• vit tiger

26-27/8-05 ny tråd!!

vintertid: ja, åhlens city har smycken .det ska även finnas en egen hulquist affär på söder. vid "nya" stråket.har en axel lös ivory klänning med släp och snörning i bak. helt slät. ingenting på.

varför stängs trådar ner? vår var väl inte såå lång?

postade inbjudningskorten idag. det pirrar i magen nu..

• Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!
  • zebban

OOoops ! jag som inte ens börjat leta efter tårta... måste ta tag i det snarast. Ska kolla med det konditori som vår cateringkille rekommenderat först. Har pratat med dem och de hade ingen inbokad det datumet.
    Vet inte ens vad jag vill ha.

• zebban

Ska ni ha solist eller musik i kyrkan?
    Vad har ni valt för stycken?

Vi tänkte ha hela 3 solist stycken
    1 Ett liv för mig
    2 From this moment, fast vi tar nog den i svensk översättning.Tyckte den var fin.
    3 inte bestämt, solisten var här tidigare o sjöng en sån vacker låt. Blev så betagen att jag inte ens frågade var den hette.
    Hon har spelat in den med komp som jag ska få så vi kan lysna mer.

Ska senare dela med mig av den den är underbart vacker!

• Larsson

Då var inbjudningarna fädiga... ska skicka de imorgon.

Var och beställde vigselringar i lördags och ska till Duka för att göra önskelista nästa vecka, nu börjar det liksom på allvar känns det som! hihihi ;)

• vintertid

zebban: Vi ska också ha tre sololåtar. Tärnan och marskalken ska sjunga!

Har bestämt mig för ring men enligt vår guldsmed räckte det att beställa strax innan midsommar. För mig blir det princesser på rad, vad ska ni ha för ringar?

Vi har lagt in vår lista på duka men vi måste gå in och komplettera lite, svårt att välja sådär allt på en gång...

• zebban

Vi tänkte ha låten "Tillägnad" också som solosång.
    Är det någon som vet vilken jag menar.
    Tyckte den var så jättefin!

• Miur

Idag har jag beställt min ring, får den om några veckor! :) Spännande...
    Annars ligger det mesta med planering stilla just nu tycker jag. Har bokat limo från kyrkan till festplatsen men det är allt.
    Vårt osa går ut 15 juni och hittills är det ingen som tackat nej, och 2/3 har svarat, så det ser lovande ut!!

• Larsson

Vintertid: Jag ska ha dubbla princess i tre rader, jag ville ha den likadan som min förlovningring fast med stenar och så ville jag att stenarna satt utmed kanterna, så därför blev det två stenar på var rad. Vad kostar era?

• vintertid

Idag är det 89 dagar kvar!

Larsson: Det låter jättesnyggt! Jag ska ha tio pricesser på rad (0,5 ct) på en 3 mm skena. Förlovningsringen är samma skena fast 6 mm och en princess (0,1 ct). Allt i vitguld, vigselringen kommer gå på ca 10 000, ett väldigt bra pris enligt min uppfattning. Vad får du ge för din då? Är det rött eller vitt guld?

• Larsson

Vintertid: Det låter jättesnyggt!! Våra ringar är i rödguld, jag betalar ca 5000:- för min, så det är ganska lagom.

Idag har jag postat våra inbjudningar, kändes bra, jag hoppas bara lacket sitter kvar när de kommer fram... Fick godkänandet av hindersprövningen i dag också, så då kan man bocka av det!
    Fick däremot en utgift som vi inte riktigt räknat med, eller glömt...Vi måste vaccinera oss inför resan och det kostar tydligen 800:-/p. Ja ja, jag vill inte bli super magsjuk eller få Hepatit A så det är ju bara att tacka och ta emot ;)

Här finns bilder om någon vill se våra inbjudningar! groups.msn.com/LisaBernsson/shoebox.msnw

• zebban

Tjo ho!
    Jag är så glad idag, har varit och träffat en underbar konditor som kommer att skapa ett fantastiskt konstverk till tårta åt oss!
    Det ska bli så spännande att se den färdig!
    Tror inte jag kommer tillåta att någon skär i den....

Anledningen till att jag är lite överexaltead är att vi var på ett annat konditori först som inte brydde sig överhuvudtaget.De enda de kunde erbjuda var de "vanliga" tårtorna fast i bröllopstappning, skit tråkigt!
    Su nu strålar hela jag!

Svar på tråden 26-27/8-05 ny tråd!!