• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • didis

Kärleksmums är min favorit alla kategorier!! Gu´så gott!

I helgen var vi på riktig baluns. Artisterna var hemliga och det första vi ser när vi kommer till lokalen är en Barbadosbuss. Jag måste erkänna att vi blev lite besvikna...

Jan Bylund var konferencier med bravur och sedan kom - Markoolio?! Otippat minst sagt. Efter honom kom Alcazar, sedan - håll i er nu för nu är der nostalgivarning! - bröderna Herrey(!) och Charlotte Pirelli och sist Carola!

Jag vet att Carola värderas högt i den här tråden men personligen (och här undviker jag taktfullt att tala om vad jag tycker om Carola) tycker jag Alcazar var bäst! Efter mat och dryck och konserten var det dans till dels Barbados och dels ett coverband till sent på natten (sent för en tant i vilket fall).

Enda nackdelen är att det nuförtiden tar så på krafterna, hela söndagen halvlåg jag i soffan och tittade på TV och kurerade mina fötter...

• MittiPrickBrud

didis, den festen hade jag gärna gått på!

• TinkerBelle

Trodde jag var ensam. Skönt att se att det finns flera som tycker att Alcazar är bäst.

didis skrev 2010-03-22 18:55:17 följande:
    Kärleksmums är min favorit alla kategorier!! Gu´så gott!I helgen var vi på riktig baluns. Artisterna var hemliga och det första vi ser när vi kommer till lokalen är en Barbadosbuss. Jag måste erkänna att vi blev lite besvikna...Jan Bylund var konferencier med bravur och sedan kom - Markoolio?! Otippat minst sagt. Efter honom kom Alcazar, sedan - håll i er nu för nu är der nostalgivarning! - bröderna Herrey(!) och Charlotte Pirelli och sist Carola!Jag vet att Carola värderas högt i den här tråden men personligen (och här undviker jag taktfullt att tala om vad jag tycker om Carola) tycker jag Alcazar var bäst! Efter mat och dryck och konserten var det dans till dels Barbados och dels ett coverband till sent på natten (sent för en tant i vilket fall). Enda nackdelen är att det nuförtiden tar så på krafterna, hela söndagen halvlåg jag i soffan och tittade på TV och kurerade mina fötter...
  • TinkerBelle

Är precis hemkommen från mitt första styrelse möte med samfällighets föreningen där jag bor. Gick över förväntan och ska nog inte bli allt för betungande. Har duckat varje år som valberedningen frågat mig, men kände iår att det kanske var dags att dra mitt strå till stacken.

Nu ska jag dricka en kopp te och sedan krypa ner i sängen bredvid dottern som snusar söt i min säng. Betyder att den redan är uppvämrmd och skön.

• didis

Fast att se 4000 pers dansa loss till diggilodiggiley är också en upplevelse!

Som landstingsanställd blir det inte många fester där respektive är medbjudna så tur att maken jobbar på ett storföretag!

• didis
    TinkerBelle skrev 2010-03-22 21:49:51 följande:
    Nu ska jag dricka en kopp te och sedan krypa ner i sängen bredvid dottern som snusar söt i min säng. Betyder att den redan är uppvämrmd och skön.
    Mysigt!

Nackdelen med tonåringar är att man sällan får sällskap i sängen (jo av maken förståss men det gills inte!)
  • Aleta

Vilket partaj Didis!
    Själv har jag lite svårt för schlager överhuvudtaget. Var med dottern och en kompis till henne på konståkningsshow med schlagertema i lördags. Åkandet var kul att se på, men musiken...nåja, ungarna gillade det. Dotterns kompis satt och sjöng med i de flesta låtarna (hon är 5 år).

Tinker, just nu skulle jag gärna få krypa ner och sova i sängen, men lillan kan inte sova om jag inte har henne i famnen just ikväll.

• Fjosok

Aleta: Vilken var bröllopskoordinatorn med traditionerna? Har du kvar länken? Blev rätt nyfis :)

• Aleta

Fjosok, hon skulle ta bort den gamla sidan, men jag inboxar hennes nya sida till dig.

• Aleta

Är det någon som vet hur många barn som föddes 2004 i Sverige?
    Jag hittar bara 2003, då var det 99 157 stycken.
    Jag var på möte om förskoleklass idag och det var så himla många ungar så jag funderar lite på om man skulle flytta upp dottern en klass så att det blir lite lugnare.

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången