• passionsblomman

I vått&torrt när midvinternattens köld är hård

Det blir väl istappar och skare, snömodd och rimfrost och smällkalla mycket stjärnklara nätter. Och en och annan snöstorm med drivor och flingor stora som lovikavantar.

Nå i vintermörkret får man tända många ljus.
    I vinterland kan man göra snöänglar och åka pulka. I vintertröjorna ser ingen att man inte gått ner utan upp det senaste året.
    I vinterträdgården äter småfåglarna frön vid fågelbordet och haren gör roliga spår i snön. Mördarsniglarna är puts väck och man måste inte rensa ogräs. Och verkligen inte raka benen.
    I vintertid kan man elda i kakelugnen och fika, titta på filmer och läsa böcker. Och lyssna på musik.

Men man kan också fortsätta vara här. Bland vänner.
    Här, där vi pratar om barnen vi burit och bär och dem vi längtar att bära. Här, där vi bär det någon inte orkar bära ensam. Och där vi delar allt man någonsin kan komma på att dela. Där skratt, ilska, längtan och gråt blandas i en märklig brygd, jämte hopp, oro, rädsla och humor.
    Så att sorgen blir halv och glädjen dubbel och livet så mycket lättare,  rikare och större. 

"Håll ljuset högt på färden, det finns bara en som du i världen"/Lundell
        Rimfrost på rutan snölykta

Gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3807747.html

• Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård
  • passionsblomman
    Ninnnis skrev 2013-03-20 12:05:58 följande:
    Var är Solde?
    Vet från mail att Solde har mycket omkring sig nu, både på obbet och privat, så hon har inte mycket surfid sa hon. Hoppas hon har det någorlunda bra-det har ju intev arit så kul på jobbet...
    Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • passionsblomman

Fick en återbudstid så jag har just kommit hem från ögonläkaren.
    Tumören växer och trycker mer och mer på synnerven sa de. Nu börjar båda ögonen vara påverkade.
    Alltså kommer de ifrån ögons sida att skicka remissvar att de anser att åtgärd är nödvändig.

När jag frågade om vad man kan gissa sig till i fårga om tidspespektiv, sa han att han tror typ april.

-APRIL! Det är ju NU, snart! Men herregud-ska de operera mig i hjärnan nästan genast? Jag måste väl först...*tittar mig omkring*...typ städa lite bland mina papper och ordna upp mitt liv och vara lite...beredd?
    Tänka klart vad man vill ha sagt till de sina innan man ska sövas, så de vet det viktigaste ifall man inte skulle vakna mer. Vad skulle det vara? "käre blommannen, kom ihåg att byta lakan åtminstone en gång i halvåret. Käre Blompojken, gör altid dina läxor och ät din spenat..."
    Va?

Nu ska jag äta världens brakfika med min son och kolla på Slottsprinten i längdskidor på TV. Man behöver smälta lite efter sådana här besök. Jag smälter gärna smaksatt med socker....

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • MSW

Åh blomman, får tårar i ögonen, och kan inte föreställa mig hur jag hade reagerat! Fika med sonen låter ändå som en bra aktivitet!

• MSW

Håller med om att "pratet" är härligt! Har en "lillgammal" storebror här som jag fick förklara "varför mammor blöder" och ordet "genus". Samma. Barn kan ibland uttrycka "det var ASgott" eller "ASbra"! lillasyster börjar också prata enstaka ord!

• Hvidbrud

Kram blomman! Bra att du får tid fort. Det är lika bra. Man kan nog aldrig bli klar. Heja dig och heja läkarna. F'resten så har jag en hel laddning gasol här till dig om du vill ha!

Hufvudstaden är vacker. Maken är vacker och sängen var skön! Ah!

• Norrskensflamman

Älskade, bästa, finaste Blomman April?!?! Så snart... Alltså, det är ju bra att det går undan så att du slipper gå och våndas vecka ut och vecka in, men jag förstår också din känsla av att vilja förbereda sig lite. Jag vet inte vad jag ska säga... Allt känns futtigt. Jag vill bara att du ska veta att jag tänker på dig, du finns med i mina böner och du har mitt nummer om du vill prata. Anytime!! Du fanns där för mig när jag behövde någon att "vädra" med, på samma sätt finns jag här för dig. Bara så du vet ♥

• lanovia 08

Daa ja visst är det ljuvligt när de små utvecklas, nya ord kommer och otroligt roliga uttryck. Hur mår maken nu då?

• lanovia 08

Blomman, gud skönt med tid så fort! Ju snabbare desto bättre! Men shit förstår din panik.

Svar på tråden I vått&torrt när midvinternattens köld är hård