bara va på bottenvåningen, eller bara ovanvåningen eller bådadera...

På ovanvåningen finns runda stora bord, med plats för 10 vid varje (men det blir trångt). Nere finns fyrkantiga avlånga bord. Kan även ta ner runda om det behövs. Där finns också baren och plats för speleman och DJ. Ni kan väl kolla på bilderna o komma med lite tips. Vet inte om vi ska ha honnörsbord o sånt. Ingen traditionell placering, går inte.

Nu när vi sett allt igen känner nog båda att vi vill ha med dem gamle. De missar så mycket fint.

Samtidigt känns det tråkigt, syrran kändes otrevlig när jag bjöd henne o gubben till Gubbens fest. Speciellt när det gällde kuvertavgiften. Inte kul...:( o hon ska va en av värdparen! En liten chans att komma varandra närmare, men men...

• Marie06

Kan ni inte försöka vara alla på en och smma plan för annars finns risken att det delas upp för mycket. Dock kan man kanske rädda det genom bordsplacering.

Du måste verkligen visa oss bilder sen på allt Min-ah för man blir så nyfiken.
    Synd att jag inte är hemma för då hade jag åkt till vigseln. Verkligen tråkigt att jag missar det.

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!