• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman

Åh vad jätteroligt med lilla flickan Anne! 

Tack för undringar om hur jag mår-jag ska snart försöka svara lite på det, först ska jag över till grannen och crosstrainern en stund bara.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Norrskensflamman

Blommis!? Tumör... Men de vet inte om den är god eller elak?? Jag håller tummarna för att den INTE är elak !

Har du ringt och frågat mer?

Och ang 2-åriga flickan... Jag orkar knappt läsa... Grät rakt ut. Hade liknande incident här i trakten där lilla sonen föll ut ur traktorn och hamnade under den... Hans liv gick inte att rädda. Hur den pappan mådde sen... det förmår man inte ens att ta in

Leksi: Snart dags!!! Håller tummarna att det går geschwinnt den här gången.

Anne, kul att du kikar in! Stanna gärna Och grattis till lilltjejen!

• Norrskensflamman

Fru E; lillebror är ljuvlig och underbar!!! ♥ ♥ Och mycket fint namn! En del av min fars namn faktiskt. Jättefint

Vi har varit på sportlov och åkt slalom i dagarna fyra! Helt underbart måste jag säga!!!! Igår avslutade vi med 20 cm pudersnö och strålande sol... Voj, voj, jag var så lycklig att jag skrattade och tjöt rakt ut omvartannat

Tjejerna har varit sååååå duktiga. Och musikern också. Kompisarna vi hade med oss hade lite otur, en av dem blev liggandes i magsjuka (tror dom) en dag, och nu ligger sambon hemma och kräks. Bara vi nu inte får den vi också...

Är tillbaks på jobbet, barnen är uthyrda idag och imorgon ska de på Fritids.

• Norrskensflamman

Jag vinkade när vi åkte förbi ert hus Daa

Tyvärr hann vi inte stanna... vi hade bråttom till fjälls och så hade vi ju sällskap också.

Nästa gång!

• Daa
    Norrskensflamman skrev 2013-03-07 12:12:58 följande:

Jag vinkade när vi åkte förbi ert hus Daa

Tyvärr hann vi inte stanna... vi hade bråttom till fjälls och så hade vi ju sällskap också.

Nästa gång!

Typiskt att jag inte såg er. Vi väntar på nästa gång. 
    Det låter härligt med skiddagarna.
  • Norrskensflamman

Återigen, tack för snälla ord ang min sång. Det krävdes mycket mod för att våga göra det OCH även dela med sig... Men nu är det gjort. Och det var ju inte så farligt. Även om jag förstår att det inte faller alla i smaken och att endel säkert tycker att det fanns en massa övrigt av sången att önska... Men jag väljer att vara stolt över att jag vågade och att jag lyckades glädja lilla familjen och många med dem. Det är gott nog för en glad men feg amatör.

• Daa

Nu kommer arbetskamrater hasande från olika håll. Det betyder nog att lunchrasten är slut.

på er.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård