• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Ja jag tror faktiskt inte att de ser allt så himla bra på VUL.

    Piggelin: jag kan ta bort bilderna på dig om du vill?

  • passionsblomman

    Mugglan, visst fasen vore det mycket värre om jag inte hade min son.
    Däremot kände jag idag ett vrååål inom mig att "ja jag veeeeet att jag ska varas åjäääävla tacksam att vi iallafall har en och alltihop men jag VILL INTE ha en-jag väntar på en person till som jag inte fått lära känna ännu och jag vill bestämma SJÄLV hur många barn jag vill ha och det är ORÄTTVIST att min syster har FYRA och jag inte kan få två"

    Typ.

    Skulle det nu sedan visa sig bli et liv med ett barn så lär jag hantera och acceptera det. Men Den personen jag ville ha med i vår familj kommer jag att få leva med att den aldrig kom.

    Om det nu blir så. Än är det inte dags att ge upp. Det här var min värsta reaktion hittills på allt som det här försökandet innebär och det är knappast en slump att den kom mitt iallt annat jag håller på med.

  • Piggelin1

    Mugglan, det är lugnt! Det var ju inga pinsamheter - förutom att jag ser jädrigt sliten ut på ett par bilder, skyller på slängen av feber jag hade Men mysigt var det!
    Men rent allmänt så är jag lite emot om folk skulle lägga ut en massa bilder på FB där jag finns med, utan att jag visste om det. Vet att Lappis mest lägger ut resebilder samt bilder på sig & sin make, just av hänsyn till andra & det är nog lite så jag resonerar med. Vi har tex valt att inte lägga ut några bilder på Amanda alls (förutom att hon finns med som liten bebis på mannens profilbild).

  • kängu

    Mugglan igen, var lite vaksam på om du märker att hon undviker att prata, eller väljer bort ord som hon brukar stamma på. Så länge hon pratar på och är obekymrad så brukar det mesta lösa sig. Sen kan det ju vara så att det eskalerar men det är ganska ovanligt. Man brukar säga att om man repeterar hela stavelser, t.ex. ma-ma-ma-mamma så är detta mer vanliga, normala upprepningar än stamning. Sen är det ju svårt att dra en knivskarp gräns såklart. Men finns ingen anledning till oro tycker jag när det gäller stavelseupprepningar.

  • Piggelin1

    Muggles - vi tar nya kräftskivetag nästa år!

    Mysig Moa-historia!

    Just det förresten, vi har precis pratat med svärmor & bestämt att hon ska passa Amanda en vardagskväll i månaden, då mannen & jag kan hitta på precis vad vi vill!! på svärmor!
    Fast hon tyckte mest att det var hon som var "ego", som får ha Amanda för sig själv en gång i månaden!

  • kängu

    Nä, nu ska språktanten hoppa i säng! Godnatt och kram på er alla godingar!

  • muggles

    Men pinsamheter skulle jag väl aldrig lägga ut. Och sleten ser jag med ut... Förr var man ung och vacker - nu är man bara och!

    Ok då vet jag var du står...

    PB: ha du uttrycker dig mitt i prick som vanligt. Jag kan känna igen mig SÅ i det du skriver. Klart man inte klarar att vara tacksam hela jäkla tiden att man redan har ett barn, om man nu har en längtan efter ett till - man är ju inte mer än människa. Vill man ngt så vill man ju det... Och visst lär man sig leva med det i så fall men först måste du ju veta säkert att det är riktigt kört.

  • snaily

    Apropå äggledarspolning så borde det väl inte kallas så eftersom det inte är nån regelrätt spolning på det viset. Min gyn var klok nog att kalla det kontrastundersökning av äggledare som nog är mer rättvisande. Äggledare är ju fasligt tunna strukturer som nog är nästintill omöjligt att se på VUL utan kontrast.

    Nenne - tjenixen!
    Jovars det går väl sisådär för oss, knaprat Pergo denna månad också, "spolningen" gick bra och det var inget stopp, fortfarande ingen förklaring till varför det inte vill sig för oss. Ska tillbaka om drygt en vecka för "efter-samlags-test", ha ha ha, så himla osexigt namn på en undersökning... Tycker också det är lite konstigt att alla utredningar verkar se så totalt olika ut - maken har t ex inte fått lämna spermaprov än.

    Hmm, hängbuken KAN ha nåt med de där bedjande ögonen i kombination med mattes givmilda hand att göra ... Fast en del katter tycker jag kan ha en gräslig hängbuk utan att för den skull vara så jättefeta - mer som att magskinnet är slappt. Lite "tummy tuck" kanske? P-piller var 6:e dag skulle jag nog avråda ifrån, det finns ju en del biverkningar med pillrena och ju oftare de tas, desto högre risk för biverkningar. Oftast märker man nog tyvärr inte så mycket om de inte fungerar, inte förrän magen börjar bli tjock... Tänk den som var lika fertil som en katthona, suck...

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor