• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-17 13:13:39 följande:
    www.hemnet.se/beskrivning/618975Här skulle jag gärna bo!!!Panzer, not so much!!
    Den var jättefin, fast maken hade INTE köpt de innertaken! Golv i taket, liksom! Men vilket läckert kök!
    Berätta nu hur det går med jobben du sökte! Har du hört något? Intervju eller så?
  • TinkerBelle

Hej tanter,
    har haft full rulle hela morgonen, men har lyckats boka hotell till semestern på Mallorca mellan mötena.

Cantaton - rutiner rutiner rutiner!!! Det är det som har räddat mig när jag känt mig överväldigad av mörkret...
    *kram*

• Heloise
    Soldemor skrev 2010-03-17 13:24:25 följande:
    Den var jättefin, fast maken hade INTE köpt de innertaken! Golv i taket, liksom! Men vilket läckert kök!Berätta nu hur det går med jobben du sökte! Har du hört något? Intervju eller så?
    Nope jag har inte fått varesig komma på intervju eller fått nått jobb Fast det förstod jag ju egentligen, eftersom jag inte har min examen än.

Däremot ska jag söka ett informatörsjobb,det ungeför 6-8000kr mer i lön och det motiverar mig nog så mkt. Dessutom tror jag att det är ett kul jobb, även om det inte är vad jag tänkte mig när jag började plugga.

Ingångslönen för en bibliotekarie är mellan 21-23´000kr, efter 5 års universitetsstudier. Min kompis som är förskolelärare tjänar mer, och hon har gått 3 år på högskola. Jag tjänar mer än 21 om jag jobbar heltid på ICA...
    Pengar är inte allt, men det skulle vara roligt att kunna beta av studielånen lite snabbare etc.
  • Soldemor
    Heloise skrev 2010-03-17 14:37:39 följande:
    Nope jag har inte fått varesig komma på intervju eller fått nått jobb Fast det förstod jag ju egentligen, eftersom jag inte har min examen än.Däremot ska jag söka ett informatörsjobb,det ungeför 6-8000kr mer i lön och det motiverar mig nog så mkt. Dessutom tror jag att det är ett kul jobb, även om det inte är vad jag tänkte mig när jag började plugga.Ingångslönen för en bibliotekarie är mellan 21-23´000kr, efter 5 års universitetsstudier. Min kompis som är förskolelärare tjänar mer, och hon har gått 3 år på högskola. Jag tjänar mer än 21 om jag jobbar heltid på ICA...Pengar är inte allt, men det skulle vara roligt att kunna beta av studielånen lite snabbare etc.
    Ja, studilån är så trist att betala, men tur att de finns när man behöver dem!
  • Heloise
    Soldemor skrev 2010-03-17 14:39:41 följande:
    Ja, studilån är så trist att betala, men tur att de finns när man behöver dem!
    Ja verkligen, fast jag ska inte klaga jag tar väldigt lite studielån så jag har inte så mkt att betala tillbaka

Och med det i sinnet så ska jag gå och sminka på mig jobb-ansiktet och förbereda mig för ännu en kväll på ICA.

Hoppas Panzers andra dag gick lika bra som den första, känns konstigt att tnte ha honom hemma, vi har ju pluggat bägge två i 5 år nu, ovant att han är borta hela dagar.
  • Cantaton

Tinker, jo, men vilka rutiner har man som egenföretagare som bytt lokal flera gånger senaste året? Och där uppdragen är nya hela tiden, människorna likaså. Jag har inga rutiner mer än att borsta tänderna morgon och kväll typ!!

Nu sitter jag på Wayne's coffee och ska försöka jobba 1½ innan jag ska iväg på viktgrupp.

• TinkerBelle

Jag förstår ditt dilema och hoppas du får lite lugn och ro utan flyttar och annat trams så att du kan fokusera på DIG.
    Viktgruppen är ju en rutin t.ex. och träning är en annan rutin.
    Det handlade för mig om att hitta dem där små sakerna att hänga upp vardagen på.
    Man får helt enkelt börja med frukost, lunch och middag plus sova.
    Hålla fasta tider vare sig man har en massa arbete att göra eller inte också bygga på med små saker runt omkring.
    Jag märkte på mig själv att så fort jag rubbade på de mest grundläggande rutinerna så föll allt som ett dominospel...

Cantaton skrev 2010-03-17 14:46:36 följande:
    Tinker, jo, men vilka rutiner har man som egenföretagare som bytt lokal flera gånger senaste året? Och där uppdragen är nya hela tiden, människorna likaså. Jag har inga rutiner mer än att borsta tänderna morgon och kväll typ!!Nu sitter jag på Wayne's coffee och ska försöka jobba 1½ innan jag ska iväg på viktgrupp.
  • TinkerBelle

Usch tanter!
    Jag pratade just med maken som är i England just nu och fick en så fruktansvärt obehaglig känsla...

Har inte tvivlat eller ens haft en tanke på att han när han är över kan tänkas hålla på med dumheter, men nu så knöt det sig i magen på mig. Till saken hör att han tidigt i vårt förhållande körde dubbel spel och det knäckte nästan vår relation. Det tog lång tid att reparera de skadorna. Den gången var det ren intuition som gjorde att jag fick reda på vad som förse gick och nu fick jag samma känsla i magen igen.

• Cantaton

Ja, viktgruppen är varannan vecka. Och träning är väl rutin så tillvida att jag gör det varje vecka. Däremot går jag inte på samma pass varje vecka

Men ja, jag försöker gå upp på morgonen trots att jag typ inte kan. Och äta frukost, lunch och middag. Men absolut, rutiner finns ju av en anledning på nåt sätt

TinkerBelle skrev 2010-03-17 15:05:36 följande:
    Jag förstår ditt dilema och hoppas du får lite lugn och ro utan flyttar och annat trams så att du kan fokusera på DIG.Viktgruppen är ju en rutin t.ex. och träning är en annan rutin.Det handlade för mig om att hitta dem där små sakerna att hänga upp vardagen på.Man får helt enkelt börja med frukost, lunch och middag plus sova.Hålla fasta tider vare sig man har en massa arbete att göra eller inte också bygga på med små saker runt omkring.Jag märkte på mig själv att så fort jag rubbade på de mest grundläggande rutinerna så föll allt som ett dominospel...
Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången