• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Daa

Hej och välkommen, Loanne. Fint skrivet.

Så tråkigt med din utmattningsdepression (och brutna revben, det låter hur jobbigt som helst!). Hoppas att du får känna dig bättre snart.

• Daa

Hej, Kärlekens brudpar!

Vi bor i samma län, men jag håller mig till kusten.

Hoppas att du får bra besked om knölen.

• Daa

Nu är det ganska länge sedan jag lovade Fälga att hon "snart" skulle få se Byggare Bob på datorn...

Önskar er en fin fredag.

• kärlekensbrudpar

norskensflmman vars bor du? :) vackert med norrsken :)

Passinosblomman- jag är jätte nollrädd låg och skaka tur att sambon var med...kändes som att man skulle kissa på sig...och dom fick gräva en hel del med nolen...men väl när dom satte igång blunda jag bara och försökte vara stil...det var väldigt gullig personal...

• kärlekensbrudpar

Tack daa :) jag saknar piteå...men lättare med jobb i kiruna...

• Norrskensflamman
    Daa skrev 2013-03-15 07:53:42 följande:

Åh, Blommis, så det skär i hjärtat när jag läser om skulden du känner.

Det är så orättvist! Det är det sista du skulle behöva bära på utöver allt annat. Men jag kan förstå att det där fartyget kommer...

Men det är verkligen orättvist, för om det är någonstans en människa kan växa och blomstra, få glädje, ork och växtkraft så är det vid sidan av människor som du. Du som ser människorna omkring dig, även människor som inte är så nära (forumet här är ett exempel) och du bryr dig helt och fullt.

Det där fartyget skulle vi behöva spränga i bitar, men jag vet tyvärr inte hur.

Instämmer helt och fullt ♥
  • kärlekensbrudpar

sett länken shit vad berörd man blir!!!Förvånad

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård