• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • dfk

    Im, yours, jag har inte testat vitlöken ännu. Ska man pilla in den i örat lite eller som ett omslag "utanpå"?
    Nu står jag snart inte ut, trodde att det skulle släppa. Vill ju inte springa i onödan, utan har avvaktat lite för att se hur det utvecklar sig. Sedan tror jag mer på egenvård, husmorskurer och lite alternativa metoder först innan jag går till läkare.

    Aleta, vad säger du! Det lät otäckt. Bältros är ju inte något man önskar sig! Åh, hoppas att hon snart mår bättre och får behandling!

    Jag ska försöka att vänta till fredag och se först om det kan vända med lite egenvård. Hjälper inget som jag prövar nu så ska jag boka en tid till vårdcentralen.

    Cantaton, Jag uppfattar dig inte som ego, utan som en varm och omtänksam människa. Nu behöver du spara på krafterna!

    Tinker, då förstår jag. Sanningen brukar oftast ha en tendens att krypa fram på ett eller annat sätt. Jag hoppas att denna känsla visar sig vara fel den här gången och att ni tar er igenom det här!

    Fjällbruttan, kastar över ett stort fång med kramar och styrka.

    Solde, är du sååååå gammal snart...Hihi!!!

  • dfk

    Åh, trist nu måste jag ju gå till jobbet... Ville stanna här lite till och prata med dig Sonja.

  • Sonja68

    Allt okej, jag har mycket på jobbet så jag hinner inte heller skriva så mycket idag. Kram!

  • Soldemor
    dfk skrev 2010-03-18 08:50:03 följande:
    Solde, är du sååååå gammal snart...Hihi!!!
    Ja, om typ tre och ett halvt år eller så...men känner mig inte alls som om jag vore det.
  • TinkerBelle

    God förmiddag tanter,

    Ska försöka vara lika duktiga som er andra och skriva allt i ett inlägg istället för att spamma.

    Först KRAM tillbaka till alla tanter. Maken kommer inte för än på tisdag så det gäller att försöka behålla lugnet och kontrollen. För annars blir jag knäpp.
    Jag hoppas jag bara inbillar mig. Han ska pendla mycket de kommande månaderna ? varje vår ser ut så här ? och då kan vi inte ha fnurra på tråden.

    Fjällbruttan ? det är hemskt när orken tar slut! Skickar lite kraft i ett kuvert genom cyberspace!

    Aleta ? bältros i örat? Den var ny.

    Dfk ? öron ont och bihålor är det värsta som finns. Hoppas verkligen det blir bättre!

    Jag har kämpat hela morgonen med min dumma mailbox som inte vill fungera?
    Blir helt handikappad utan den.

    Ska starta om datorn igen och se om det blir bättre.

    Kram på er!

  • passionsblomman

    Hello ladies! (det finns inget ord som motsvarar tant på engelska va? )

    Panzer, det där om elchockerna är läskigt intressant på många plan.
    Ska du förresten inte ta med dig Fru H ut i buskarna och kika lite på hus där man kan släppa ut TT (Terrorist Tirza) så hon får göra lite nytta medan de andra lurvbollarna går och svansar?

    Heloise, Panzer kanske jämkar lite på stadsavstånd om du jämkar lite på barnantal? Det ryms många bebbar och olika fritidintressen i det där huset...

    Och ni kan ha politiska konferenser där istället fr hemma os Maud Olofsson framöver, när Panzer etablerat sig lite mer i partiet.

    Dfk, ifall jag var du skulle jag inte vänta till fredag-om du får skitjävulusiskt mycket värre ont i helgen blir det så mycket meckigare att få hjälp!
    Boka ett återbesök till imorgon så de får se hur det ser ut!!!

    Aleta, jag tycker så himla synd om din lilla mamma med all renoveringen! Ge henne en stor kram från mig och hälsa att snart slår Rhododendron ut så man åtminstone kan vara glad för NÅ´T.

    Didis, var är du?

    Bruttan, jag lägger ut texten i andra tråden....

    Det var något mer jag hade tänkt säga men det glömde jag.

    Visst ja! Tinker, det där låter inte roligt alls! Jag hoppas din mage har fel och bara lider av post traumatisk misstänksamhet, (svårbehandlat nog)

    Cantaton, sätt inte upp en massa mål och försök inte så hårt. Om du har en depression så behöver perspektivet var på mycket längre sikt. Du kan inte försöka dig ur den.
    Acceptera läget lite och bara var. Räkna inte upp tillkortakommanden och symtom för dig själv hela tiden. Det tar dig absolut ingenstans.
    Du vet ju att du är på läget LÅG, låt dig vara där, det är inte hälften så farligt som det känns. Men var så närvarande du kan i de ljusa studerna och hämta hopp och kraft i dem.
    Att du inte orkar med andra är ingetning konstigt. Inte heller sömnstörningar eller huvudvärk. Ge inte de sakerna någon uppmärksamhet.
    Försök bara vara. Finnas. Och ta och kolla upp så att du får medicin, för kommer depressionen så att säga inifrån så behöver du den. Kommer den av yttre påverkan så behöver du den kanske initialt, för att kapa toppar och dalar så du får en jämnare utgångspunkt.

    Mulle? kom nu fram och berätta om livet!

    Diz?

    Sommar? Jag har redan glömt ditt nya nick! Sorry!

    Kramar till alla!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången