• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Sonja68
    passionsblomman skrev 2010-03-18 11:54:19 följande:
    Hello ladies! (det finns inget ord som motsvarar tant på engelska va? )
    Skulle väl vara "old lady" då i så fall?! Men vi är ju inte gamla, vi är Tanter. Det har ju inte med varann att göra, eller hur?!

Verkar vara många här som behöver kramar idag !
    *skickar största megakramen med Expresscyberfrakt till alla*

Själv vaknade jag med huvudvärk. Sån där svag, molande, tungihuvudethuvudvärk. Och lite ont i halsen. Inte blev det bättre av att se på termometern; -26!!
    Var inbokad på ett Power Pilates pass på lunchen, 45 min.
    Var på väg att avboka flera gånger, men tog tjuren vid hornen och pallrade mig iväg. Har tränat följande på 9 månader: 2 pass i Yoga. Så det var TUNGT kan jag säga!!
    Men, men jag genomled det hela och nu är jag alldeles slut och benen darrar. Men lite nöjd med mig själv är jag. Behvöer så innerligt väl den där träningen nu, INNAN rygg och axlar kollapsar.

Ikväll blir det annan, rolig träning, som är som balsam för själen; körsång
  • Soldemor

Det är 10,8 grader ute, plusgrader! Solen skiner lite disigt. DET ÄR VÅR IDAG! Tatarata! (fanfar)

• passionsblomman

Hallååååååååååå!!!

-På måndag klockan 10.00 ska vi plocka ägg!!!

Jag ska bara ta Puregon idag (om en halvtimme) och imorgon. Sedan är det Ovitrelle och sedan INGET utan bilfärd på söndag upp till gamla hemtrakterna och sonens bästis som väntar otåligt.

Det räknades till 9 folliklar idag och "de ser jättefina ut! Jämnstora och väldigt bra!"

Så nu har jag hämtat ut kassen med alla grejor på apoteket och slagit till på lite fika från konditoriet mittemot, för man måste väl ändå fira 9 fina folliklar va?

• TinkerBelle

Har varit sur och arg och grinig mest hela dagen idag, men nu blev jag GLAD!
    Håller tummarna och hoppas hoppas hoppas!!!

passionsblomman skrev 2010-03-18 17:33:45 följande:
    Hallååååååååååå!!! -På måndag klockan 10.00 ska vi plocka ägg!!! Jag ska bara ta Puregon idag (om en halvtimme) och imorgon. Sedan är det Ovitrelle och sedan INGET utan bilfärd på söndag upp till gamla hemtrakterna och sonens bästis som väntar otåligt.Det räknades till 9 folliklar idag och "de ser jättefina ut! Jämnstora och väldigt bra!" Så nu har jag hämtat ut kassen med alla grejor på apoteket och slagit till på lite fika från konditoriet mittemot, för man måste väl ändå fira 9 fina folliklar va?
  • passionsblomman

Ja, hoppas hoppas hoppas!
    TinkerBelle skrev 2010-03-18 18:02:55 följande:
    Har varit sur och arg och grinig mest hela dagen idag, men nu blev jag GLAD!Håller tummarna och hoppas hoppas hoppas!!!
  • Fjällbruttan

Wow Blomman, nu börjat tom. jag bli nervös, som bara sitter insnöad i soffan
    Jädrar vad hårligt med många blåsor!!

Fast Heloise´s blåsor lät inte lika kul... kram, kommer snart genom kabeln och snor en muffins från dig

Har snott lite kramar här och där i tråden och idag är det lite bättre, men långt från bra.. men maken verkar ha fattat lite...kanske
    Den stackarn fick såga upp källartaket idag och leta rätt på avloppsröret från köket, totalstopp i vasken
    Numera har vi en lucka i taket som hålls ihop med silvertejp
    I kröken på röret hittade han 8 tops och 23 tandpetare!!!!
    Vi misstänker starkt lilla vild, för jag brukar inte laga mat med tops!

Kramar till er alla, nu ska jag vila lite... har faktiskt gjort köttbullar, köttgryta och köttfärsbiffar idag för att ha i frysen 

• Im yours

Dfk; Japp, det är bara att skala en vitlöksklyfta och försöka få den att ligga på onda stället. Värsta konstiga grejen , men det brukar hjälpa i familjen Liz&Company. Håller tummarna, men gå till doktorn oavsett, du kan ju behöva penicilin el nått,

Gulle goa tantvänner, skickar bamsekramar med extra styrka.

Skålar med påskmust för Blommans finfina fillijokler

Mittiprick, trääääääääääääääligt med läkarundersökningar. Har du någon som kan följa med och serva dig vännen?

Ska försöka få dig Thinker, o andra att åtminstone småle;
    - Vet du varför man ser att det varit möss i kylskåpet.
    - Jo, ostbågarna står utanför

Vet ni min dotter stammar, och igår sprutade de in botox på hennes stämband i ett försök att mildra stammningen. Tycker att hon är fantastiskt modig som testar.

Jag har shoppat gummistövlar idag, känns märkligt konstigt att behöva sådana. Igår gick jag igenom min garderob, ni skulle vart här allihopen. Jag ger bort typ 30 st festklänningar etc.

Nu känner jag mig avslappnat trött, lite skönt faktiskt. Har varit rätt mycket inre stress även här

Kramar till alla!

• passionsblomman

I´m yours TRETTI klänningar??? Vart bor du? *packar tandborsten*

Hur många har du egentligen sparat????

Jag börjar fatta varför du drömme rom en walk in closet. Du skulle ju behöva ett helt kläd-hus! Med olika rum för olika kläder....

• TinkerBelle

Här har vi sen en tid tillbaka Hamstrar.
    Ena är mera vild än tam och klätrar gärna på gallertaket på buren.
    Går man fram till henne, hon heter Majsan, och tittar på henne när hon hänger där, uppåner, så släpper hon först baktassarna och sedan framtassarna bara för att falla hela vägen ner...
    Låter grymt men är hysteriskt komiskt efter som hon gör om det om och om igen!

Im yours skrev 2010-03-18 19:07:10 följande:
    Dfk; Japp, det är bara att skala en vitlöksklyfta och försöka få den att ligga på onda stället. Värsta konstiga grejen , men det brukar hjälpa i familjen Liz&Company. Håller tummarna, men gå till doktorn oavsett, du kan ju behöva penicilin el nått,Gulle goa tantvänner, skickar bamsekramar med extra styrka. Skålar med påskmust för Blommans finfina fillijokler Mittiprick, trääääääääääääääligt med läkarundersökningar. Har du någon som kan följa med och serva dig vännen?Ska försöka få dig Thinker, o andra att åtminstone småle;- Vet du varför man ser att det varit möss i kylskåpet.- Jo, ostbågarna står utanför Vet ni min dotter stammar, och igår sprutade de in botox på hennes stämband i ett försök att mildra stammningen. Tycker att hon är fantastiskt modig som testar. Jag har shoppat gummistövlar idag, känns märkligt konstigt att behöva sådana. Igår gick jag igenom min garderob, ni skulle vart här allihopen. Jag ger bort typ 30 st festklänningar etc.Nu känner jag mig avslappnat trött, lite skönt faktiskt. Har varit rätt mycket inre stress även här Kramar till alla!
  • TinkerBelle

Å just det jag har en vän som får botox mot sin migrän. Inte så konstigt kanske för det är ju tänkt att hjälpa mot riktiga åkommor från början, men jag hålelr med om att det låter läskigt att behöva gå så långt som till att förlama nerver och muskler....

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången