• LILLSYRRAN

September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!

Checkade runt lite men hittade ingen tråd för oss som gifter oss september 2013.

Då startar vi en här som vi kan följas åt med våra bröllopsplaneringar.

Här kan ni lätta era hjärtan och äventyret kan börja.

• Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!
  • SofiaMagdalena

Hej tjejor! nu är det snart dags för nästa omgång att bli gifta :)

Vill dela med mig av tre tips!
    1. Glöm för sjutton inte näsdukar till kyrkan

2.  Se till att någon fotar gästerna lite här och där, behöver inte vara något avencerat men det var kul att se vad folk pillade med i kyrkan innan vi kom, vad som hände vid borden osv.

3. Det tar sjukt lång tid att gå på toaletten! Alltså på riktigt. Helt galet! Så gör det i god tid innan vigseln iallfall.  

Tack för allt fina ord om oss. Ser fram emot fler bilder :D

• stormhelen

Bra tips vi fick av dif SofiaMagdalena - Tack!

Nu är vi äntligen klara med festprogrammen blir det fler avhopp så gör vi inte om något mer fler gånger nu är allt som är klart ristat i sten. ^_^

Härnäst på cschemat står det att hämta undertjolen på bröllopsklänningsbutiken och öva vår dans. Sedan tar vi nog ledigt resten av dagen och tar det bara lungt. =)

• emelieparstam

Nu är det bara 1 dag kvar till nästa par ut :)
    önskar er all lycka till och hoppas ni får en underbar dag och fint väder
    Själv har man fått en trevligt besök av en förkylning så denna helgen och veckan som kommer bli kurera sig och
    sen hoppas jag blir av med den till lördagen :) Grattis och lycka till er alla som gifter imorgon :)

• stormhelen

Nu är det nära på riktigt. Imorgon smäller det. =D

Jag tycker fortfarande att det känns helt overkligt, som att det är någon annan som ska gifta sig. =P Jag har nog inte riktigt förstått att det är JAG som ska gifta mig imorgon. Haha.

Idag ska jag fixa naglarna, och springa en diverse ärenden, medan min blivande man ska springa ärenden på sitt håll.

• PimPim83
    stormhelen skrev 2013-09-13 08:39:57 följande:

Nu är det nära på riktigt. Imorgon smäller det. =D

Jag tycker fortfarande att det känns helt overkligt, som att det är någon annan som ska gifta sig. =P Jag har nog inte riktigt förstått att det är JAG som ska gifta mig imorgon. Haha.

Det är samma känsla här! Vi har precis varit i lokalen och lämnat av bordsplacering med mera och de hade börjat ställa i ordning inför imorgon. Vi fick se salonegn där vi ska vigas och salongen där vi äter bröllopsmiddagen. Det kommer att bli SÅ bra, men känns fortfarande väldigt overkligt att allt man planerat ska genomföras imorgon. :)

Jag har inte så många måsten idag. Håller på att göra i ordningen en "för-säkerhets-skull-väska" med skavsårsplåster, verktabletter, säkerhetsnålar och lite annat smått och gott. Glad

♥ Lycka till alla ni andra som också gifter er imorgon ♥
  • Momsroria1986

Hej,

Här hoppar en ny brud in (väldigt sent). Vi ska gifta oss on två veckor, den 28.e, och mina tärnor är så less på allt mitt bröllopstjat nu så att jag kände att jag måste prata av mig någon annanstans =)

Förutom själva vigseln så är det viktigaste för oss på vår stora dag att ha ett bra band som spelar efter middagen. Vi är båda mycket intresserade av dans (bugg) och det är även många av våra vänner också därför har vi valt att lägga lite extra pengar på detta. Tyvärr så har vi haft väldigt otur med våra band.. först hade vi bokat ett band som bokade av på grund av att sångaren skulle bli pappa precis i närheten av brölloppet och det viste han inte när vi bokade dem (känns som en giltig orsak för att boka av). Då bokade vi ett nytt band och fram till för två veckor sedan så var allt frid o fröjd. Förra måndagen så mailade jag bandet och frågade om de hade några frågor inför bröllopet och så sa jag vilken låt vi vill ha som "första dansen"-låt. Det mailet fick jag inget svar på så i måndas så mailade jag dem igen. Då fick jag ett jättekort svar som var typ: "Vi kan inte den låten och vi gör inga specialare utan vi kör de låtarna som är med på vårt program". Detta tyckte vi kändes jättetråkigt och det berättade vi för dem. Efter mycket mailande fram och tillbaka så bestämde vi oss för att avboka dem - vi kände att vi hellre har en spotifylista på bröllopet än ett band där vi inte kan påverka musiken alls. Men, efter att ha sökt runt lite här på bröllopstorget så hittade jag ett band som väldigt många medlemmar hade rekomenderat här och jag bestämde mig för att ringa dem, och de var supertrevliga och var faktiskt lediga om två veckor!!!! Så nu har vi (äntligen) ett bra band som har lovat att spela "vår låt" som första dansen låt och som är vana vid att spela buggmusik och framförallt så verkar de tycka att bröllop är det roligaste som finns och de blev jätteglada över att få en bokning! (de skulle egentligen spelat på en invigning, men de bokade av den då de tycker det är mycket roligare o spela på bröllop). Wiii jag är så glad!!!

Oj vilket långt ointressant inlägg detta blev, men behövde bara få skriva av mig lite för det känns som att en stooor sten har lossnat! Jag har oroat mig alldeles för mycket över det här!

• Momsroria1986

Oj! Glömde ju skriva: Stooooort lycka till alla som gifter sig i morgon. Jag har inte varit aktiv och skrivit något här innan men jag har följt tråden i typ ett halvår och det har varit så kul att få följa med i era bröllopsförberedelser! Ser framemot att få se bilder efter den stora dagen!

• FrökenMäkelä

Imorgon smäller det!!

Men fyyy vad vi ligger efter med att fixa allt. Är hemma på "paus" och fixa till grejer som ska ner till lokalen.
    Skulle behöva fixa här hemma också... Jag hoppas inte det drar ut för många timmar på vad vi har kvar så man kan gå och sova i hyggligt tid ikväll.

Lycka till imorgon alla ni brudar som också har er stora dag imorgon. Ni er inte mer av mig idag eller imorgon får se hur söndagen mås och hur udanplocket av våra saker från lokalen går.

• Eriksson2013

Stort lycka till alla som gifter sig imorgon, och njut nu av dagen... Hoppas ni får en härlig dag :)

Svar på tråden September brudar 2013 Här följs vi åt i planeringen!