• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Sanna0806

Hej på er!
    Var och jobbade hela dagen i Helsingborg igår, så då hade jag inte möjlighet att använda min nya drog BT Men jisses vad ni hade skrivit, har knappt hunnit läsa allt.

Gumsigos, Du är inte den enda som är hästtokig, även jag har detta drag Men jag har upptäckt att mitt fokus är lite annorlunda just nu... Red ett pass och då brukar jag vara koncentrerad, men så kras, gick min nagel sönder. Och, tänker ni då. Men jag blev helt störd och började fundera på om den skulle skulle växa ut på en månad och om jag skulle behöva fixa en tid för nagelförlängning osv. Det var lika bra att lägga ner dressyrpasset och ta en skrittur istället

Jag måste erkänna att jag får lite prestaionsångest när jag läser vad ni gör. Ni verkar vara så himla duktiga, jag själv har tummen mitt i handen när det gäller pyssel och sånt.
    Tog i alla fall tag i vår planering igår och skrev en lista på vad vi måste innan bröllopet, den blev två sidor lång och vi har bara en månad på oss, HJÄLP!

HUr har ni gjort, tar ni mycket hjälp av andra? Jag har fått för mig att jag/vi ska klara allt själv, men nu har jag insett att jag inte kommer att göra det. Suck

• Paulinas

Hejsan!

Ännu en dag med strålande sol, härligt!

Vad tråkigt Marie att du inte hittade några tidningar på pressbyrån... på pressbyrån i malmö har de ju ännu större utbud så kan väl komma där också.. Smart det där med fotohörn till inlagan.. hade jag kunnat tänka mig! (om jag får sno den idéen)

• Paulinas

Gumsigos,

Vad kul att du hittade ett mönster, en jättebra lösning ju särksilt med tanke på att du har tillräckligt lång tid på dig för att fixa det! Jag kan tänka mig att det är svårt att hitta tyg i exakt rätt nyans och kvalitet.. jag blir knäpp på sånt. Som med papper typ.. jakten på den perfekt strukturen och nyansen.. Blir rädd för mig själv!

• Paulinas

Min-ah

Vad tråkigt att du har problem med sminket. Kan ju lätt bli ett stressmoment. Kan du inte använda det du brukar och bara köpa en ny ögonskugga eller nåt, eller du kanske inte sminkar dig så mycket i vanliga fall? Smink är kul, men en stor dag som bröllopsdagen blir man givetvis lite nervös!

Hur går det med klänningen? Du skulle och göra första provningen i veckan, eller misstar jag mig?

• Paulinas

Sanna,

Förlåt jag frågar, du har säkert berättat innan, men när var det du skulle gifta dig. aug 2006?

Det här med pysslande och hur mycket man ska göra själva varierar nog mycket. Jag tror att i början av planeringen tror man att man ska fixa ALLT själv, men när det närmar sig så köper man kanske en del färdigt eller ber andra om hjälp... Jag vill göra trycksaker själv och dekoration och dukning. Mat och så blir mamma ansvarig för eftersom hon är duktig på det och känner folk i branchen. Klänning köper jag och alla andra käder också.. Jobbar ju heltid, så väljer att göra det jag tycker är roligt själv och så får man köpa resten. Vad planerar du att göra själv? (om något vill säga)

• Marie06

God Morgon Tjejer

En underbar dag ser det ut att kunna bli idag. Jag ligger och sover länge när solen skiner usch inte bra .... :)

Sanna0806 gifter sig den 6 Augusti
    tror jag det var.

Hur går det annars har ni kommit längre med planering ?
    JAg har bestämt in och ut marcher.

• Marie06

Tjejer

Kan vi inte ta ett kort på Måndag när vi alla som brukar träffas är samlade och lägga i denna länken så folk vet hur vi ser ut??? Så kanske fler hänger på och sätter ut kort på sig..

• Paulinas

tillbaka från fm fika...

så sanna gifter sig alltså i år?
    Har hon varit med på någon träff som jag missat?

Vad blir det för in-och utmarcher? Jag vill ha en traditionell in, men kanske en lite roligare ut... vet dock inte vilken.

• Paulinas

Vågar man lägga ut foto? Hmm, mina arbetskamrater etc vet inte att jag ska gifta mig än, men risken är kanske liten att någon av dem är här inne...

Kul att se hur folk ser ut ju!

• Marie06

Ahh va gott med fika...

Japp om jag minns rätt så gifter hon sig i år, nej hon har aldrig varit på någon träff.

Jag ska ha Brudkör ur Lohengrin som in marsch och Brudmarsch av Mendelsson till ut marsch.

www.kyrkomusik.se/kod/musik.asp
    Här kan man lyssna.

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!