• LILLSYRRAN

    September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

    Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.


    Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.


    Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.


     


     


     

  • Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • stormhelen
    PimPim83 skrev 2013-09-06 20:07:16 följande:
    Jaha. Nu säger SMHI regn på vår dag. Jag kommer få gråa hår av att följa dessa väderprognoser! Haha !Flört

    För oss säger de att det ska vara mulet men 3 grader kallare igår. Sedan ska det regna på redagen och på söndagen. Så det känns ju inte som att lördagen är tryggad för att vara regnfri.


     


    Hoppas att vindarna börjar blåsa åt något helt annat håll så vi får lika fint väder som det tycks bli den här helgen.

  • stormhelen

    Det känns plötsligt lite mer på riktigt nu när de första paren gifter sig i morgon.


    Önskar er åter igen all lycka till och hoppas att ni alla får en riktigt underbar dag. Skrattande


     


    Här börjar nerverna komma för mig har jag märkt. Helt plötsligt tycker jag inte alls om min klänning som bara känns helt fel,  jag känner mig ful och fet. Är verkligen mina smycken jag ska ha rätt? Ringarna är fula jag vill ha andra. Hehehe


    Tänk om jag glömmer något! Och herre jösses jag har ju helt glömt att fixa klart spelordningen på spotifylistan. Förvånad


    Jag börjar bli riktigt tramsig. =P


    Känner inte igen mig själv, och jag känner mig konstant trött oavsett hur mycket jag sover.

  • Emsofia

    Hej!

     Bara en vecka kvar nu.

    Igår gjorde jag min provuppsättning och jag kände att håret inte riktigt blev som jag tänkt men jag tänkte att jag kanske överreagerade och sa inget. När jag kom hem och visade bilder på det tyckte min blivande att det var jättefult och när jag tittade på bilderna var jag inte heller nöjd.
    Det hela slutade med att jag typ fick ett panikutbrott och det hela känns väldigt jobbigt.

    Är det konstigt att gå tillbaka till frisören och säga att man har tänkt om och vill ha en lite annan frisyr?
    Tror ni att man måste prova en gång till då? det är ju inte så mycket tid kvar.

    Känner mig så dum som inte sa något, men så är det alltid när jag är hos frisören.



    Här är en bild på frisyren. Tycker att den blir för sprestig och vill hellre ha en mer kompakt uppsättning, typ som en knut fast ändå lite lockig känsla.
  • stormhelen
    Emsofia skrev 2013-09-07 12:35:35 följande:
    Hej!

     Bara en vecka kvar nu.

    Igår gjorde jag min provuppsättning och jag kände att håret inte riktigt blev som jag tänkt men jag tänkte att jag kanske överreagerade och sa inget. När jag kom hem och visade bilder på det tyckte min blivande att det var jättefult och när jag tittade på bilderna var jag inte heller nöjd.
    Det hela slutade med att jag typ fick ett panikutbrott och det hela känns väldigt jobbigt.

    Är det konstigt att gå tillbaka till frisören och säga att man har tänkt om och vill ha en lite annan frisyr?
    Tror ni att man måste prova en gång till då? det är ju inte så mycket tid kvar.

    Känner mig så dum som inte sa något, men så är det alltid när jag är hos frisören.

     



    Här är en bild på frisyren. Tycker att den blir för sprestig och vill hellre ha en mer kompakt uppsättning, typ som en knut fast ändå lite lockig känsla.

    Jag tycker att du defenetivt ska gå tillbaka till frisören och tala om att du inte blev nöjd. Redogör vad det var du inte tyckte om och hur du vill ha det.


    Ta med dig bilder på fresyrer du tycker om och beskriv vad du gillar med just de fresyrerna. Ta även med dig bilder på fresyrer du inte gillrar och förklara vad du inte gillar med just dessa fresyrer.


     


    Det är lika bra att du säger till frisören nu så att hon inte gör en likadan frisyr som vid din prvuppsättning. Du kanske inte hinner med en provuppsättning till med tanke på att det är så kort tid kvar.


    Visa bilderna och förklara sedan får du nog lita på din frisör eller byta.


     


    Jag håller med dig och din m2b om att uppsättningen inte blev något vidare. Den ser väldigt amatörmässig ut, det ser mer ut som en kompis gjort den än än utbildad frisör.

  • PimPim83

    Precis som jag misstänkte hade några av våra syskon och vänner ordnat en kombinerad svensexa/möhippa till oss idag. Detta TROTS att jag sagt att jag absolut INTE ville bli hippad på något sätt. Det var visserligen bara lugna aktiviteter, men ändå så att jag kände att jag inte ville vara med. Så jag sa faktisk att tack men nej tack. Som tur var accepterades det. En person försökte övertala mig, men jag sa bara att jag har avsagt mig den här typen av firande och jag är glad om det resekteras.

    Så nu är blivande maken på väg till Liseberg och barnen är hos farmor & farfar.  Jag får en egen liten hippa för mig själv = lugnt och ro precis som jag vill ha. Glad


  • FrökenMäkelä

    Tänk att de första September brudarna är GIFTA!!!!
    och förhoppningsvis är i fullfart med att fira sin dag..

    Själv är jag fortfarande febrig, inne på 7:e dagen och proverna visar inte vad som är fel.
    Pysslandet och fixa det sista har helt fallit efter och nu känns det som jag skiter i vilket men det gör jag ju inte innerst inne. Vill ju ha en bra och fin fest som vi kommer minnas länge.

    Sambon fick äntligen sin svensexa igår, hittade hem kl. 7.20....... men han var nöjd med dagen.

    På söndag ska vi träffa fotografen.

    Hoppas bara bli feberfri snart så man får tillbaka sin ork. Man ska ju orka med många timmar den 14:e.

  • emelieparstam

    Absolut ska du gå tillbaka till frisören och säga att du inte är nöjd.
    Det är bättre man säger något än att blir helt förstörd på din stora dag.
    Är själv frisör och skulle uppskatta om man sa till än att man ska få höra allt bakom ryggen sen.
    Lycka till och hoppas det går bra!

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!