• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Fjällbruttan

Sonja68 skrev 2010-03-19 11:02:20 följande:
    Fjällbruttan: Känner själv hur grinig jag blir när jag läser ditt inlägg. Jag har allt sånt där i relativt färskt minne! Kram på dig. Hoppas du får sova nu, och Lilla Vild också Klart hon ska få komma och somna om hos er om hon inte fixar det själv. 7 på morgonen är ju inte natt precis och det börjar väl bli ljust hos er också då. Inte så lätt att bara somna om då.Min K kommer nästan varje natt/morgon vandrandes över till oss, just för att hon vaknar till och inte kan somna om.Helt okej. Har våra barn mardrömmar och vaknar så har de alltid fått komma till oss. Blir det alltför obekvämt bär vi tillbaka dem till sina sängar när de kommit till ro.Däremot så håller jag på att de ska somna för kvällen i sina egna sängar. Med undantag för när de vid Fredagsmys eller Lördagsmys, när vi ser Let's Dance eller Melodifestivalen t ex, råkar slockna i sängen/soffan med mig. De orkar inte se hela programmet ju! Sen har jag burit över dem till sina egna sängar.Men det är ju kanon att det funkar med att Vild sover i syrrans rum! Så skönt!

WORD!!! Exakt så är det

Vi har mörkläggningsgardin i vårt sovrum ,jag har köpt en som ska upp i syrrans rum, men det är ljust halv sju, natt är det inte för lilla vild!
    Små nattvandrare ingår ju i att vara förälder, maken är faktiskt mindre störd än mig när nåt av barnen kommer (ja, tolvåring med öronont rymms också ) men oftast så bär vi tillbaka dem.. så varför han tjafsade i morse är det ingen som begriper!

Slockna på soffan är ju det bästa som finns, tycker alla barn i detta hus
    Tack och lov tar sig både tio och tolvåringen upp för egen maskin till sina rum ( vi sover på övervåningen) men de minns det aldrig dagen efter

Och när maken är borta och lilla vild slocknat på soffan är det en mycket stolt tolvåring som hjälper mamma att bära upp henne!

Lät underbart att få bli bjuden på lunch! Det händer aldrig här... men det beror mest på jobbet hans, svårt att bjuda på lunch om man måste klänga upp i en liftstolpe...

• Sonja68

Hihi! Nä lunch i liftstolpe kanske inte är så lättarrangerat, särskilt inte just nu i ditt tillstånd
    Min gubbe jobbar normalt 3 mil från mig och centrum, ute i en by vid havet. Så han måste alltid ha med sig matlåda. Med 45 min. lunch så finns det ingen tid att åka in till "stan".
    Men idag har han tagit ledigt, har varit med bilen på service i residensstaden. Så han ville bjuda mig på rästuraaaaang. Antagligen för att han är lat och inte ville fixa lunch åt sig själv hemma. Men so what?! En stund för oss själva utan barnen är väl inte fel...
    Jag har själv också alltid matlåda med mig och går nästan aldrig ut och äter.

Jag skrev att de slocknar i sängen/soffan, för om gubben kollar rysk tv i vardagsrummet (vilket är typ alltid), så kollar jag och tjejerna svensk tv i vårt sovrum. Buffar upp en massa kuddar och sitter där och myser. Oftast somnar jag där med en tjej på varje sida. Hur skönt som helst!!

• Fjällbruttan

Vadå mitt tillstånd??
    Aldrig sett en graivd gipsad flodhäst kränga sig upp i en liftstolpe??
    Jag kan nog bli en turistattraktion

Njut av lunchen och lugnet att äta utan barn, det är så skönt ibland

När storasystrarna var mindre så mös vi så i soffan eller sängen, nu ärjag glad då jag får krama 12-åringen

• Cantaton

Jag fick imorse

Soldemor skrev 2010-03-19 11:51:52 följande:
    Canttant: Du verkar ha kunder på G i en annan tråd här...
  • Cantaton

Yes, där rök sista augustitiden. Nu är samtliga lördagseftermiddagar i juli och augusti uppbokade.

Soldemor skrev 2010-03-19 12:05:01 följande:
    Vad roligt!
  • Sonja68

Pssst, Cantaton: Gör det något att vi lyssnar på dig i bilen varje morgon Det är på småtjejernas begäran! De har tjatat och tjatat om att få höra på "den där flickan som sjunger så fint"
    De kan snart hela låten

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången