• MSW

    Livets toppar och dalar

    I den här tråden har det "tjötats" en hel del genom åren (planeringen för nästa sommars femårsjubileum har redan påbörjats), allt eftersom har den gått från att vara en "hur vet man att man är gravid"-tråd till att bli en vänskapstråd!

    Här avhandlas allt som rör barn/familj, resor, internet shopping, tråddejter, husdjur, god mat/bak och allt annat man kan tänka sig! Och vi både gläds och gråter med varandra!

    Trots att vi är utspridda över hela Sverige (mer eller mindre) så blir det en hel del olika tråddejter i olika konstellationer!

    Tempot är för det mesta högt och det kan nog vara lite svårt att hinna med/komma in i tråden, men vi välkomnar alla, men vill då gärna ha en någorlunda presentation, typ var man bor, var i barnkarusellen man befinner sig, skostorlek och vilken favorit choklad man har och vad mer man kan tänkas vilja dela med sig av!

    Då kör vi!!

    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3733191.html

  • Svar på tråden Livets toppar och dalar
  • Oupsie
    nennesjuttioåtta skrev 2010-10-19 15:07:21 följande:
    oupsie - bilar är fan ständug huvudvärk
    Ja, och det är så trist och jobbigt när de går sönder. Maken vill byta bil, men jag gillar vår bil egentligen, när den inte är sönder vill säga.
  • nennesjuttioåtta

    igår ar det en liiiten tjej före oss på bvc som nog var adopterad, men jag visste inte om jag skulle våga fråga vart hon var ifrån ifall att hon "bara var lik sin pappa". Tänkte på dig, lappis och hjärtat blev som mjukglass i solen...

  • nennesjuttioåtta

    oj, inte meningen det skulle vara å många i:n, hon var nog 5 månader iaf

  • muggles
    Oupsie skrev 2010-10-19 14:39:15 följande:
    Har smyläst lite i helgen men har inte haft möjlighet att logga in och kommentera. Såg att ni pratade om bilar som kan gå sönder... Kan berätta att vi inte hade en speciellt angenäm resa till mina föräldrar. Varningslampan för motorn böjar lysa och maken saktar in och stannar bilen vid en pakeringsficka på vägen. Då stannar motorn... jippie, och då hade vi bara kommit en fjärdedel av sträckan ungefär. Men vi läser i instruktionsboken och efter samtal med min pappa och en person på bilverkstaden i min hemstad så bestämmer vi oss för att köra vidare. Problemet är bara hur man får igång bilen, för man måste gasa för att den inte ska dö, och eftersom vi har automat kan man inte lägga den i en växel med en gång, utan först måsta man passera reverse så att säga, alltså behövdes bådas insatser för att få igång bilen, maken vred på tändningslåset, och skötte pedalerna medan jag snabbt fick se till att lägga i "drive". Bilen gick som vanligt, tills dess att man kom under 50 kilometer i timmen... då dog den. Det blev inte så bra i rondellerna om vi säger så, men vi fick in en ganska bra teknik på att starta bilen i alla fall (stackars växellåda säger jag bara). Gah, usch vad man var stressad, hatar när bilar krånglar! Men till slut kom vi fram i alla fall. I går kollade verkstaden upp bilen och det verkar som att allt som behövdes var en uppdaterad programvara. Så vi kunde köra hem med den och än så länge fungerar den utan problem.
    Buggar i bilmjukvara - precis sådant jag jobbar med
  • muggles

    Oupsie: skit med foglossningen


    Ore: inte hört ngt om jobbet du sökte?

  • MSW

    Hejsan svejsan! Loggar mest in för att önska lycka till till herr och fru E!! (-----) håller också tummarna för fam helipanz!! (----)pb: bra att allt såg bra ut!! (----) trist med Jocke, bs! (---) här rullar det på med förkylningar och vi försöker bo in oss! Ser dock ingen ljusning för att hänga mer här förrän praktiken är slut (denna och två veckor till) men försöker iaf kika in ibland för att se hur det går för er!! och kram!


  • muggles

    Min chef fick spatt på den där tysken förresten. Tysken hävdade att vårt företag har en "global event definition" och där finns inte seminarium med. Problemet är ju bara att "frukostseminarium" är ett vedertaget begrepp i Sverige. Frukostkongress blir ju liksom inte riktigt samma sak... Min chef skrev iaf till tysken att "antal google-träffar på frukostseminarium: 26 000, antal googleträffar på frukostxxx (vill inte skriva ut begreppet hrä då det är ganska specifikt för vårt företag): 0".


    PB: håller tummar för guldägg!

  • Lapinette

    mugglan - men vad fasen är det att hänga upp sig på? Att tysken bara orkar bry sig om vi (ni) vill kalla det för seminarium eller ej? Ibland undrar man om folk inte har bättre för sig?

    nenne - japp, vår lilla Ferdinand går som smör i solsken. Dock upptäckte vi en mindre repa i de nedre regionerna i söndags. Fick dåligt samvete då jag trodde jag hade orsakat den . Det är jobbigt med "finsaker" för man vill ju behålla dem fina men samtidigt så ska de ju användas .. tänker nu inte bara på bilar utan smycket och annat.

Svar på tråden Livets toppar och dalar