• moonlightgirl

    Brudar i närheten av Västervik

    Hej hej.
    Jag och m2b planerar att gifta oss hellst nästa år (2011) om inte det lyckas blir det 2012. Nu till min undran. Är det fler runtomkring Västervik som ska gifta sig någon gång av dessa år? Tänkte att vi kunde ha hjälp av varandra och ge varandra tips och råd osv. Har hört om blivande brudar i stockholms trakten som gjort så här, de har haft stor hjälp och glädje av varandra och blivit riktigt goda vänner under tidens gång.

    Tycker att det skulle vara kul om vi kunde hjälpa varandra med råd och tips och smakråd osv.
    Hör av er om detta stämmer på er.

  • Svar på tråden Brudar i närheten av Västervik
  • moonlightgirl

    Tack, jag ska ringa henne och diskutera o se om det kan vara något för oss. Men hade jag vetat om porslinet tidigare så hade jag tyckt det var toppen. Nu har jag köpt porslin till 50 pers samt champanjeglas. Men det gör ju inget för jag vill verkligen ha detta porslin.

    Från början ville vi också ha tre rätters o få det serverat men samtidigt tycker jag att det känns mera avslappnat om folket får resa på sig och hämta maten själva.
    Vi vet inte ens om vi ska ha förrätt men tror att vi hoppar det. Ska som sagt kolla med hon i Gamleby så får vi se vad hon har för gott.
    Tack snälla för hjälpen.

  • moonlightgirl

    Måste bara fråga dreams come true, vart i Linköping finns det stället som du ska prova brudklänning? Eller vad heter stället? Vet du fler butiker i Linköping??

  • dreams come true

    moonlightgirl: Har hittat en klänning här på köp och sälj, så det är hos en privatperson. Vet att det finns ett par brudbutiker i Lkpg men har inte tittat upp det närmare ännu. Ska göra det ikväll tror jag. Men borde väl bara vara att söka på internet...

    Har för övrigt i dag gjort första "provet" av ett inbjudningskort. Skoj skoj, om än tidigt...

  • moonlightgirl

    dreams come true

    Ååååå vad roligt, det gör inget att det är tidigt, det är ju bara kul att prova på lite olika kort o se vilket man vill ha.   =)
    Jag ska försöka komma till skott och göra det jag med.

  • dreams come true

    Nu velar och ändrar och har vi oss igen..
    Hade ju bestämt september nästa år. Men det är ju bara så där mittemellan. Inte sommar, inte höst...
    Så nu går tankarna till antingen ett senare datum (Okteober/November) eller ett tidigare datum (Juni). I Juni är det helt klart enklast att ordna vigsel då man kan vara utomhus, dock känns det som att middag och sådant blir lite "tråkigare", mer åt sommarbuffé-hållet. Oktober/November känns mycket svårare att hitta lokal att vigas i, men bjuder ju på så många roliga möjligheter när det gäller mat! Finns hur många roliga höstmenyer som helst man kan göra!

  • dreams come true

    Var och tittade på ringar idag förresten, hittade en SÅ fin! Dessutom till ett bra pris, 3500:- Kan det bli bättre?

  • moonlightgirl

     


    dreams come true skrev 2010-08-27 22:17:32 följande:
    Var och tittade på ringar idag förresten, hittade en SÅ fin! Dessutom till ett bra pris, 3500:- Kan det bli bättre?

    Oj oj oj, det var inte illa. Jag har hittat en ring som jag vill ha men den passar inte riktigt med min förlovningsring så jag får nog specialbeställa eller så. Jag tycker så mycket om skimra från schalins men den är aå kantig i ringen medans min förlovningsring är mjukare i formerna om du förstår vad jag menar??....

    Jag/vi har inte bestämt oss när vi ska gifta oss. Alla olika årstiderna har ju sin charm.   =)

  • dreams come true

    Moonlightgirl: Gå ner och kolla på Herberts Guld och Silver. Dom har egen tillverkning och du kan då beställa precis hur du vill, vilket fantastiskt nog ofta dessutom blir billigare! Den ringen jag tittade på var från deras egen tillverkning. Och den skulle kosta lika mycket som den mannen tittade på som till skillnad från min var helt utan stenar. Var ju en sväng till Linköping igår, behövde aldrig åka till den där tjejen som sålde sin klänning, för den FÖRSTA klänningen jag provade på Bröllopshuset satt helt perfekt. Och även den till ett jättebra pris. Så nu kan även klänning bockas av i att-göra-listan! Dom hade 20% rabatt på sina klänningar så den gick på fantastiska 1600:- Kan varmt rekommendera att gå till Bröllopshuset i Linköping. Jätttegoa tjejer som hjälpte mig!

  • pocahontas76

    Hej tjejer! Registrerade mig igår och skrev ett inlägg då jag behöver lite tips och ideér ang bröllopsplanering i Västervik. Såg inte denna tråd när jag skrev mitt.... Vilka datum ska ni gifta er och i vilken kyrka? Har ni bokat festlokal, mat & dryck, musik? Hur många blir ni? Har ni någon bröllopsbudget? Många frågor jag vet Ha det bäst!

Svar på tråden Brudar i närheten av Västervik