• fru AM

    Välkomna till Tivoli Empatia!

    I tidernas begynnelse hoppade vi på Barnkarusellen, men efter fyra år har vi fått uppleva det mesta i tivoliväg i den här stammistråden: berg- & dalbanor, skräcktunnlar, skrattsessioner i Lustiga Huset, spåmadamer … För att inte tala om alla timmar, veckor, månader, år vid Lyckohjulet – nit eller vinst denna gång …?


    Här är oftast högt i tak – vi pratar sömn och sömnbrist, barn och barnbrist (och möjligen brister hos befintliga barn ), ägglossning och utebliven ägglossning, jämlikhet och ojämlikheter, amning och flaskmatning, relationer, sorg, glädje, död, liv, recept på mat och recept på barnalstrande läkemedel och metoder … Ibland håller vi med varandra och ibland ryker vi ihop. Det blir som det blir. Tråden är som livet självt, helt enkelt.


    Välkommen att hoppa in, i farten, i trådkarusellen som utgör tivolits nav!  Presentera dig (med ålder, skostorlek, favoritchoklad, ungefärligt geografiskt läge och status i barnfabriken) när du känner dig mogen att kliva ut ur smygläsargarderoben. Många av våra stammisar är före detta smygisar … I den här tråden finns det en hittills oskriven regel som kanske skulle kunna formuleras så här: Vi bryr oss om varandra på riktigt – i glädje och sorg.


    Förra tråden: 

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3792698.html

  • Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!
  • Izzie

    Heeej PB! Dina kloka & välformulerade inlägg har jag saknat! Kul att höra om hur du har det (mindre kul med Truls förstås, skönt att han repade sig). Stor kram!

    Nenne - Kram till dig med! Tror absolut att det tar tid att vänja sig, både vid att få barn och vara ifrån jobbet och sen omvänt tillbaka när det är dags att gå tillbaka till jobbet igen. Ge det lite tid! Det kommer nog kännas bättre framöverfår vi hoppas!

    Hattis - Jag flög ju till Mallorca förra veckan så nu blir det ingen mer utlandsresa för oss. Blir nog mest västkusten senare i sommar.  

  • Klockarbol

    Här sitter jag och bölar så tårarna sprutar. Å jag som skulle gått o lagt mig för länge sen.

    Ett stort, varmt och innerligt välkommen till Leffelina!!!! Och en lika stor, varm och innerlig gratulation till hela familjen Snorkinsson Hjärta

    Nu lipar jag mig i säng. Och tårar av glädje och tacksamhet - det e bra tårar det!

  • Fru FruLLan

    Hej


    GRATTIS snorkfamiljen!!!!!!!


    Åh vilken underbar glädje att den här dagen äntligen är här!!!


    Skönt att allt gått bra och hoppas att ni njuter för fulla muggar på BB (även fast jag förstår att det kommer en del andra tankar också….)


     


    Men stort varmt grattis och stora kramar till leffelina som jag antar är världens mest bedårande bebis!

  • Mopedvin

    Stort grattis till fam snorklasson!!
    Såg att ni pratade adoptioner av svenska barn. Förra året hade vi två patienter som kom in o snittades och sen fick adoptivföräldrarna ta bebisen direkt o ligga på BB som att de var de som fått barn. Mammorna låg hos oss o vårdades efter snittet. 6 månader hade mamman på sig att ångra sig. Behöver jag berätta att detta väckte mkt tankar o känslor...

  • BrudSommar2006

    Mopedvin, usch, jag hoppas att de inte ångrar sig, det måste ju vara hemskt för alla inblandade att flytta på bebisen efter ett halvår. Fy sjutton. Och som de där andra råkade ut för som jag läste om igår, att de sedan skulle hjälpa mamman att lära känna barnen så att hon kunde ta det ifrån dem. Nej, jag kan inte tänka på det.

    EA, jag tror att jag får stå ut med ryggont över semestern för jag tror inte att jag hinner göra något åt det så att jag får någon remiss nu innan semestrarna i alla fall. Jag har fått tid för MR nästa vecka, jag får vara nöjd med det och se om jag får någon sådan diagnos nu innan semstern. Om det skulle vara så blir nog inte semestern lika rolig som den annars skulle blivit men kanske bra också att vänja sig vid att ingenting blir sig likt. Fast jag hoppas ju ihjäl mig att de inte ska hitta något så klart.

  • FruCicci

    Stort innerligt GRATTIS Snorkis!
    Äntligen är Leffelina här! Vilka underbara nyheter!
    Jag liksom de andra i tråden ryser verkligen, vilken total lycka!
    Tänker på dig massor och hoppas du verkligen njuter av din lilla dotter!

    LYCKA TILL!

  • FruCicci

    Hej PB, roligt att se dig här. Vilket äventyr med lille voffsingen Truls. Skönt att han nu är bättre. Skönt även att du har funnit dig i vissa saker och blickar framåt och låter hjärtat få sitt svar i sin egen takt!

  • Ore

    GRATTIS till Snorkissons, TJOHOOOO!!!! Välkommen till Världen Leffelina!!!

  • Ore

    PB: Trevligt att höra från dig, har undrat en del... Skönt att höra att du är på väg åt rätt håll. Men stackars lilla vovven, vilket trauma...

    Oups, har suttit och skrivit en del mail så nu höll jag på att underteckna hela inlägget med Mvh *mitt namn*

Svar på tråden Välkomna till Tivoli Empatia!