• Gumsigos

Kristianstad Brudarna!

Här samlas alla Kristianstadsbrudar!

Här under tänkte vi att alla kunde stämma träffar och prata sånt som brudar gör!

Vill ni stämma träff, passa på här!

Ha det gott!

• Svar på tråden Kristianstad Brudarna!
  • Paulinas

Gumsigos,

Ja, att planera fest är kul men jobbigt. Jag hade ju sambons examensfest för några veckor sen. Även om den inte var jätte stor, så var det ju ändå inbjudningskort, dekorationer, mat och tårta... tar lite tid att få ihop det! Man jag tycker det är skoj!

Jag tror inte att jag heller köper papper till alla inbjudningskort nu. Men vill gärna köpa lite provkort så att man kan testa sig fram och vet vad man vill ha. Sen är det ju lätt att räkna ut hur mycket man behöver av allt och åka och köpa när det närmar sig lite mer.. Hoppas att jag hittar någon stämpel som jag ska ha som tema..

• Paulinas

Marie, så du handlar allt du behöver på måndag? Jag satt också och räknade på hur mycket jag skulle behöva till allt (inbjudningskort, vigselprogram, festprogram, placeringskort, tackkort), en hel del!! Men jag skulle ju kunna köpa till tex inbjudningskorten så att man kom igång med tillverkningen av dem! Vi måste ha en papperspyssel dag efter det att vi varit i malmö, roligare att pyssle tillsammans!!

• Marie06

Jag köper olika Gröna Nyanser till Inbjudan, Vigsel och så så kan jag ångra mig imellan dem juhh. Hängde ni med...
    Jag ska köpa 250 blad och 150 kuvert.

• Paulinas

250 blad!! Wow.. är det till allt då eller?

150 kuvert... hur kan det bli så mycket?

Jag räknar med 65 gäster. 50 inbjudningskort med kuvert(en del par och familjer). 80 vigselprogram. 65 festprogram + placeringskort. 70 tackkort med kuvert. Verkar detta rimligt? jag har räknat högt, men bättre det! I festprogramet behöver jag ett tjockare ytterpapper plus fem andra blad per program.. Blir en hel del! Jag hade nog ätnkt köpa färdiga kort till en del av sakerna, men det beror förstås på utbudet..

• Sanna0806

Marie06
    Oj, ska ni vara så många gäster? Eller är det kuvert till både inbjudnings- och tackkort?

• Paulinas

Sen tillkommer det ju inlagor och dekorationer och grejer... bara trycksakerna kräver ju planering så att jag blir yr! :)

• Paulinas

Det gäller att inte ångra sig på färgtema sen bara!! Sitter och blir nervös!! Tänk om jag plötsligt vill ha blått eller nått...

Om jag börjar tveka på mitt rosa-röda tema: snälla övertyga mig om att det är det finaste som finns så jag slipper det strulet! :)

• Marie06

Jag räknade så här:

Inbjudningskort 30
    Vigsel 70 några extra
    Fest 60 några extra
    Tackkort 70 några extra
    230 sen la jag på 20 ifall jag skickar fler inbjudningar.

Kuverten är till Inbjudan och Tackkort

• Marie06

Jag tycker det du visade var jättefint så jag tycker absolut inte du ska byta...

• Marie06

Men har du inte dem flesta som par av dem 65 Gästerna för då skickar du ju ut samma till ett par.. Förstod du??

Svar på tråden Kristianstad Brudarna!