• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Heloise

Hon ligger väl ner och stretar och stretar i timmar. Hon är väldigt beslutsam haha, dessutom är vårt kylskåp dåligt så det har inte lika bra vakuum som i nya kylar. Vi måste helt klart köpa en ny kyl!

• TinkerBelle

God eftermiddag tanter,

jag älskar handväskor!
    Köpte en lite dyrare sak i julklapp till mig själv (fick en damsugare av maken). Och nu för två veckor sedna köpte jag en sån där mera praktisk med rem som man kan ha snet över... Tantvarning jag vet med händerna räcker ju inte till...

Aleta skrev 2010-03-20 01:40:04 följande:
    Jag, jag, jag skulle jag tro. Go'natt tanter. Jag köpte förresten en ny handväska i onsdags - tantvarning! (Jag kompenserade med att köpa en ny, rosa, ganska opraktisk snobbenplånbok. )
  • TinkerBelle

Det finns kardborrelås att köpa på de flesta barnskas affärer som tex barnenshus.

Heloise skrev 2010-03-20 12:58:13 följande:
    Hon ligger väl ner och stretar och stretar i timmar. Hon är väldigt beslutsam haha, dessutom är vårt kylskåp dåligt så det har inte lika bra vakuum som i nya kylar. Vi måste helt klart köpa en ny kyl!
  • TinkerBelle

Håller på och stor städar idag. Har inte gjort det på länge.
    Ska iväg en sväng till sopptippen/återvinnings stationen nu.

Glamoröst så det förslår!

• Aleta

Just det Heloise - barnsäkra!

Passionsblomman, nu har jag tappat bort sidan, men det var om hur möhippor går till och har gått till (tärnor och endast tjejer). Jag har ju beviset, min etikettsbok från 1949 som motsade det hon skrivit i sin blogg.
    Jag fick faktiskt svar att hon skulle avveckla den sidan och göra en ny, men hon hade fått lära sig detta på sin bröllopskoordinatorutbildning (jag ääälskar långa ord ). Jag fick namnet på läraren, så jag får väl ta och maila henne när nästa tant-med-handväska-anfall faller på.

Tinker, jag brukar sno mina handväskor mitt framför näsan på 10-åringar som får gå och gråta ut hos mamma för att dumma tanten tog den sista lila...borde jag kanske skämmas lite nu?
    Fast den här var ganska snygg faktiskt, men alldeles för liten och egentligen totalt opraktisk.

• passionsblomman

Goooodmorgon! Nu drar vi! Wish me luck....

Jag messar didis eller nån när vi vet hur många ägg vi fick och hur läget verkar.

Ha det så BRA alla trådvänner!

• Aleta

Skickar med all tur jag kan hitta!

passionsblomman skrev 2010-03-21 09:25:47 följande:
    Goooodmorgon! Nu drar vi! Wish me luck....Jag messar didis eller nån när vi vet hur många ägg vi fick och hur läget verkar.Ha det så BRA alla trådvänner!
  • Heloise

Skickar all tur i gästrikland och hälsingland, samt snor nordupplands tur med, till er blomman!

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången