• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Blomman! Jobbiga drömmar du har, men inte alls konstigt. Du bearbetar din jobbiga situation även på natten. Kram till dig, även om det kanske är en klen hjälp. ♥Vad gör vi... Tja, helgen har varit rätt så lugn. Mycket funderingar kring huset vårt, som är stort och dyrt och snart kräver renoveringar. Renoveringar som kostar pengar som vi inte har... Vet inte riktigt hur vi ska lösa det. Vänder och vrider och öppnar upp för nya tankar.Idag har jag suttit i utbildning i ett nytt lönesystem hela dagen. Efter att ha utfordrat barnen tog jag och m oss en tur på längdskidor nere på älvens is. 6 km hann vi innan det blev mörkt. Barnen gjorde under tiden läxorna (det som de inte behövde hjälp med). Sen kaffe o glass. M planerar nästa ölprovning med en kompis, då det är dom som ska hålla i provningen. Kanske jag ska följa med som gäst denna gång. Vore intressant. Nu ska jag ta en kopp te och lägga mig och läsa i min bok.Puss o kram alla fina!Leksi har fått en flicka föressten!!!   Krulltrumpeter och fanfarer och STORT GRATTIS till hela familjen!!! Äntligen lite fler tjejbebisar i tråden                    

• Hvidbrud

Blomman: inte skrämmer du bort någon, men du ger mycket att tänka på och begrunda. Din resa över ilsket hav i liten båt, helt alena. Jag tänker på sig hela tiden men jag saknar ord att skriva.

Rockringen är en modern manick, en acuhoop, med magneter och vikt på 1,2kg. Man kör runt på samma sätt som när man var liten, men det gör lite ont... Det är dessutom väldigt bra för magen, blommis, det hjälper tarmrörelserna! Casall har något liknande, tror jag!

Jobbet är hårt som f%^*n. Jag är helt slut och öm och går snart i strejk. Har ingen energi kvar att slå uppåt i systemet, så hela fina idéen som jag och chefen satt i gång har gått helt i stå. Får pusha för lite kontorstid tror jag!

På onsdag åker jag och maken till hufudstaden på en natts övernattning, barnen stannar hemma med min mamma. Det ska bli härligt tycker jag. Berättar mer om det senare

Blommis, förresten så vill jag tolka om din dröm igen... Är det ok? Jag får associationer till operation. Har ju googlat och läst lite om vad som kan ligga framför dig och fastnade i en intressat artikel om sinus-nånting- opertion och det utförs ju inte med en skruvmejsel(!gudbevearmigväl!) men narkos-elementet är där, operations-momentet är där. Bara en tanke. Mannen vill dig inget ont, låt honom förvandlas till världens bäste kirurg. Du är i de bästa händer.

*hjärtar*

• lanovia 08

Blommis skönt att sambon verkar tatt till sig dina tankar och behov. Låter som fullt normala reaktioner från din sida. Och nej här skrämmer du inte bort oss så lätt! Det borde du veta vid det här laget. Det som däremot skrämmer bort mig är om detta skulle förvandlas till en sida där allt o alla skall börja skriva här för att dela krämpor och farhågor med dig.

• lanovia 08

Blommis nedrans mage, kan det bero på alla oro denna gång?

Och du det samtalsämnet är jag mer än van med från detta hem. Vi tog med oss turismagar hem från semestern och med allt vad det betyder i trevliga samtalsämnen!

• lanovia 08

Hurra och GRATTIS till Leksi med familj!

• lanovia 08

Här har vi just genomgått några vidrigt jobbiga dagar, känslomässigt stormiga och nöd och lust har i allra högsta grad gjort sig påmint. Jag vill inte gå in på detaljerna här och nu innan allt är i lås. Men gud vad svårt det är när man får ngt kastat i ansiktet som man faktiskt inte ser någon lösning på mer än att offra sina egna planer helt o hållet och inte ha den minsta lust att göra dett. Under helgen har vi pratat och vridit och vänt på alla olika möjlighet och är nu på väg att hitta en bra lösning om alla inblandade godkänner det. Men senast i dag satt jag o grät, helt intrasslad i känslan att antingen får jag offra mitt och maken få sitt, ja jag skullekanske bli bitter! Eller så fick han offra sitt och jag få mitt... tror han också skulle kunna bli bitter. Bitterhet är sällan en bra grund för att få ett förhållande att gro vidare...

Men nu äntligen ser det ut att bli bra....

• lanovia 08

Hvidis vad mysigt med en hotellnatt för er själva! Njuuuttt!

• lanovia 08

Anne jag har ingen erfarenhet av att byta så tidigt. Men så länge det är pappan som tar över tror jag nog inte barnet lider av det.

• lanovia 08

Men hallå, jag skulle ju lägga mig tidigt ikväll. Men bara för att maken inte är hemma passar jag på att spama lite här, ingen som manar mig isäng....

Men nu är det nattinatti

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård