• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Verkar som "alla" springer på ultraljud på Odenplan! Vad bekvämt (nära) OM jag nu hade blivit gravid!

  • Ore

    Muggles: Cool lampa! Läskigt med klumpar, men hoppas att allt har kommit ut nu...

    Cicci: Grattis på bröllopsdagen! Hoppas ni får en trevlig kväll

    Min egen bröllopsdag gick nästan obemärkt förbi för några veckor sedan, jag fixade litet lyxfrukost hemma, men röd ros på bordet. Dröjde faktiskt inte mer än två minuter innan maken kom på vad det var för dag

    BS: Vilka envisa barn du har...!

    Kängu: Kan tänka mig att det inte är så jätteskoj att sitta isolerad på ett ställe där man inte känner någon. Hoppas att det blir bättre när öppna förskolan och liknande drar igång...

    Själv hoppas jag litet att jag träffar någon annan blivande mamma på föräldragruppen, men vi är å andra sidan bara fyra föräldrapar i gruppen, så jag har inte så jättestora förhoppningar. Min systers kompis ska ha barn några veckor före mig, men det är hennes fjärde (på knappt fem år...), så det där med långpromenader med barnvagn och en lugn fika på stan är ju inget som kommer funka för henne i alla fall

    Mer ego: Maken kanske har hittat en lösning på vårat innertaksdilemma, några klamrar som man använde för att sätta fast taket utan att minsta lilla spikhuvud syns. En testförpackning kommer på fredag, så då får vi se om det funkar, och i så fall ta diskussion med min pappa huruvida han kan tänka sig att hjälpa till med taket om vi kör med detta. (Han kör modellen mitt sätt eller inte alls angående husbyggarhjälp)

    Har också bestämt mig för att jag nog lämnar tillbaka babyskyddet jag köpte, och satsar på den nyare Acta Graco-modellen, eller på en Britax-variant.

    Så jag har tagit några steg framåt med mina i-landsproblem

  • Telis

    BS, ja, det var ju typiskt att dom flyttade dig åt fel håll. Men skönt iallafall att allt såg bra ut!

  • fru AM

    Telis & BS: detta betyder ju att Televinken & Baby BS närmar sig varandra ännu mer vad gäller BF!

  • Ore

    Telis: Det låter förresten helt ljuvligt med bara några dagar kvar till semester... Önskar jag kunde ta en semesterperiod till... (Hjälpte ju inte heller att jag blev otroligt sugen på att resa när jag såg någon reklambanner för Austrian Airlines här på BT..)

  • Telis

    AM, ja det är ju så nära så om det blir snitt för min del så kanske Televinken kommer först. (Om *peppar, peppar* UL:et går bra på fredag.)

    Ore, jaa, det var jättejobbigt att jobba hela juli men kommer verkligen belöningen, det känns underbart att vara ledig när det är en massa nya projekt som ska dras igång på jobbet.

  • fru AM

    Telis: det kommer gå SÅ bra på UL! Kanske kommer Televinken och Baby BS samma dag!? Kan ni inte föda på Danderyd båda två - det vore väl kul!

  • Telis

    Ja, man hoppas ju att det går bra. Men DS, nja jag vet inte, det är ju så totalt fel sida om stan.

    Mindre och Malte är väl födda på samma dag? Någon gång i januari? Det vore väl kul om BS och jag kunde pricka in den dagen också.

  • Liten med Mindre

    telis - mindre o malte är födda inom 2 min från varandra.

    BS - envisa barn det där...

    Muggles o lappis - ni har inboxats.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor