• Telis

    Livets stora och små frågor

    En gång för länge sen undrade FruLlan hur man visste att man var gravid, tiden mellan ägglossning och mens kändes evighetslång och otålig som FruLlan är så ville hon veta med en gång om det funkat. Nu, nästan tre (!) år senare, vet vi att svaret är att man inte vet. Illamående och nästäppa kan vara symptom på att man är gravid. Eller inbillingssjuk. Eller förkyld.

    Vissa av oss är nu inne på sina tredje barn och andra kämpar fortfarande för att få till ettan. Men det vi har gemensamt är att vi alla är otroligt smarta, genomsympatiska, empatiska och ödmjuka.

    Under tiden har vi blivit experter på ÄL, BIM och BOM, IVF, ICSI, FET, VUL och RUL, NUPP och KUB. Men vi är också experter på hur man får bygglov, hur man googlar efter en brun puff i skinn, svenska språket, spinning, bästa fiket i Göteborg, vad man äter till champagne, hur man gör toalettpapper och hur man lägger upp en långdistanslöpning. Och mycket mycket mera.

    Inga samtalsämnen är för stora eller för små för oss!

    Förra tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3256634.html

  • Svar på tråden Livets stora och små frågor
  • Snorkfröken77

    Järnkaminen - min första två ägglossningar efter hormonstopp var också smärtsamma, nu händer det bara någon gång ibland. Tror det kan bli så vet inte varför. Vet flera som har så ibland.

    Semester - det är låååångt kvar till dess, blä.

  • Lapinette

    Oj, oj ... tjejer om ni vill diskutera kan ni komma hem till mig. När jag tycker att diskussionen (efter ett par meningsutbyten) är nedlagd så fortsätter min make att gräva och gräva. Jag kan bli tokig!!

  • passionsblomman

    Mina svärisar älskar sina barn över allt och de inkluderar gärna oss andra inflyttade i boet med stora famnen. Men de pratar aldrig om det svåra. Min svärmor är SÄKER på att hennes mamma dog FÖR att läkarna sa sanningen om hennes cancer, inte av själva cancern.
    Hon tycker de skulle hållit käften fast alla visste och förstår inte alls att det väl för tusan är ens rättighet att få veta sanningen.

    Min svärfar är känslig och den som börjar gråta eller brusar upp, men han kan INTE säga förlåt.
    Det knan inte min sambo heller.
    Man får förstå på hur de beter sig att DET liksom ska betyda förlåt och att de skäms.

    Min mamma har alltid sagt att sanningen kan göra ont, men den är ändå alltid sanningen och att man inte kan ljuga för barn tex, för det får man betala för framåt. Så, när min pappa satt i fängelse när jag var litn tex, hette det inte att han var sjuk eller bortrest. Vi visste.

    Naturligtvis är vi alla präglade av våra familjer. Det är ju EN av orsakerna att det inte alltid är så självklart och friktionsfritt att leva med någon som ibland känns som den är från en annan planet.

  • nennesjuttioåtta

    hahaha jag har insett att jag ska vara tacksam att han vill ha mig än tvärtom....

  • Ore

    Äh, snorfröken... Så kan det bli ibland...

    Angående gräl så är min man också som en tegelvägg när det gäller gräl, för det mesta när jag är irriterad. Sedan kan han också vara irriterad, men då brukar det hjälpa att han får litet mat

    Nenne: Är det inte tvärtom med spindlar. De trivs INTE i fuktiga hus, så har man mycket spindlar så tyder det på att man INTE har problem med fukt och mögel?

  • Snorkfröken77

    Passionsblomman - känner igen det där om saker som tystas ner och sopas under mattan. Det märkligaste jag varit med om var när svärfars syster dog på torsdagen och på fredagen hade de födelesedagskalas för ett barn i släkten som vanligt och INGEN sa något eller låtsades om något om hennes död och alla stod henne jättenära. I såna situationer får jag nästan spel och vill skrika.

  • Snorkfröken77
    Ore skrev 2009-06-17 11:37:54 följande:
    Äh, snorfröken... Så kan det bli ibland...Angående gräl så är min man också som en tegelvägg när det gäller gräl, för det mesta när jag är irriterad. Sedan kan han också vara irriterad, men då brukar det hjälpa att han får litet mat Nenne: Är det inte tvärtom med spindlar. De trivs INTE i fuktiga hus, så har man mycket spindlar så tyder det på att man INTE har problem med fukt och mögel?
    Ore - har hört samma som Nenne, har man mycket spindlar har man fuktigt, att de gillar fukt.
  • nennesjuttioåtta

    ore/snorkfröken
    nej, det är en myt. Spindlar trivs ju i grottor, t ex, de tär knappast torrt där.

Svar på tråden Livets stora och små frågor