• BrudSommar2006

    Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen

    Sedan 2006 har vi som hänger här försökt lista ut hur man märker när man är gravid och om ett efterlängtat plus möjligen är att vänta. Vi kan inte vara speciellt smarta för vi är inte ett dugg närmre en lösning på problemet nu än då och ändå ger vi inte upp.


    Nåja, se till att få tummetotten ur nu och hjälp oss komma upp till de nästan 12 000 inlägg vi kom upp till nu sist. 


    Jag har förstått att man helst ska uppge skostorlek, favoritchoklad, var i landet man bor och hur det står till på barnfronten för att börja hänga här med oss men jag vet inte jag, jag tycker att det går lika bra att skicka en slant direkt till mig.


    Hursom, här diskuteras hus och hem, resor och relationer, goda drycker och fester och så klart när nästa trådträff kan tänkas inträffa och var. Har man väl gett sig in i diskussionerna här så kommer man aldrig loss.


    Välkomna!


    Här finns förra tråden: 


    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3651505.html

  • Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen
  • BrudSommar2006

    Iris vägrade ju ligga i vagn och var stor nog för Babybjörnen redan från början. Astrid fick vänta lite men gillar den inte lika mycket. Fast nu när hon kan åka framåtvänd går det bra iofs. Sele verkar bökigt.

  • _koko_

    Ser ni att min sidfot har två rader, man kan ana smilisen?! Det skulle stå: Vilket jobbigt liv jag har.

    BS - Vadå, behöver ni veta var ni ska åka??


    vickan - Grattis till sömnen!!!


    Nu MÅSTE jag duscha, annars blir jag ju sen för bövelen!


     


    på er!

  • nennesjuttioåtta

    KOko – vad det står har mindre betydelse (så länge titeln inte överskrider 100 tecken) utan storleken. Det ska vara minst A3. Som vanligt i framtiden, vettu!  


    vickan – ooooh vilken lång natt! Grattis och hurra för Trollet! 


    telis – de sura kärringarna som sitter på tunnelbanan och håller för öronen är ett vinterfenomen. Så du kan lugnt åka och om det, mot all förmodan, dyker upp någon kvarglömd sur*pip* så får du väl göra en roundkick och sen be henne gå av för hon luktar konstig blandning av gammal parfym och urin.

  • BrudSommar2006

    Koko, kl 10 kommer vi då! Ska ta hjälp av min kompis GPS:en.


    Liten, säg till om du kommer för jag har en bekant som har en kille som är en månad äldre än Astrid och varje gång vi ses får jag en klädpåse med senaste storleken han just vuxit ur, sista påsen som kom igår var 68. Jag har killbebiskläder i påsar från storlek 50 och uppåt nu, jag vet inte var jag ska göra av allt, känns synd att bara slänga men jag har inte använt ett enda plagg av det till Astrid.

  • viktualia

    Hm.. det är viss skillnad på nivån på inlägg om Trollet är i min famn eller sover nån annanstans.. dagens insikt...


    Cicci - funderade över vad man har bärselar till. Här används den för att lugna Trollet på hemmaplan. Ett bra sätt att få närkontakt men ändå händerna fria. Med herr T i selen kan man lasta om tvätten, laga lite mat eller sitta vid datorn utan krångel. Ute bland folk är vagnen mycket smidigare.

  • viktualia

    en nyfiken fråga:


    jag ska på efterkontroll på mvc på torsdag. ska väl bla diskutera preventinmedel. Vad har ni för erfarenheter av minipiller? Själv mådde jag prima under alla år jag åt p-piller så det känns ganska naturligt att återgå till sånt...

  • Liten med Mindre

    Godmorgon!
    Lilleman passade på att vara långvaken o grinig igår kväll. Trött mamma var rätt vresig. Men gissar att det blev så för att han sov gott i vagnen när vi var på stan...

    koko - trodde du fått mersmak på Gateau's innegård. Den lokala varianten tycks mer praktisk. Inboxa gärna adress så ska jag fundera lite mer på att komma. Har erbjudande att lämna Mindre hos mina föräldrar för att underlätta för mig att komma. Samtidigt är det ju kul för henne att träffa annat folk.

    Så - som det ser ut nu kommer i alla fall lilleman o jag om vi inte blir rassliga. Mindre får jag fundera lite på.
    Säg till vad vi kan ta med oss?!?

    Nenne - vi har en vävd sjal. Jättemysig att bära bebis i, och han sover gott. Men han sover oftast gott själv med, eller ligger själv o är nöjd, så vi har knappt använt den. Synd. får se om det blir något i sommar ifall man vill ut lite mer i terrängen. Kompletterar bärstolen kan jag tro.

    AM - grattis till Hector i efterskott!

    BS - tar gärna emot killkläder. I större storlekar (över 56/62) har vi ärvt det mesta, och 90% är rött, rosa eller blommigt. Så 68 för killar vore kanon.

    Nu - mot sängen. Ska försöka få sova middag idag. Märkte igår att det behövdes.

  • nennesjuttioåtta

    Åter från stan: inhandlat första plagget till Pricken, en tiny microfleeceoverall på rea på NK (naturkompaniet) – can't wait!


    Och en amningskudde på minimundus.se, en stor som jag kan sova med redan nu.  

Svar på tråden Hur man fastnar och aldrig kommer loss igen