Kristianstad Brudarna!
Här samlas alla Kristianstadsbrudar!
Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!
Vill ni stämma träff, passa på här!
Ha det gott!
Här samlas alla Kristianstadsbrudar!
Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!
Vill ni stämma träff, passa på här!
Ha det gott!
ja, ungefär så tänkte jag också Marie. Tror att det borde stämma. Sen är det värre med inlagor och papper till dekoration på korten eftersom man får ut mer än till ett kort per ark.. Men det är väl inte värre än att man kan köpa mer om det inte räcker!
Av de 65 är där (iallafall idag) en hel del singlar bland våra barndomskamrater, plus att jag la till lite ifall att... Egentligen behöver jag nog 42.. men tycker att det är lika bra att räkna på 50!
Så tänker jag faktiskt också och eftersom jag blandar lite olika gröna om det ser snyggt ut så är det nog ingen som märker att ett papper ser annorlunda ut om det skulle va slut.
Okej jag kolla bara.
Jag räknade nog fel på kuverten jag behöver nog bara 45 eftersom dem flesta är ju par.
Hmm, det jag visade har jag nog ångrat mig på... vill inte ha den rutan med rosor utan en stämpel på en riven bit papper som jag klistrar på... Sen är jag osäker på sidenbandet, det är ganska jobbigt och dyrt.. Behöver en pysseldag och testa lite olika idéer! Men det viktiga är ju att jag inte ändrar färgskala så att jag kan använda papperna!
Vaddå jobbigt med sidenband, jag tänkte ha det är det mycket pill eller?
Jag ska ha Monogramet i Guldliknade bokstäver och vitt sidenband
Så som jag hade satt det så skar jag hål på pappret och trädde in det... lite pill. Sen tycker jag att det är svårt att få rosetten snygg..
Hur ska du ha bandet?
Det är himla smart att köpa extra papper och även kuvert när man gör sina egna kort. Det gjorde jag också, tack och lov eftersom en del blev lite kladdiga av stämpeln eller så blev det helt enkelt inte som jag ville ha det. Då slapp jag få panik för att papprena inte räckte
Jag hade vikta kort och ett genomskinligt papper med texten på. Sedan hade jag köpt en röd upphöjd stämpeldyna och så klippte jag ut ett hjärta i kartong som fick vara mall. På ena sidan av kortet gjorde jag då ett rött hjärta som lyste igenom det genomskinliga pappret med texten (det fäste jag i vikningen med limpstift.
Ett ganska enkelt kort men jag tycker det blev fint. Det var riktigt roligt att knåpa med det, trots min okunnighet i pyssel
Jag köpte håltång och trär det igenom det. Ser det inte snyggt ut kanske.. Vad tror du?? Experten
Jag är övertygad om att det blir jättefint!