• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Frejis

    Ore ? stora stödkramar till dig. Hoppas att samtalet med pappa går bra och att han iaf inser vart du står och kan ta till sig det. Man behöver inte alltid vara överens med varandra, men man ska ju respektera den andras synpunkter. Att börja gråta är inte så fel, din pappa inser kanske då att det har gått lite för långt.
    Hm, du är nog en snäll dotter ändå hade jag fått en sådan kommentar från min far så skulle jag be honom att lämna huset, lite förhastat så klart?

    Brudsommar ? vilken tur att du till slut hittade stövlarna till Iris
    Japp, jag var lite galen som gått i skogen lite för länge, men det var så otroligt skönt. Hittade ingenting dock, inga svamp, inga bär, helt tomt. Maken och jag känner oss så där halvdöda i väntan på filmen kl 21.00.

    Sweet ? jag är i v 33+2 så imorgon är 33+3 dagen hm, vågar jag säga nu att jag för tillfället har mest vanliga gravidbesvär för att det skulle säkert innebära att vattnet går på natten
    Det låter lite besvärligt med Lillskruttans sömn fast det ändå är tur att hon sover ok på nätterna. Annars skulle ni ju vara jättetrötta på dagarna. Annars verkar hennes sömnbehov likna en annan bebis vars föräldrar vi känner, hon sover ännu mindre på dagarna och går och lägger sig något senare på kvällarna. Det kan nog vara lite påfrestande, gissar jag.

    Passionsblomman ? hoppas att budgivningen kommer igång ordentligt. Med det läget som stugan har borde det göra det. Två visningar på en dag är inte helt fel

    Stor kram till Nenne

  • Fru E

    Stor kram till dig Nenne
    Saknar dig när du inte är inne i tråden så ofta!

  • viktualia

    Nenneskrutt.. du har just gjort grund"felet" nr 1 - du analyserade just mitt osammanhängande pladder på ett rationellt sätt.. varvid jag går och gömmer mig för att det inte gick ihop sig ens på tvärsen... *fnittrar förläget*

    ... och genast skrev jag upp numret till BM så att jag kan ringa när jag tagit mig till jobbet imorgon....

    Jag är i mitten av vecka 13 och noll boande. Bara allmänt galen renovering var det här! (som inte har ett dugg med Trollets ankomst att göra... rum till Trollet finns redan... boandet kommer mest handla om säng och skötbord så småningom...)

  • passionsblomman

    Nenne: min son älskar din avatar! Han hojtade "kolla där är en där jättegula glada gubben! Oj vilken glad som har den!" sist han såg den

    Jag blir också glad av den!

  • BrudSommar2006

    Hej Nenne! Hur har det gått med planket? Hur mår Nancy, går hon ute nu? Vi har satt lite Irisar men eftersom det blir en blomma per lök man sätter så blir det inte samma massmängd som man kan få med andra sommarblommor som sprider sig lite. En sort klarade inte vintern heller, suck.

    Passionsblomman, skönt att så många kom på visningarna, hoppas att det blir bra budgivning nu då!

    EA, har du hittat motorcykeln nu??

    Muggles, tycker att du gör helt rätt som väntar med träningen, man vet ju aldrig.

    Mrs B, tack för erbjudandet, hade vi inte hittat idag tror jag att vi hade fått göra en deal! Fattar inte hur just den storlek vi skulle ha är slut överallt, det måste finnas hur många barn som helst här med just så stora fötter!

    Vickan, jag minns som vanligt inte riktigt vilken vecka jag är i men här har det varit noll boande hittills också. Känns så jobbigt att behöva flytta ut allt ur gäst/arbetsrummet, Iris rum var åtminstone tomt när vi började fixa där.

  • BrudSommar2006

    Telis förresten, tänkte också säga som någon redan skrivit att ni får se upp med bränderna i Grekland om ni ska ditåt! Vi joinar er på er Kalifornien/Disneyland-resa om ett lämpligt antal år då!!!

  • BrudSommar2006

    Frejis, var någonstans var ni iväg och letade svamp förresten? Säger lycka till nu ifall vattnet går i natt då! Mitt vatten gick ju inte alls utan de fick ta hål på hinnan när jag var fullt öppen och inget hände i alla fall, plus ge värkstimulerande, men det verkar ju inte som att det är ett problem du kommer att ha!

  • passionsblomman

    BS: ringblommor, luktärtor och solrosor är tacksamma för barn. Stora rejäla frön som de lätt kan vara med och plantera, blommar rikligt och tacksamt och är anspråkslösa.
    Solrosorna kan man spara "ögat" på och torka och så lägga ut till fåglarna på vintern så får barnet se hur fåglarna får mat av blomman.
    Krasse och Tagetes är lätta också.

    Finns också särskilda sommarblomsblandningaar där det kommer upp lite allt möjligt.

  • Oupsie

    Hej hej!

    Har inte gjort annat än och städa och röja den senaste veckan så det har inte blivit mycket tid vid datorn. Nu har vi slutat för dagen i alla fall. Fortsättning imorgon? *pust*

    Grattis till Koko! Det lät verkligen dramatiskt så det var skönt att höra att ni mår bra. Grattis igen .

    Telis
    Vad trist att maken blev sjuk Men på sätt och vis kanske det var bra att det inte blev någon resa till USA just nu ändå med tanke på svininfluensan och Televinken.

    EA
    Är det din motorcykel på presentationsbilden? Eller är det makens?

    Snorkfröken
    Ser inte riktigt heller hur det ser ut för bilden blir så liten. Men det ser turkost ut och det känns som en bra badrumsfärg Som flera andra skrev så är det nog svårt att få ett helt ?tidlöst? badrum. Allt går ju i trender, både färger och storlek på kaklet. För några år sedan tror jag att det var mer poppis med terakottafärgade golv och detaljer i badrummen och innan det så var väl blått och vitt väldigt vanligt. Själva har vi vitt kakel och grå sjösten på golvet, som Cissi. Vi valde det för att det kändes neutralt och lätt att ha vilken färg vi vill på handdukar osv. Vågar ni så kör på glasmosaik. Det är snyggt tycker jag. Personligen hade jag valt att ha ett golv som går i samma färg som glasmosaiken för att inte blanda in för mycket färger. Om den här länken fungerar:
    www.eyemag.se/core/main.php&SITEID=09670

    Sidan 5, nedersta bilden till höger visar hur jag menar men med grått. På sidan 66 finns lite grön/turkost kakel som kanske skulle kunna matcha?

    Passionsblomman
    Hoppas att det blir en ordentlig budgivning!

    Har säkert glömt en massa men nu ska jag ut med hunden och sen ska jag sova. Är så trött *zzzzzzzzzz*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor