• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Fjällbruttan

Blommehönana med guldäggen, jag hakar på och skickar hela lapplands, västerbottens och norrbottens tur till dig!!!

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam

Nu ska jag sova efter en lååååång men ganksa bra helg, imorgon ska jag till BM och sen på föräldrakurs... har vi tur får vi veta hos BM vilken dag vi blir igångsatta

kram till alla

• MittiPrickBrud

Blomman, megakramar och tankar till dig nu. Hoppas att det blir riktigt bra.

Kramisar till alla söta tanter.
    Är sjukt trött och seg, läggdags och inte tid för ord.
    Orden har tagit slut, fastnat i något längst-där-inne-hål som jag för tillfället tappat bort nycklarna till.

Men kramar har jag, så här kommer en drös av dem!

• Sonja68

God morgon Ladies!
    Blomman,tänker på dig och håller tummarna!

Liz, har du verkligen knatat runt i Ugs? För det låter ju inte alls hälsosamt för fötterna. Har flera gånger tänkt fråga dig hur det är med dina stackars fötter nu, men glömmer jämt. Mår foten bra

I lördags var min tjejer med i Knattesprinten på Vinterdagen som anordnades här i stan. JätteskoJ!
    De som deltog fick gratis biobiljett (Alvin o gänget 2) och popcorn o läsk. Så det var lattjolajban hela lördag.
    Igår jobbade maken till lunch och jag ryckte ut och hjälpte sopranerna i kören vid högmässan.
    Sen var det kanonväder men jag hade sååååå mycket som jag låg efter med hemma, så vi tog oss inte ut. Därmot skickade jag iväg ungarna att leka ute en stund.
    Får så ångest när vi inte är ute såna där dagar. Då ALLA är ute och vädret är så uuuuuuuunderbaaaaaart och folk tittar på en som att man är kriminell för att man inte är uuuuuuute i det vackra vädret. Enormt stressande Men ännu mer stressande att ha det som en svinstia hemma och inga rena kläder åt barnen i garderoben. FAktiskt.

Sen är min mens flera dagar sen och det brukar aldrig hända. Förra gången var den därmot nästan en vecka för tidig. Och mitt cykeln hade jag enorma knivhuggssmärtor i äggstockarna och blodblandade rosaaktiga flytningar.
    Vad ÄR det som pågår?! *jätteorolig*
    Jag har _inte_ planerat någon mer graviditet.

• Im yours

Sonja; Jag använde mina uggs i 3 mån, varje dag innan högra foten kapitulerade. Men hade svåra smärtor hela förra året, helt otroligt länge. Nu verkar dock foten ha läkt ihop, o förhoppningsvis blir det så även i framtiden. Tänk jag blev till o med skickad till röntgen av doktorn...... Har faktiskt köpt ett par nya uggs för de är så sköna, m bara för att användas vid iskyla och kortare promenader.

Hmmmm .... inte kul med underlivsbekymmer, hoppas det ordnar sig snarast. Ta en sväng förbi barnmorskan el gynmottagning är mitt råd.

Jag har börjat blogga igen, efter en längre tids total mediatystnad. Så nu har jag banne mig saker att förmedla

www.metrobloggen.se/lizbloggar

Kramar och ha en bra dag!!

• Soldemor
    Aleta skrev 2010-03-20 09:14:50 följande:
    Nu har jag varit en sur, gnällig besserwissertant!Både i tärntråden och dessutom hittade jag en bröllopskoordinators hemsida med "traditioner" som jag är helt säker på inte stämmer. Kunde inte låta bli att skicka ett mail till henne och ifrågasätta vad hon informerade brudar om. Det är inte konstigt att det finns så många idéer om bröllop och annat. Folk tror på det första de hittar på internet och varken kollar källor eller vad andra säger. Man kan lura folk till vad som helst känns det som.
    Oh ja! Jag har mött en hel del indoktrinerade brudar som blivit itutade alla "traditioner som gäller". Suck!
  • Soldemor

Jag är jättearg! Men får väl skylla mig själv. Lilla monstret har klättrat upp i bokhyllan (hur gör hon!) och rivit ner en jättestor siames i porslin som jag fick när jag fyllde 25. Den gick ganska sönder om man så säger...unge! Maken får laga den ikväll. Morr!
    *Äter rättvisemärkt choklad och dricker mjölk för att lugna nerverna*

Igår var vi på ett bas-step-pass, för maken tyckte jag skulle börja med något lugnare när jag inte tränat på tre veckor. Ha! Det var ju så enkelt så man kunde verkligen jobba, var mer död än levande efter en halvtimme. Men nu blir det kvällsaktiviteter varje kväll fram t fredag, så det var ju bra att göra något igår. Idag skall jag på¨två¨styrelsemöten så har jag tur hinnner jag inte med så¨mycket dammsugning. (fast jag kanske dammsugar upp en liten svans, man vet aldrig *ler ondsint*)

• Sonja68

Tanter, hjälp mig! Jag har lovat baka till torsdagens slalomträning. Ska vara typ en långpanna med rutor av nåt slag.
    Nån som har nåt enkelt, bra recept som ungar gillar? Funderar på såna där gula rutor med kokos. Silivakaka tror jag de kallas.

• TinkerBelle

Kärleksmums! Funark i alla lägen och svårt att misslyckas med.

www.recept.nu/1.18169/leila_lindholm/kakor_tartor/mjol/karleksmums

Sonja68 skrev 2010-03-22 11:08:28 följande:
    Tanter, hjälp mig! Jag har lovat baka till torsdagens slalomträning. Ska vara typ en långpanna med rutor av nåt slag.Nån som har nåt enkelt, bra recept som ungar gillar? Funderar på såna där gula rutor med kokos. Silivakaka tror jag de kallas.
  • Sonja68

TAck för tipsen tanter!
    Gud vad bra förslag med strössel istället för kokos på Silviakakor. Inte alla ungar som gillar kokos, men jag har faktiskt sånt där karamellströssel hemma, minst två burkar. Så det får nog bli det

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången