• Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången
  • Soldemor
    Cantaton skrev 2010-03-17 09:19:06 följande:
    Trött Trött Trött. Jag klarar inte av heldagar. Det gör att jag behöver sova en annan heldag. Den här gången idag. Och det har jag inte tid med... och psykologen vill att jag även har kontakt med husläkaren och frågade om det kändes övermäktigt att ringa dit. Jag sa att de kändes okej för att det känns viktigt. Men nu när det var telefontid kändes det hur jobbigt som helst... Jag har dock ringt och flera gånger hamnat i växeln. Och till den där vårdcentralen är det sämst att ringa. "Det är fullt och många på kö till den du ringer, doktorn hänvisar till XX istället, går det bra?" "Ja" "Tack. Hejdå." "Men, men!! Hur når jag henne då?" "Du får ringa igen." "På samma nummer? XX finns ju inte på listan?" "Ja, samma nummer". Och så ringer jag igen och hamnar återigen i växeln som meddelar samma sak... Och då sa jag ifrån och hon sa att sköterskorna kunde boka tid, så dit skulle hon koppla mig (nu gick det bra att koppla!!!). Men sköterskorna kunde inte alls göra nåt sånt... men de kunde lämna ett meddelande till doktorn och be honom ringa upp.Tacka vet jag min gamla vårdcentral med bästaste Ralf. Jaja, nu har jag iaf försökt... och jag HAR tagit mig ur sängen. Fast jag vill helst lägga mig igen...
    P g a sådant här bytte jag till privat vårdcentral förra året. Åker hellre in till Lund än tampas med kärringarna hemma. Där måste man vara ganska frisk för att orka få en läkartid!
  • Cantaton

Ja, men eller hur...

Soldemor skrev 2010-03-17 09:22:39 följande:
    P g a sådant här bytte jag till privat vårdcentral förra året. Åker hellre in till Lund än tampas med kärringarna hemma. Där måste man vara ganska frisk för att orka få en läkartid!
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2010-03-17 09:19:14 följande:
    Kjell Präst skrev 2010-03-17 08:02:55 följande:
    Kör vidare med natten till påsk också!
    Påsknattsmässan har vi ställt in, till förmån för påskottan.
    Däremot firar vi fortfarande julnattsmässa/midnattsmässa. Jag har dock aldrig varit på någon.
  • Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-03-17 09:28:38 följande:

Påsknattsmässan har vi ställt in, till förmån för påskottan.Däremot firar vi fortfarande julnattsmässa/midnattsmässa. Jag har dock aldrig varit på någon.
    Här blir det premiär för påsknattsmässa, annars har det bara varit högmässa på påskdagen, nu blir det både och. Du måste verkligen försöka gå på en, de är underbara, heliga, högtidliga och festliga! Och tänk, då behöver du ju inte gå och lägga dig efteråt utan är klar för att börja jobba!
  • Kjell Präst
    Soldemor skrev 2010-03-17 09:35:45 följande:
    Kjell Präst skrev 2010-03-17 09:28:38 följande:
    Här blir det premiär för påsknattsmässa, annars har det bara varit högmässa på påskdagen, nu blir det både och. Du måste verkligen försöka gå på en, de är underbara, heliga, högtidliga och festliga! Och tänk, då behöver du ju inte gå och lägga dig efteråt utan är klar för att börja jobba!
    Så praktiskt! Har inte tänkt på det Men en påsknattsmässa har jag faktiskt varit på, till och med lett en. Däremot har jag aldrig besökt en julnattsmässa.
  • Aleta

Kramar till Cantaton, det verkar du behöva.

• Cantaton

Tack Aleta

Jag sitter och skriver fakturor som måste gå iväg. De hänger över mig, så nu får jag iaf det gjort...

• Soldemor

Kjell Präst skrev 2010-03-17 09:44:45 följande:

Så praktiskt! Har inte tänkt på det Men en påsknattsmässa har jag faktiskt varit på, till och med lett en. Däremot har jag aldrig besökt en julnattsmässa.
    Den är lika, om inte än mer, magisk!
  • Soldemor

Sitter och skriver manus till påsklandskapsvisning samtidigt som jag dricker cola och försöker sätta glaset ifrån mig -
    *torkar golvet bakom och under datorbordet*

Svar på tråden Tantvarning för 7:e gången