• moonlightgirl

    Brudar i närheten av Västervik

    Hej hej.
    Jag och m2b planerar att gifta oss hellst nästa år (2011) om inte det lyckas blir det 2012. Nu till min undran. Är det fler runtomkring Västervik som ska gifta sig någon gång av dessa år? Tänkte att vi kunde ha hjälp av varandra och ge varandra tips och råd osv. Har hört om blivande brudar i stockholms trakten som gjort så här, de har haft stor hjälp och glädje av varandra och blivit riktigt goda vänner under tidens gång.

    Tycker att det skulle vara kul om vi kunde hjälpa varandra med råd och tips och smakråd osv.
    Hör av er om detta stämmer på er.

  • Svar på tråden Brudar i närheten av Västervik
  • Lúz de mi vida

    Ja, det är så roligt att man kan börja planera ordentligt nu. Vi kollar nu med cateringfirman, ska börja kolla över material till inbjudningskort och planera festen tillsammans med våra två värdpar. Först efter jul kommer jag leta klänning, kläder till mannen, boka blommor t.ex. Ring tänkte vi börja titta på nu med..


    Har ni funderat på bröllopstårta? Jag är inte så sugen på en klassisk marsipantårta med sockerkaksbottnar. Min fästman tål inte nötter, så ingen marsipan av den anledningen... Men vad finns det för alternativ? Har ni några idéer?

  • dreams come true

    Sugerpaste? Är det väl inte nötter i?
    Annars kan man ju ha någon form av mousse på toppen.
    Jag vill ha något som inte är så sött... så vi har funderingar kring mörk choklad i ena lagret, hallonmousse i andra lagret och vitchoklad/philadelphiaost på toppen. Men har långt ifrån bestämt oss.

  • Lúz de mi vida

    Men sugarpaste tycker jag inte alls är gott.. Så det får bli något annat. Det lät ju jättegott med vit chokl med philadelphiaost :) Mums!

  • dreams come true

    Luz: Ja det är jättegott. Chokladigt men ändå fräscht! Värt att prova!

  • dreams come true

    M: Jag tror att det blir lite körigt för min del då jag måste hinna med ett annat möte också. Och sonens sovtider blir helt borttappade då... Kan du någon annan dag? Fredag? Om, mot förmodan det andra mötet inte blir av så kan jag imorgon. Kan vi avvakta till kvällen med att bestämma något?

  • moonlightgirl

    Ja vi kan vänta till kvällen med att bestämma.
    På fredag kan jag inte på morgonen för jag börjar jobba kl 6 så då slutar jag kl 14 och är inte inne fråns ca 14.40-15 någonstanns där.

  • dreams come true

    Hej hej!
    Hur går det för er alla?
    Här är det ganska stilltje just nu...
    Pratade med kocken som ska laga maten till vårt bröllop så nu inväntar vi menyförslag. Ska bli spännande!

  • dreams come true

    Hej hej!
    Hur går det för er alla?
    Här är det ganska stilltje just nu...
    Pratade med kocken som ska laga maten till vårt bröllop så nu inväntar vi menyförslag. Ska bli spännande!

  • moonlightgirl

    Hej hej

    dct: Hur gick det med menyförslaget??

    Här står det också still just nu. Men i helgen ska vi åka upp till västerås och hälsa på min familj så då ska vi prova lite klänningar.   =)

Svar på tråden Brudar i närheten av Västervik