• Ore

    Vi fortsätter blanda och ge

    I över tre år har det diskuterats i denna tråden (och de allra flesta har alltså hunnit gifta sig och även fira några bröllopsdagar). Mycket har vi hunnit prata om, men vi är långt ifrån klara, och en del ämnen återkommer vi ständigt till.

    En stor del av tråden handlar om barn, vi väntar med spänning på de barn som ska födas, och vi hoppas på många flera plus eller andra former av barnbesked

    Men även om barn är en helt underbar del i livet, så är de inte allt. Vi är även duktiga på inredning, alkoholhaltiga och icke alkoholhaltiga drycker, bakning, blommor, husdjur, resor, fäktning, shopping, blygdläppsklämmor, nypåhittade svordomar, kontorsstolsrace och mycket annat. Så här gäller det att vara beredd på det mesta, från högt till lågt, och allt som oftast i ett rasande tempo!

    Även om vi är ett väl sammansvetsat gäng, som gärna träffas även IRL, så finns det alltid plats för fler. Den obligatoriska presentationen som vi "kräver" är skostorlek, favoritchoklad, ungefär var i landet man bor och hur det står till på barnfronten (antal barn man har, hur långt gången man är i graviditet eller hur länge man försökt bli gravid).

    Förra tråden landade på över 10 000 inlägg, så nu satsar vi mot 11 000 eller mer!

    Skål för våra fortsatta diskussioner

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-26 18:45
    Förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3582689.html

  • Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge
  • FruCicci

    morn morn

    lugnt.....

    Jag har med haft en jobbig natt, Victor ville inte sova alls... så jag fick krypa ner i hans växa säng och ligga som en räka och sova med honom... intressant upplevelse!
    Koko, hoppas Lillebror sover mycket under dagen idag då

    Lappis, jag kan förstå om man går in i det 100% o inte orkar, vet att det är jobbigt.
    Det jag menar är ju att du ändå har bestämmt dig för att göra adoption nu, så i sinne verkar du må kanon o kroppsligt är du ju med på topp. Då kanske man ändå kan kolla ett prov i muttan, det skadar ju inte. Sen beroende på resultat väljer man ju att gå vidare. Om nu läkaren skulle säga att du behöver medicin för att kunna gå vidare, då har du ju ett val att säga nej tack (och sen vet du kanske iaf vad det var som behövdes, men du valde ändå att sätta punkt).
    Jag har ju inte gjort massa IVF, men jag hade i väntan på adoption gjort alla möjliga tester, för jag vill veta vad det är som är the problem.... jag hade inte nöjt mig förrän jag visste. När jag väl hade fått mitt barn hade jag lagt ner, men inte innan dess om jag mådde tipp topp i övrigt.
    Så därav hade jag agerat helt annorlunda, men så är jag annorlunda med!

    Jag undrar med vad Piggis gör?
    Har du rensat rabbaterna du med tjejen?
    Ska du komma in och avslöja ett plus bara så där kanske

    Fy vad hemskt det är med terror bombningarna i Ryssland

  • Lapinette

    Cicci - när vi väl startar adoptionsutredningen så vill de helst att man ska ha lagt ned sina egna försök till barn. Visst, de finns de som kör parallellt men jag är helt enkelt för dålig på att ljuga. Som sagt, vi får se om min nyfikenhet är för stor och jag ringer väninnan. Har inte ens diskuterat detta med maken .. och jag tror jag vet hans svar.

  • Parnassia

    God morgon!

    Här är en till som sover som skit. Känner mig helt urlakad. Magen är ivägen hur man än ligger, kissnödig hundra gånger om dagen (blir helt sönder pappersmuffad i heligheten), sammandragningar, orkeslös och inte ens matlust!
    Jag längtar efter bebisen och samtidigt börjar jag nästan lipa när jag tänker på att magen och sparkarna ska försvinna. För att inte tala om när jag tänker på hur förlossning och den första tiden efteråt ska gå.
    Det snurrar i huvudet kort sagt. Tänk om man kunde få veta när allt ska ske och ungefär hur det ska gå...

    Det var väl en positiv start på den här dagen?!

    Liten och Vännerfan! Var är ni? Titta in och säg hej så vi får veta att ni lever. Jag undrar hur det går för er! Kram!

  • Parnassia

    Cicci - ni verkar ha haft ert lass av sjukdomar nu. Men är ni på bättringsvägen nu? Förutom sömnstrulet då...

    Lappis - jag har inte mycket att komma med i dina funderingar mer än att jag tycker att du låter samlad och sund, hur du än väljer att göra är jag säker på att du kommer att välja det som får dig att må bäst utan att för den skull offra något. Do I make any sense?

  • Parnassia

    Nenne - Det låter ju som att ni haft det fantastiskt i Borgafjäll. Menyn lät rent av gudomlig. Men jag undrar om Nancy, du skrev att ni lämnat henne i Falun. För gott? Eller var det nu när ni var bortresta bara?
    Skrattade förresten högt åt ditt inlägg på bloggen om matlådorna. Jag kan kanske få vara med i klubben?!

  • viktualia

    Parnassia - lider med dig och hoppas att ankomsten av korven blir skonsam mot er alla!!! Men nu får du se till att uppdatera oss ofta... bf är på söndag eller hur var det?!

    Själv - ska jag nu packa in Trollet och mig och bege mig till jobbet....

    Grönt bajsproblematiken fortsätter trots ett gäng maratonamningar... hm... nåt krångel ska det väl vara och här kom Trollets och mitt... han varvar dock med att bajsa som han ska lite då och då... och går upp i vikt.. så nån större kris är det väl inte...

  • FruCicci

    Lappis, jag förstår om DE vill att man ska ha lagt ner tankarna på egna barn. Men vilken tur att jag inte ska adoptera för jag hade aldrig kunna lägga ner de tankarna och alltid haft hoppet om ett biobarn i bakhuvudet, fram tills dessatt jag hade mitt adoptivbarn i famnen...
    Men det är jag det.
    Jag tycker ingenting när det gäller dig, jag vill bara att du ska må bra och det verkar du göra nu. Mår du sämre av att göra ngt mer i detta ärende så ska du ju inte göra det...
    Jag är den typen som skulle åkt till USA med

    Parnissia, ja vi är bättre nu. Helt slut efter sviterna med sjukdomarna, men klart bättre pga antibiotika. Det viktigaste för mig är att Skorpan piggar på sig, vilket hon har gjort ganska så bra. Fast äter gör hon ju helst inte så mycket. Jag ammar henne relativt mycket för att vara 10 månader och jag är trött på det. Hon vägrar mat men äter iaf gröt nu FMan får skynda långsamt!

  • Parnassia

    Vickan - japp, söndag är D-day. Men jag tycker nu vore bättre. Ju längre från E:s födelsedag 9/4 desto bättre. Sen vore det ju fint om torsdagen kunde hoppas över...

    Cicci - Skönt att skorpan piggar på sig men trist att vara tvungen att amma så mycket när man inte vill. Jag gissar att ersättning och välling ingår i kategorin "mat-skorpan-vägrar"?

    Jag blev uppringd av jobbet som ville ha hjälp med en sak, så jag drar dit en stund och lyckas tajma in fikat. Gött!

  • FruCicci

    Parnissia, ersättning oc välling har hon aldrig ätit. Vi har försökt många gånger att ge henne god tetrapak välling, men hon verkligen hatar det Sen är hon inte så van vid flaska heller. Hon har ju aldrig använt napp, så att suga på nappen på nappflaskan är ju inte hennes favvo heller då.

    Spännande med D Day på söndag
    Håller tummarna!

    Nu ringde Freijan till mig Vi ska äta lunch i hop idag! Någon som vill haka så ses vi på Stureplan 12!

  • Vännerfan

    Hej hej!!

    Har bara läst sista sidan även denna gång, men jag skummade lite för några dagar sen också. Har knappt nån tid ?över? alls för att gå in här. Har fått influensa eller om det är elakartad förkylning och varit helt däckad med feber sedan i lördags. Jag som annars tyckte det räckte med min foglossning, ont i stygnen (5st), hemorrojder, förstoppning, nästäppa (den gick inte över efter förlossningen), magont (troligen pga de starka värktabletterna som jag nu slutat ta pga det) och skallebank av sömnbrist. Men det kan alltid bli värre och lillprinsen är frisk, så det är ju huvudsaken. Maken är också sjuk, men vi gör så att han får sova på nätterna så får han serva här hemma på dagarna. Laga mat och fixa allt med Prinsen. Puh. Men amningen och allt med Lillprinsen går bra, eller rätt så bra iaf. Han är svårlagd precis som sin bror. Men det hjälper mycket att alltid lägga en värmedyna i hans korg när han tas upp så kan man lägga ner honom på ett varmt och skönt ställe sen. Sen har jag nog på gränsen till för lite mjölk, för han suger ofta torrt. Bvc-tanten kommer på hembesök imorgon så det blir intressant att se hur mycket han gått upp och om min mjölk räcker eller ej.

    Ett av mina mål idag är att skriva förlossningsberättelsen. Får se hur det går. Ett annat är att ta ut både mig och Lillprinsen i hans vagn. Jag har nämligen inte varit längre än till postlådan sedan vi åkte in till förlossningen och det hade varit skönt med lite frisk luft.

    Hur är det här inne då? Har sett att EA tyvärr testat minus. Stor kram till dig tjejen!!!

    Såg även att lilla Skorpan även haft RS liksom öroninflammation. Lilla stackaren, ska hon få allt?? Vi får höras av i påsk och hoppas på att alla är friska då!

    Parnassia, Ser att du inte fått än. Stort lycka till när det är dags!! Det kommer gå fint!

    Vickan, Japp grön avföring tyder på för lite fet mjölk! Minns att vi hade det så med Prinsen.

    Jag såg några frågor till mig också. Lillprinsen är inte blond, men inte heller mörk. Får se om han blir blond sen, som sin bror. För övrigt är de så lika både till sätt och utseende än så länge. Fast denne lille har fått turen att ha fått en lite mer påläst mamma än den första.

    Maken tar sina 10 pappadagar, men nu är han ju hemma för att han är sjuk och sen är det ju påsk till helgen, så det blir några extra dagar på det sättet. Sen har Prinsens bästa kompis på dagis vattkoppor, så vi räknar nästan lite med att maken får vara hemma och vabba för det sen också. Hans chef är underrättad både om det och om min ?invaliditet?, så vi löser det allt eftersom.

    Tinga, Du undrade om min fysiska återhämtning och förutom det negativa i början av mitt inlägg är det faktiskt lite positivt att det går framåt med foglossningen! Jag tappar ju i vikt nu också och det underlättar säkert också att belastningen på bäckenet minskar. Vi får se hur det går att gå ut idag, men jag kan gå uppför trappan här utan problem alls nu iaf. Och det är skönt så länge det går åt rätt håll. Önskar så att det gjorde det med maten för sin son också!! Kram!!

Svar på tråden Vi fortsätter blanda och ge