• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • vintertid

Larsson: Jättesnygga inbjudningar!

Jag upptäckte att jag ligger efter en bit i mitt tidsschema, har nio punkter som jag ska ha gjort i Maj som ännu inte är gjorda... hinner kanske inte på de fyra timmar som återstår. Har ungefär hälften av alla punkter kvar att göra på listan, så jag är nog rätt nöjd ändå. Vill få tårtan ur världen bara. Min m2b vill inte beställa utan att vi kan provsmaka först, vilket kan bli krångligt på vissa ställen...

88 dagar kvar!

• majastina

Hej på er!

Nu har jag oxå hitta till den nyöppnade tråden. Skönt!
    Jag skulle behöva lite hjälp. Vi letar efter en kostym till en kille på 13 år. Alltså storlek 152 ungefär. Svart ska den vara. Är det någon som vet vilka butiker som säljer sådant och i vilka städer??
    Det verkar som om det är ganska lätt att få tag på upp till ca 7 år och sedan blir det vuxenstorlekar. Konstigt.
    Nåja, väldigt tacksam om någon av er brudar har något tips...!

• zebban

Jag shoppade 2 klänningar till små tjejerna i går på Ebay!
    Ska bli intressant att se när de kommer.
    Tjejerna är 11 år o den ena har varit så orolig att hon skulle bli tvungen att ha en rosa klänning! Värre kunde hon inte tänka sig! Nu blev de vinröda precis som planerat.
    Hade värsta drömmarna i natt om hur allt gick tokfel på den stora dagen, hade glömt att ordna blommor till mig, bordsdek, allt möjligt. BIlen stulen m.m.
    Det var väl straffet för att jag börjar tycka att jag hade allt under kontroll!

• majastina

Tack för tipset. Där fanns ju många fina kostymer. Man är ju bara lite nervös över att beställa utan att prova. Vågar man??
    I och för sig är det väl inte värre än att man kan skicka tillbaka...
    Jag har också haft mardrömmar om bröllopsdagen. Just att inget var ordnat. Jag stod hos frisören och skulle klä mig och hade inga skor osv. Fy vad hemskt. Har även funderat på hur det blir om någon av oss blir sjuk lagom till den stora dagen. Alltså rikgtigt sjuk, magsjuk eller något. Vad gör man då?? Hemska tanke. Det får vi hoppas att ingen av oss råkar ut för.
    Annars går det väl enligt planerna. Håller på för fullt att leta någon som kan spela,typ en trubadur, på festen. Den killen vi ville ha var fullbokad hela augusti tyvärr så det är bara att leta vidare och hoppas att det löser sig. Hur har ni andra löst det med musik till festen? Har ni band eller DJ eller vad??

• Larsson

majastina: Vi har en kompis till oss som är trubadur och en annan kompis som ska vara DJ. Trubaduren är mkt duktig och har spelat sen han var liten, DJ´n har gjort detta förr men inte alls i samma utsträckning. Jag måste bara förklara för honom att detta är Vår kväll och inte hans... det blir lätt bara Bruce annars... ;) Men det är billigt och bra, och vi litar på att han klarar av det, annars hade jag aldrig gått med på det!

• zebban

Vi har med vår vigselsolist Hon har oerhört bred repetoar så hon kommer sjunga lite olika låtar till sina förinspelade bakgrunder. Sen kör vi med egen musik därimellan.

• zebban

Har med andra ord en ganska rejäl musikanläggning som vi hyrt så det funkar med bakgrunderna !

• M-LH

Vi har också diskuterat en hel del det där med musiken. Vi ville gärna ha ett band men det kostar ju en del och vi har inte så där jätte mycket pengar men samtidigt beyder det mycket att alla andra har roligt på festen. Nu har det löst sig, vi vann 12000 på travet förr förra veckan och det kom verkligen lägligt. Har fått tag på ett band nu för 4.500 och det kan vi unna oss nu.

• zebban

Grattis!
    Kul att pengarna kan rulla in när man faktiskt behöver dem !!
    Men behöver dem gör man väl allt som oftast förstås...

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!