• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • Norrskensflamman

Mer nyheter här. Nästan som att jag känt på mig att det skulle komma, med tanke på att jag varit så arg senaste dagarna på ärkeaset. Imorse avlade han snabbvisit hos sin far och visade upp sin nya vigselring. Suck igen...

• Norrskensflamman

Blomman, känner igen mig vad gäller att ta ut sorg och rädsla på barnen. Jag har försökt att inte göra det, men jag är smärtsamt medveten om att ibland har jag misslyckats fatalt... Visst har de fått ta en hel del dåligt humör och rejäla utbrott från mig... när jag egentligen varit arg på exet. Det är så fel, så fel... men så mänskligt, så mänskligt Jag har inga ursäkter. Ibland har skölden och murarna bara rämnat, när jag var ensammen och inte hade någon vuxen vid min sida att dryfta med... Hoppas de inte tagit alltför stor skada Jag har efteråt både bett om förlåtelse och försökt förklara att egentligen är jag inte arg på dem utan arg och ledsen på hela situationen och att saker blivit som de blivit. Trött, ledsen, besviken, arg. I ditt fall så är det dock helt förståeligt att du både bryter ihop och att humöret går upp och ner!     Din son verkar vara förståndig och klok  så han förstår alldeles säkert att du är orolig och att ditt humör hänger samman med det här med din tumör.      

• lanovia 08

Tack Blommis. Jag har kommit ikapp nu o kan leva med att vara hemma igen. Men jödrans i min låda vad jobbigt det varit.

• lanovia 08

Fru sy hur går det med dig? Hoppas verkligen att du ska slippa må lika dåligt hela graviditeten denna gång.

• lanovia 08

Flamman du har all rätt att vara förbannad på exet. Han överträffar sig själv gång på gång. Hur mår musikern nu?

• lanovia 08

Imorgon ska maken till jobbet o jag ska vara föräldrarledig. Det ser jag fram emot. E ska på dagis o jag kan få lite tid med bara A.

• lanovia 08

Nu har vi snart klarat 3 v utan inhalation på A. Så himlans gött!! Han har hostat o rosslat vid några tillfällen, så där så hela mitt ångestcentrum triggats igång, men det har fort gått över. Jag inser ju att vi är bara i mars han kommer snart bli dålig igen, men varje dag som går är en skön respit.

• lanovia 08

Flamman hur går det med dig i allt? Otroligt irriterande med bristen i info ang blodproven. Tur att du fick reda på det.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård