• passionsblomman

    I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

    Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

    Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

    Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

    "Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

    Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

  • Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Ninnnis

    Lanovia, styrkekram här också. Hoppas ni kommer fram till en bra lösning. Nej, vila var det, innan någon av dem vaknar. Kram alla!

  • Ninnnis

    Jag och Fru E pratade om fika snart. Hur ser det ut för Skånetöserna framöver? Typ nästa vecka eller veckan efter påsk?

  • Hvidbrud

    Jag kan kanske en dag nästa vecka! Vet att fredag är ledig iallafall men kanske en av vardagarna också? Efter påsk ska vi till svärmor ett tag, så då kan jag tyvärr inte. Men nu vill jag krama bebisar!

  • Fru E

    Kram till alla och speciellt blommis! Grattis leksi! Lanovia-härligt med ny energi!

  • Daa

    Leksi: HURRA och GRATTIS!

    Lanovia: så jobbigt det låter. Hoppas att allt går i lås så att det blir så bra det bara kan. *kramar*

    Hvidis: hur har det gått med E:s utvecklingssamtal? Vad sade de om att hon mestadels viskar?

    Anne: det är väl där vid 7-9 månader barnen brukar komma in i separationsfasen, har jag för mig,  men det är ju jättesvårt att veta när det infaller för just er dotter. Kanske det är bättre att byta tidigare så att risken är mindre för att hon hunnit komma in i den? Det viktigaste är nog att se till att hon har en bra anknytning till pappan innan bytet. Jag vet inte hur ert liv ser ut, han kanske redan nu umgås allt han bara kan med henne, men om inte så är det bra om han redan nu börjar ta alla tillfällen han kan. Frågar som Blommis, kan ni vara lediga några veckor tillsammans?

    Blommis: vet fortfarande inte vad jag ska tillägga riktigt, så det får väl bli en massa kramar till dig. Jag läser gärna allt du har att skriva här, vilken ton och vilket läge det än är.

    Vi har det bra i parvelfamiljen. Igår skulle jag ha skrivit att vi är friska, men i morse meddelade maken att han blivit magsjuk i natt, så vi får väl se hur det blir med den där friskheten.
    Vi har läkartid för Fälga om två veckor, för det har blivit fler turer till jourcentralen för inhalering. Det lutar åt kortisoninhaleringar vid första tecken på förkylning.
    Jag är glad att vi inte försöker få barn, för min kropp busar med mig ibland och får mig att tro att jag har blivit gravid trots nitiskt skyddande. Det hade varit tortyr om vi hett önskat en graviditet.
    I övrigt: jag älskar verkligen att få vara med när parvlarna bit för bit erövrar det talade språket. Gång på gång måste jag skärpa mig för att inte skratta rakt ut i förtjusning när de sjunger eller försöker använda ett nytt uttryck, för de kan ju tro att jag skrattar åt dem. Istället säger jag milt åt dem att jag tycker så mycket om att höra deras röster,  att lyssna när de sjunger. *hjärtar*

  • Ninnnis
    Daa skrev 2013-03-20 11:56:56 följande:
    I övrigt: jag älskar verkligen att få vara med när parvlarna bit för bit erövrar det talade språket. Gång på gång måste jag skärpa mig för att inte skratta rakt ut i förtjusning när de sjunger eller försöker använda ett nytt uttryck, för de kan ju tro att jag skrattar åt dem. Istället säger jag milt åt dem att jag tycker så mycket om att höra deras röster,  att lyssna när de sjunger. *hjärtar*
    Precis så är det här också! När J precis hade kommit hem från BB gick A fram till hans korg och sa "God morgon, Jxxxxx! Läget?"

    Och när han ger mig en puss brukar jag säga "Tack för pussen", då svarar han "Tack för lastbilen!". Inte så lätt att skilja på puss och buss... ♥
     
  • Ninnnis

    Jag är upptagen tisdag fm och torsdag fm nästa vecka, i övrigt kan jag. Vill Hvidis föreslå en tid, för du har väl jobbet att ta hänsyn till?

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård