• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Marie06

Jag tror inte folk är inne och kollar om man inte vet någon som ska gifta sig eller om man själv ska gifta sig... Risken är nog liten.

• Marie06

Hur ska du göra i sommar Paulinas, kommer du ha tillgång till någon dator då eller?

• Sanna0806

Är tillbaka efter ett familjesamtal, måste passa på att gå in här innan jag ska vidare till nästa

Jag gifter mig den 6 aug i år, alltså bara en månad kvar. Så jag känner igen mig i Min-ahs panik att det börjar närma sig, även om hon verkar ha mycket mer under kontroll, därav min att-göra-lista

Bröllopet bli enkelt, mamma syr min klänning (den är i princip färdig) och vi har ingen tärna eller best man. Min son och hans kusin ska dock vara brudnäbbar.

Vi kommer att ha egenlagad buffé på festen. Beställer festtallrik från Degeberga gårdsbutik (mycket billigare än t ex ica och då vet man att det varit lyckliga djur dessutom, ett tips!) och varmrökt lax från Martins rökeri i Nyehuset (jättegod, också ett tips om ni inte prövat den!) men sedan lagar jag, med förhoppningsvis lite hjälp från mina nära och kära, resten av maten. Bröllopstårtan ska min svärmor göra, men jag ska provbaka den på fredag då min bästa vän kommer.

Sedan ska vi ha fri bar och DJ som förhoppningsvis spelar hela natten lång så jag får dansa järnet

Hade förresten möhippa för två helger sedan, sambon satte mig på tåget till Örebro och så var det upptåg hela lördagen med avslutning på Harrys där vi dansade tills de stängde. Jag fick spela in en skiva (!), hu vad det var hemskt, och sedan spelade vännerna upp den på Harrys, jag höll på att sjunka genom jorden! Men man får ju bjuda lite på sig själv när det är en gång i livet, eller hur!? Så tänkte jag i alla fall när jag krängde på mig min minimala silverklänning de hade valt ut för kvällen och stylade mig till Britney Spears, ha ha ha!
    Jag hade i alla fall vansinnigt roligt och jag ler bara jag tänker på det!

HUr långt har ni andra kommit i era planeringar? Hur ska ni ha det?

//sanna

• Gumsigos

Jag har ju kort på oss, har ju glömt att skicka ut dem till er!

Jag börjar få nippran här, har ju en till fest att arrangera o det börjar röra på sig. Hoppas bara att ingen försäger sig nu! Nu har jag börjat höra mig för lite bland vännerna.

Tyvärr fick ja höra i dag att Stanley som ja tänkte skulle spela firar 10 årig bröllopsdag dan innan festen o de funderade på att sticka till Frankrike... :( Där försvann han... men ja vill ju att de ska få fira samtidigt.

Baaah va det e mycket att göra kring en fest!! Men om ja lyckas, va kul det ska bli, o få se hans min! :D:D:D

• Gumsigos

Paulinas du e inte ensam om det där med rätt nyans, tygkvalité o papper mm. Trodde Marie06 skulle bli knäpp på mig igår ;) för att ja inte kunde bestämma mig. Färgen ja vill ha ligger nånstans mellan de två Gittes hade :( Liksom färgen o mönstret till livet.

Ska bli kul o komma till Matton o kolla!! men ja tror att jag väntar med att köpa massa nu, tar det senare. Har ju en jätte fest snart som ja ska lägga pengarna på :D

• Sanna0806

Paulinas!

Vi tänker ha Mendelsons som inmarsch, men funderar på Frank Sinastras Love and Marriage (Jo, den från våra värsta år )som utmarsch, om det nu funkar på piano.
    Ska kolla upp alternativ och höra med kantorn.

• Marie06

Jag ska handla attsiken satt igår och räknade ut hur mycket papper och kuvert jag behöver så här ska shoppas... :)

Jag överlevde gårdagen Gumsigos

Är det ett typ suprise party du ordnar till Klas på 30 kalas? Ska ni ha typ levande musik och sånt då ?

• Marie06

Gud va kul med Möhippa jag längtar så efter min. Jag älskar att få fjanta mig så jag får kanske mina vänner att skämmas istället..

• Paulinas

Marie,

Du har nog rätt med det där med foto, ingen större chans att mina 50-åriga arbetskamrater är här inne och kollar :)

Mendelsson vill jag också ha, men som in tror jag... hmm, måste tänka mer på det här!

Sanna! :) :) kul idé. Jag hade också velat ha en rolig utmarsch... får surfa runt i jakt på den perfekta för oss.

• Marie06

Jag skrev faktiskt till två av mina nyblivna vänner igår med respektive på min gästlista undrar om ni kan gissa vilka .....

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!