• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • zebban

Om du väljer en axelbandslös klänning tycker jag det är jättefint med slöja i allafall. Däremot så kan det kanske se lite mycket ut till min klänning med spetsen som är i livet.

• vintertid

Jag ska inte ha axelbandslöst (ska ha båtringning med tunna band) men slöjan jag har beställt är bara i ett lager och ganska kort (22"), så jag tror det blir bra ändå. Har man krona så är det jättefint att fästa slöjan i den... ska dock ta av mig slöjan efter vigseln.

93 dagar kvar idag!

• zebban

Vintertid: Det är nog skönt att kunna ta av slöjan när man ska äta o dansa etc. Kanske leka lite oxå!

Tror jag får klara mig utan slöja som sagt min klänning är så pass påklädd ända så jag tror det blir lite mycket då, fast himla fint är det

• vintertid

zebban: Du får väl prova hur det ser ut! Inget ska man förneka sig på sin stora dag!

• zebban

Det är så sant, ska diskutera med frissan oxå så får vi se vad vi kommer fram till!

• augustibrud2005

Hej!
    Jag har också tänkt att ha slöja, hellång i ett lager. Vad tror ni: om jag har klänning utan släp, kan det vara fint att låta slöjan vara lite längre då och släpa, eller ska man ha den likalång som klänningen?

• zebban

Det beror väl lite på vilken typ av slöja man väljer, men nog har man väl sett flera fina bilder med en lång slöja på det sättet!!

• zebban

F´låt du skrev ju en hellång...

• Annie74

När det gäller namnbyte, ja hur lång tid tar det att ändra? Vi har bestämt att behålla våra resp. efternamn även efter vigseln. Om barn kommer i framtiden ändrar vi nog då. Men namnändringsblanketten ska med hindersprövningen oavsett man behåller eller ska ändra efternamn. 3 mån kvar idag!

• vintertid

augustibrud2005: Jag tycker det kan vara jättefint med ett släp på slöjan, när klänningen är utan släp.

90 dagar kvar idag.

Hittar ingen bra tårta. *grr*

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!