• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Hej tjejer! Tack för alla fina kommentarer och kramar som jag fått i massor, både här och via sms!!! Ni är underbara Några tårar gjorde mig tårögd igår när jag läste ikapp.

    Jag och maken har varit hos farbror doktorn idag och fått piller som ska driva ut mitt lilla monster (maken och jag kallar den lilla cellklumpen så). Jag har tagit de första pillrena (dvs stoppat upp dem långt upp i mumindalen) och nu känner jag lätt mensvärk så jag hoppas att det här kommer igång nu. Funkar inte tabletterna så blir det skrapning.

    Tack Vänner för att du förmedlade nyheterna!

  • muggles

    Lappis: härligt att det rör på sig med adoptionen!

    PB: men vilket korkat uttalande - har folk inget vett?!

  • Lapinette

    ps - har inte hört det där gällande bröstcancer men faktum är att Telisen tog upp det på vår lunch idag. Att allt det här fibblandet med hormoner som man tar (vid IVF och även i viss mån insemination) inte kan vara bra för kroppen.

  • Lapinette

    mugglan - faktum är att både jag och flera andra inte kände för att skriva något här på tråden igår ... allt annat kändes så fjuttigt efter vi hade fått veta vad som hänt. Stor kram igen ... för som sagt jag finner inga tillräckligt tröstande ord.

  • passionsblomman

    Åh där ÄR du ju Muggles! *kramar om extra mycket*

    Jag har tänkt så himla mycket på dig och hur du har det. Det är så himla hemskt att det stora tjoandet över ett pluss kan sluta så här...

    ..hoppas verkligen nu att pillren hjälper så att allt blir färdigt så fort som möjligt och utan komplikationer.

    Och nej, folk har inte så mycket vett har jag märkt med åren.

  • Mrs  B

    Lappis
    Mina föräldrars grannar har adopterat från Eritrea. Mamman är från England och har i stort sätt bara pratat engelska med barnen och pappan är från Sverige och pratar bara svenska.
    Men vissa saker ska man kanske inte gå på djupet med när man pratar med soc.

    Roligt att din pappa kommer på besök.

    Muggles
    Många kramar till er!
    Och hoppas att det hela sker någorlunda smärtfritt.

  • Lapinette

    Mrs B - nej, man ska nog inte säga ALLT till Soc mitt problem bara är att hålla mun stängd!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor